نسخه چاپی

وزیر خبرساز: استیضاح من سیاسی است

وزیر آموزش‌و‌پرورش طرح موضوع استیضاح خود را سیاسی می‌داند و معتقد است چون به سفارش‌های خاص برخی نمایندگان برای جابجایی مدیران كل آموزش و پرورش استانها توجه نكرده تهدید به استیضاح شده است.

به گزارش نمابه نقل از تسنیم، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با اشاره به زمزمه‌هایی که به تازگی در خصوص استیضاحش در مجلس شنیده می‌شود، گفت: طرح موضوعاتی نظیر استیضاح توسط تعداد انگشت‌شماری از نمایندگان دارای جنبه‌های سیاسی متفاوتی است که باید این موضوع بررسی شود.

وی ادامه‌داد: از زمان آغاز دوره وزارت من بر آموزش و پرورش همواره موضوعات مختلفی از طرح سوال گرفته و یا استیضاح توسط تعداد محدودی از نماینگان مجلس طرح شده که تمامی این مسائل جنبه‌های سیاسی گوناگونی داشته و نوعی بهانه‌جویی است.

تعداد موافقان استیضاح به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: نمایندگان استیضاح کننده همواره به دنبال بهانه‌جویی از بدنه دولت و وزارت و آموزش و پرورش هستند و با هر مشکلی که ممکن است سهوی و یا از روی کوتاهی یک نفر باشد اقدام به طرح موضوعاتی نظیر استیضاح می‌کنند که اگر محاسبه دقیقی در تعداد آن‌ها داشته باشیم، تعدادشان به انگشتان یک دست نمی‌رسد.

حاجی‌بابایی تأکیدکرد: همواره تعدادی از نمایندگان مجلس درخواست‌هایی برای تغییر و جابجایی در مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و بنابر خواست شخصیشان از من داشته‌اند که هیچگاه خواسته‌های نامعقول چنین افرادی در بدنه وزارت آموزش و پرورش محقق نخواهد شد.

برخی نمایندگان مصالح ملی را فدای منافع شخصی نکنند

وی در پایان یادآور شد: طرح موضوعاتی نظیر استیضاح و سوال از وزیر ابزار قانونی تک‌تک نمایندگان مجلس است، اما نمایندگان نیز باید شرایط روز جامعه را در نظر گرفته و مصالح ملی را فدای منافع شخصی نکنند.

گفتنی است چندی پیش و پس از حادثه آتش‌سوزی در یکی از مدارس ابتدایی دخترانه روستای «شین‌‌آباد» طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دستور کار این کمیسیون قرار گرفت و هنوز از دستور کار این کمیسیون خارج نشده است.

۱۳۹۱/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...