نسخه چاپی

افزایش مجدد قیمت نفت به دنبال تصمیم عربستان

عکس خبري -افزايش مجدد قيمت نفت به دنبال تصميم عربستان

قیمت نفت خام به دنبال تصمیم عربستان برای اصلاح قیمت‌های فروش نفت افزایش یافت.

به گزارش نما، قیمت نفت خام در معاملات صبح روز سه‌شنبه به دلیل نگرانی‌های مربوط به تقاضای بالا و تصمیم عربستان برای اصلاح قیمت‌های فروش نفت خام افزایش یافت.

قیمت قراردادهای آتی استاندارد بین المللی، نفت برنت، برای تحویل در ژوئن با ۱.۷۴ درصد یا ۱.۸۷ دلار افزایش به ۱۰۹.۴۴ دلار در هر بشکه رسید.
قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه مه نیز با ۱.۷۴ درصد یا ۱.۸۰ دلار افزایش به ۱۰۵.۰۸ دلار در هر بشکه رسید.

آرامکو روز دوشنبه همچنین تصمیم گرفت قیمت فروش رسمی نفت خام سبک عرب را برای ماه مه به آسیا به ۹.۳۵ دلار در هر بشکه بالاتر از میانگین نفت خام شاخص‌های عمان-دبی افزایش دهد.

آرامکو قیمت فروش رسمی ماه آوریل را برای تمام گریدهای نفت خامی که به آسیا می فروشد، مطابق با انتظارات بازار افزایش داد.

عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام سبک عرب به آسیا را از ۲.۱۵ دلار در ماه مارس به ۴.۹۵ دلار در هر بشکه بالاتر از میانگین شاخص‌های عمان-دبی افزایش داد.

در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین که بازارهای مالی جهان را شوکه کرد، قیمت نفت به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسید.

بسیاری از خریداران از نفت خام روسیه پس از تحریم‌های اعمال شده علیه آن، اجتناب می‌کنند.

بر اساس داده‌های مجمع بین‌المللی انرژی، تولید دومین صادرکننده بزرگ نفت خام در جهان پس از عربستان سعودی ممکن است ۱.۵ میلیون بشکه در روز کاهش یافته باشد.

افزایش تقاضای جهانی برای نفت به‌دنبال بهبودی از بحران کرونا و کاهش سریع ذخایر نفتی قیمت نفت را بالا برده بود و بحران اوکراین باعث شد قیمت نفت به بالاترین رقم از ۲۰۰۸ برسد. افزایش قیمت نفت عربستان محدوده قیمت سایر درجات نفتی منطقه را مشخص خواهد کرد.

جنگ اوکراین تقاضای غرب برای نفت روسیه را پایین آورده‌است. ژاپن و کره جنوبی هم از نفت این کشور دوری می‌کنند. بنابراین تقاضا برای نفت عرضه‌کنندگان خاورمیانه مثل عربستان بالا می‌رود.
منبع: تسنیم

۱۴۰۱/۱/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...