نسخه چاپی

فنونی‌زاده: كُری‌خوانی وظیفه مجیدی و گل‌محمدی نیست/این بیانیه‌ها فقط روی اعصاب هواداران است

عکس خبري -فنوني‌زاده: کُري‌خواني وظيفه مجيدي و گل‌محمدي نيست/اين بيانيه‌ها فقط روي اعصاب هواداران است

پیشكسوت پرسپولیس با انتقاد از حواشی بیانیه‌نویسی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از سرمربیان دو تیم خواست روی مسایل فنی تمركز كنند.

به گزارش نما، مرتضی فنونی‌زاده در مورد بیانیه‌نویسی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و مصاحبه‌های طعنه‌آمیز سرمربیان دو تیم اظهار داشت: نتیجه فوتبال در زمین فوتبال مشخص می‌شود و نباید به این مسایل و حواشی دامن زده شود. یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی دو مربی جوان و با انگیزه هستند و بهتر است تمرکزشان را روی مسایل فنی بگذارند تا حاشیه‌ها. اینکه در تعیین ترکیب و تعویض‌های تیم‌شان دقت نظر بیشتری داشته باشند. اینگونه رقابت دو تیم هم جذاب‌تر می‌شود. دو تیم باید در زمین مسابقه با نتایجی که می‌گیرند دل هواداران‌شان را شاد کنند نه در فضای مجازی.

وی با اشاره به بیانیه‌هایی که مدیران رسانه‌ای دو باشگاه منتشر می‌کنند و مصاحبه‌هایی که کردند، گفت: مگر در دهه ۶۰ مدیر رسانه‌ای داشتیم. در آن دهه خبری از این پست‌ها نبود هم ما و هم استقلال چندین جام در آن دهه کسب کردیم و این بگو مگوهای مجازی هم خبری نبود هرچه بود در میدان و مستطیل سبز انجام می‌شود. متأسفانه اکنون مدیران رسانه‌ای دو باشگاه هر چه به زبان‌شان می‌آید به رشته تحریر می‌آورند و بیانیه می‌کنند من اصلاً این ادبیات را نمی‌پسندم. مدیر رسانه‌ای مثل همان مدیر فنی است که علی پروین گفت. پروین می‌گفت مدیر فنی کشک است من می‌گویم مدیر رسانه‌ای دوغ است.
فنونی‌زاده تصریح کرد: حرف‌های سرمربیان دو تیم به اندازه کافی خریدار دارد و دیگر نباید مدیران رسانه‌ای به خودشان اجازه دخالت در مسائل را بدهند. اینکه یکی می‌گوید چرا فلان سرمربی محروم نشد یا چرا فلان مربی کم محروم شد؛ من چنین فضایی را اصلاً نمی‌پسندم.
این پیشکسوت پرسپولیس در مورد اینکه مجیدی و گل‌محمدی بارها گفته‌اند نمی‌خواهند که پرسپولیس و استقلال قهرمان شوند، گفت: این حرف‌ها یعنی چه؟ پنج سال پرسپولیس قهرمان شده است. اصلاً اگر این دو تیم قهرمان نشوند قرار است ذوب‌آهن قهرمان شود؟ استقلال هم خودش دو بار به فینال جام حذفی رفت. فصل گذشته فینال را در ضربات پنالتی به فولاد واگذار کرد این مسئله تقصیر چه کسی بود؟ چه کسی نمی‌خواست استقلال قهرمان شود استقلال که دو فصل زحمت کشید و تا فینال پیش رفته بود. در بازی با فولاد خود سرمربی و مشاورانش پنالتی را به بازیکن تازه‌وارد میدان دادند. پس این حرف‌ها درست نیست اینکه گل‌محمدی و مجیدی بگویند نمی‌خواهند و نمی‌گذارند استقلال یا پرسپولیس قهرمان شوند. گل‌محمدی و مجیدی هر دو از حرفه‌ای‌ترین و بهترین بازیکنان دوره خودشان بودند و اکنون هم سرمربی دو باشگاه بزرگ هستند نباید اجازه داده شود مدیران رسانه‌ای این همه برای دو تیم در فضای مجازی تنش و چالش ایجاد کنند. تاکنون دیده‌اید که مربیان دهه ۶۰ مثل مجید جلالی یا قلعه‌نویی به یکدیگر بتازند و از لفاظ نامناسب در مورد هم استفاده کنند؟
فنونی‌زاده با اشاره به تساوی استقلال و پیکان در لیگ برتر گفت: مدافع برزیلی استقلال در دقیقه ۴۰ اخراج شد و استقلالی‌ها ۵۰ دقیقه زحمت کشیدند و یک امتیاز گرفتند. شاید هم باید ۳ گل می‌خوردند و اگر پیکانی‌ها دقت می‌کردند می‌توانستند ۳ یا ۴ گل به استقلال بزنند اما این اتفاق رخ نداد زیرا بازیکنان استقلال در زمین زحمت کشیدند تا گلی دریافت نکنند. پس از اگر می‌خواستند استقلال قهرمان لیگ شود بهترین کار برای داور این بود که به مدافع برزیلی استقلال کارت زرد بدهد نه کارت قرمز تا شیرازه دفاعی این تیم از هم نپاشند فوقش داور را هم دو جلسه محروم می‌کردند پس همه چیز در مستطیل سبز رقم می‌خورد نه فضای مجازی و بیانیه‌ها.

وی با اشاره به شرایط فنی پرسپولیس گفت: رضا اسدی در یک بازی لیگ برتر ۲ گل شبیه هم زد چطور آن زمان صحبت‌هایی از دست‌های پشت پرده نمی‌شود. پس بهتر است مربیان دو تیم تمرکزشان روی مسائل فنی باشد و از هافبک‌های و مهاجمان خود بخواهند که فرصت‌های گلزنی‌شان را از دست ندهند. زیرا اینگونه بیانیه‌ها و ایجاد تنش‌ها فقط روی اعصاب هواداران می‌رود. سرمربیان دو تیم باید کری‌خوانی را هم برای هواداران دو تیم بگذارند و وظیفه فنی خود را انجام بدهند. کری‌خوانی وظیفه سرمربی نیست.
منبع: فارس

۱۴۰۱/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...