نسخه چاپی

رژیم صهیونیستی مقهور حركت یك فرد فلسطینی در تلاویو

جوان فلسطینی اركان رژیم صهیونیستی را به لرزه دراورد

عکس خبري -جوان فلسطيني ارکان رژيم صهيونيستي را به لرزه دراورد

رژیم صهیونیستی در حالی در طول یك ماه گذشته با چهارمین عملیات فلسطینی مواجه شد كه بسیاری از تحلیلگران این عملیات‌ها را نشانه‌ای از افول رژیم صهیونیستی می‌دانند

با افزایش یورش پی‌در پی نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به قدس اشغالی و کرانه باختری، فلسطینی‌ها هم مبارزه مسلحانه را خود را افزایش داده و پنج‌شنبه ی گذشته ، مرکز تلاویو شاهد چهارمین عملیات مسلحانه فلسطینی‌ها بود. این عملیات در مرکز تل‌آویو و در خیابان «دزنگوف» که یکی از بزرگ‌ترین خیابان‌های تل‌آویو است، صورت گرفته است. در جریان این تیراندازی، دست‌کم 9 صهیونیست زخمی و دو نفر به هلاکت رسیده اند عامل استشهادی این حمله موفق به فرار از منطقه شده بود، اما نظامیان صهیونیست، این شهروند فلسطینی را تعقیب و به سمت او تیراندازی کردند و او را به شهادت رساندند.
رژیم صهیونیستی در حالی در طول یک ماه گذشته با چهارمین عملیات فلسطینی مواجه شد که بسیاری از تحلیلگران این عملیات‌ها را نشانه‌ای از افول رژیم صهیونیستی می‌دانند، چرا که این رژیم از سالیان دور رویای توسعه اسرائیل از فرات تا نیل را در سر می پروراند. این رؤیا در ابتدا منجر به پیروزی هایی هم برای این رژیم شد اما با تقویت گفتمان امام خمینی و تشکیل گروه های مقاومت مانند حزب‌الله، جهاد اسلامی و ... این رژیم از حالت تهاجمی خارج شده و به لاک دفاعی فرو رفت به گونه ای که امروز بجای گسترس سرزمین رویایی خویش ، مقهور حرکت یک فرد مسلح در دزنگوف تلاویو است، شکست های پی در پی رژیم غاصب صهیونیستی از دید غربی ها هم پنهان نمانده است به گونه ای که آنتونی کوردزمن تحلیلگر استراتژیک در مرکز استراتژیک مطالعات بین‌الملل در مورد افول اسرائیل می گوید:از پایان جنگ جهانی دوم تا سال 2020، آمریکایی‌ حدود 142.3 بیلیون دلار به رژیم صهیونیستی کمک کرده‌ است ولی این رژیم علاوه بر اینکه نمی‌تواند در مقابل جمهوری اسلامی عرض‌اندامی کند، از مقابله با گروه‌های کوچک مقاومت نیز درمانده است.
کابینه جدید رژیم صهیونیستی در حالی در آستانه فروپاشی قرار دارد که کمتر از یک سال از عمر آن می‌گذرد و در صورت فروپاشی انتخابات جدیدی برگزار می‌شود. مخالفان می گویند که کابینه ی جدید این کشور در مقابل فلسطینی‌ها و در سیاست خارجی عملکرد ضعیفی داشته است و تلاش می‌کنند کابینه او را به فروپاشی بکشانند.

۱۴۰۱/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...