نسخه چاپی

خاتمی:شرایط ورود به انتخابات مهیا نیست

«معتقدم شرایط حضور اصلاح طلبان به عنوان كاندیدا دادن چندان فراهم نیست».

به گزارش نما به نقل از کیهان، اين مطلب را سيدمحمد خاتمي در ديدار با گردانندگان يك سايت زنجيره اي عنوان كرد. خاتمي با بيان اينكه خطرات بزرگي نظام و مردم و جامعه را تهديد مي كند، اظهار داشت: با اين روندي كه هست فقط يك راه وجود دارد. اينكه رويكرد عوض شود و در انتخابات سالم و فراگير نشان داده مي شود؛ ما هم كمك كنيم كه مشكل حل شود ولي متأسفانه نشانه هاي اميدواركننده اي براي تغيير رويكرد نمي بينم. چشم اندازي براي نامزد دادن فراهم نيست.

خاتمي اين مطالب را در واكنش به اظهارات يكي از حاضران گفته كه چند سال پيش در سايت بازتاب وابسته به محسن رضايي نفوذ كرده بود اما پس از مدتي از آن سايت كنار گذاشته شد و وي راساً با راه اندازي يكي دو سايت تلاش كرد از سوي فتنه گران و راديكال هاي جبهه اصلاحات به بازي گرفته شود.

با وجود اظهارات خاتمي، محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات در مصاحبه با نشريه مثلث درباره ابراز تمايلش به نامزدي گفته است: در طول اين 34سال بعد از انقلاب براي هيچ كاري كانديدا نشدم، ولي وقتي مسئوليتي به بنده پيشنهاد مي شد و فكر مي كردم توانايي اجراي آن را دارم جواب منفي نمي دادم.

بر همين اساس در شرايط فعلي كشور تكليف مي دانم كه جلو بيايم. شرايط منطقه و كشور، برگزاري يك انتخابات پرشور با مشاركت حداكثري را براي ما الزامي مي كند.

بنابراين همه افرادي كه در خود توانايي اداره كشور را مي بينند بايد در اين حركت ملي سهيم باشند و به صورتي مشاركت داشته باشند. تجربه ناموفق اجرايي در بخش هاي مختلفي كه كار كردم، ندارم و مشكلات كشور را خوب مي شناسم.

وي با بيان اينكه من به هر حال به جريان اصلاح طلب وابسته هستم و علي الاصول بايد با حمايت اين اردوگاه بيايم، درباره تعريف خود از اصلاح طلبي گفت: ما اصلاح طلبي را خط امام و پايبندي به قانون اساسي و ارزش ها مي دانيم.


بر همين اساس اگر كسي بگويد من اصلاح طلب هستم ولي دنبال براندازي باشد را اصلاح طلب نمي دانيم.

عارف درباره شرط گذاشتن براي نامزدي و از جمله آزادي افراد بازداشت شده گفت: من معتقدم نظام ما نظام شرط پذيري نيست و بايد طبق قانون جلو برويم. بر همين اساس شرط نمي گذارم.


عارف در پاسخ اين سؤال كه آيا در صورت حضور در انتخابات به نتيجه آن تمكين مي كند، گفت: حتماً اين كار را مي كنم و به رقيب پيروز در انتخابات تبريك مي گويم.

وي با بيان اينكه طرح دولت وحدت ملي عملي نيست، درباره احتمال نامزدي خود و رايزني با خاتمي گفت: من ياد نگرفته ام وارد بازي باخت شوم. من همه بازي هايي كه در آن شركت كردم بازي برد- برد بوده، يعني اگر آقاي خاتمي و ديگران بگويند بيا اما تحليلم اين باشد كه اگر بيايم به هر دليلي راي نمي آورم، نمي آيم. ضمن آنكه آقاي خاتمي در اين زمينه با من تاكنون صحبت نكرده و قطعاً مرا از آمدن منع نكرده، چون اصولاً ايشان آدم منفي باف و منفي گويي نيست.

عارف همچنين درباره اين سؤال كه رابطه شما در مقام رياست جمهوري با رهبري چگونه خواهد بود؟ گفت: مسئله سلسله مراتب در اصول قانون اساسي مشخص است. به آن اعتقاد دارم. ضمن آنكه هميشه در هر سمتي بودم با مافوقم مشورت مي كردم، نگاهم نگاه حركت جمعي بوده است، چون مي خواهيم كشور پيشرفت كند، مي خواهيم برنامه ها اجرا شوند. دولت به تنهايي نمي تواند كارها را انجام دهد. بايد همه قوا و همه نهادها پشت برنامه دولت قرار گيرند و در رأس اين نهادها مقام معظم رهبري هستند.

پيش از اين برخي حاميان تندرو خاتمي با حمله به عارف مدعي شده اند كه او از سوي نهادهاي امنيتي مديريت مي شود و اصلاح طلب بدلي است!

۱۳۹۱/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...