نسخه چاپی

سامانه پاتریوت در راستای حفاظت از اسرائیل

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام كرد استقرار سامانه دفاع موشكی پاتریوت در خاك تركیه در راستای حفاظت و حمایت از رژیم صهیونیستی است.

به گزارش نما به نقل از فارس،‌ «رامین مهمانپرست» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه خبری المنار درباره استقرار سامانه دفاع موشکی ناتو در خاک ترکیه صحبت کرد.

وی گفت: من چندی پیش به ترکیه سفر کردم و با تعدادی از مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو داشتم و ترک‌ها معتقد بودند که احتمال درگیری نظامی میان ترکیه و سوریه وجود دارد و این سامانه با این هدف در خاک ترکیه مستقر شده تا بتواند از این کشور در مقابل موشک‌های سوریه حمایت کند.

مهمانپرست افزود: اما ایران اعتقاد دارد که کشورهای غربی و ناتو این سامانه را با هدف پیشتیبانی از رژیم صهیونیستی در ترکیه مستقر کرده است تا در صورتی که اسرائیل اقدام به ماجراجویی نظامی علیه ایران کرد و ایران نیز به این اقدام واکنش نشان داد، کشورهای غربی بتوانند به کمک این سامانه موشکی به پشتیبانی از اسرائیل بپردازند.

وی تاکید کرد استقرار سامانه دفاع موشکی در خاک ترکیه در راستای منافع اسرائیل و حمایت از آن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ادامه داد: ترکیه در هیچ عملیات نظامی علیه ایران مشارکت نخواهد کرد و اجازه نمی‌دهد تا از حریم هوایی این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده شود اما ایران معتقد است که کنترل سامانه دفاع موشکی و موشک‌های پاتریوت در دست ترک‌ها نبوده و ناتو و کشورهای غربی بر این سامانه سیطره و کنترل دارند.

۱۳۹۱/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...