نسخه چاپی

بمب ساعتی فلسطینیان مقابل اشغالگران صهیونیست/ آیا جنین خاستگاه نبرد «شمشیر قدس ۲» می‌شود؟

عکس خبري -بمب ساعتي فلسطينيان مقابل اشغالگران صهيونيست/ آيا جنين خاستگاه نبرد «شمشير قدس ?» مي‌شود؟

در سایه اقدامات جنون‌آمیز صهیونیست‌ها بعد از عملیات‌های شهادت‌طلبانه پی در پی فلسطینیان در قلب اراضی اشغالی و تل‌آویو، برخی پیش‌بینی می‌كنند كه ممكن است این تحولات منجر به تكرار سناریو نبرد «شمشیر قدس» شود.

به گزارش نما، اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری اشغالی که این روزها ارکان رژیم صهیونیستی را در سراسر فلسطین اشغالی به لرزه در آورده، همواره خار بزرگی در چشم اشغالگران بوده است؛ چرا که همه تلاش‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی برای به زانو درآوردن این اردوگاه و سیطره بر آن شکست خورد.

امروز اردوگاه جنین تبدیل به نماد مقاومت فلسطین شده و منبع الهام‌گیری برای همه فلسطینیان و سرفصل محکمی برای آغاز انتفاضه آنهاست که ارتش اسرائیل را تحقیر کرده است. عملیات‌های شهادت طلبانه‌ای که اخیراً قهرمانان این اردوگاه در مناطق مختلف اراضی اشغالی انجام می‌دهند نشان می‌دهد که تنها زبان مقابله با صهیونیست‌ها سلاح و جنگ است و اشغالگران متوجه شدند که اردوگاه جنین یک بمب ساعتی تسلیم‌ناپذیر است.

در سایه این تحولات رژیم اشغالگر که تصور می‌کرد با عملیات نظامی خونین خود در این اردوگاه در سال ۲۰۰۲ به کار آن پایان داده و این اردوگاه را تحت کنترل امنیتی خود درآورده است و دیگر اثری از مقاومت در آن نیست، اکنون به خوبی متوجه می‌شود که تا چه اندازه در ارزیابی‌های خود اشتباه کرده بود.

«بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طی اتفاقات اخیر مجموعه‌ای از اقدامات تنبیهی علیه ساکنان جنین در شمال کرانه باختری اتخاذ کرده است. این تصمیمات شامل ممانعت از ورود فلسطینیان از اراضی اشغالی ۱۹۴۸ به جنین و عدم اجازه ورود بازرگانان و تجار این منطقه به سایر مناطق فلسطین اشغالی و همچنین یک سری اقدامات دیگر می‌باشد.

از طرف دیگر طبق این تصمیم صهیونیست‌ها ملاقات فلسطینیان با خانواده‌هایشان در منطقه جنین ممنوع شد. درواقع تحریم‌های اعمال شده توسط رژیم اشغالگر و ارتش آن علیه جنین تلاشی آشکار برای محاصره اقتصادی این منطقه همزمان با تشدید استقرار نظامیان صهیونیست در مرزهای کرانه باختری است.

این روزها مصادف است با بیست و نهمین سالگرد تجاوز صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین که ۱۰ روز به طول انجامید و در آن ۵۸ فلسطینی شهید شده و ۱۴ نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند. در آن زمان هم چنین نظامیان رژیم اشغالگر ده‌ها تن از فلسطینیان را بازداشت و شمار زیادی از منازل آنها را تخریب کردند.

از آن تاریخ تاکنون و در حالی که خاطره این جنایت صهیونیست‌ها از ذهن فلسطینیان پاک نخواهد شد اردوگاه جنین همواره شاهد درگیری‌های خشونت‌آمیز میان فلسطینیان و نظامیان رژیم اشغالگر بوده است و صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند تا اراده فلسطینیان این اردوگاه را بشکنند و مقاومت آن را که وحشت را در قلب شهرک نشینان و مقامات صهیونیست کاشته است، تضعیف کنند.

در این مرحله اردوگاه جنین به یک کابوس و دردی مزمن برای اشغالگران تبدیل شده و منبع قیام‌ و انتفاضه‌ در برابر تجاوزات صهیونیست‌هاست. به همین دلیل بعد از اتفاقات اخیر و چهار عملیات شهادت طلبانه پی در پی فلسطینیان در مناطق مختلف که تلفات انسانی سنگینی به صهیونیست‌ها وارد کرد، ارتش رژیم اشغالگر در تلاش است اعتماد از دست رفته شهرک‌نشینان صهیونیست به خود را بازگرداند و چهره خود را که به دست مبارزان مقاومت در اردوگاه جنین تخریب شده، ترمیم کند.

در همین راستا «خضر عدنان» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان این که اردوگاه جنین و قهرمانان مقاومت در آن هرگونه نفوذ ارتش رژیم صهیونیستی به این اردوگاه را خنثی کرده و اعتبار ارتش دشمن را از بین‌بردند اظهار داشت، اهالی اردوگاه جنین هیبت رژیم اشغالگر را از خلال عملیات‌های قهرمانانه خود شکستند و امروز همان پیام مقاومت شجاعانه فلسطینیان در سال ۲۰۰۲ مقابل اشغالگران بار دیگر تجدید می‌شود.

«داوود شهاب» از دیگر رهبران جنبش جهاد اسلامی در این زمینه نسبت به ادامه تجاوزات رژیم اشغالگر علیه اردوگاه جنین هشدار داده و تاکید کرد که این اردوگاه می‌تواند تبدیل به یک آتشبار بزرگ شود که در برابر نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست گشوده خواهد شد.

وی گفت که این تجاوزات اراده مردم فلسطین و مقاومت ما را از بین نخواهد برد و همه فلسطینی‌ها در حالت تقابل با اشغالگران هستند. دشمن صهیونیستی باید از تجربیات گذشته و شکست‌هایی که در همه مراحل رویارویی با فلسطینیان متحمل شده درس عبرت بگیرد. مقاومت همیشه آماده مبارزه است و هرگز نمی‌پذیرد که دشمن بر فلسطینیان سیطره یابد. ما به مردم خود در منطقه جنین می‌گوییم که صبور باشید و بدانید همه مردم و مقاومت امروز در کنار شما هستند و هرگز شما را رها نمی‌کنند. جنین امروز شگفت‌انگیزترین حماسه‌های استواری و پایداری را رقم می‌زند و آرمان فلسطین را به منصه ظهور رسانده است.

از طرف دیگر «احمد عبدالرحمن» نویسنده و تحلیلگر سیاسی درباره تحولات اخیر فلسطین اشغالی و به طور خاص منطقه جنین اعلام کرد که اردوگاه جنین از سال ۲۰۰۲ همچنان نقشه سیاسی فلسطین را ترسیم می‌کند، البته با خون قهرمانان این منطقه و نه مذاکره و سازش با دشمن صهیونیستی. عملیات‌های قهرمانانه مردان مقاومت از این اردوگاه و پاسخ آنها به تجاوزات دیروز نظامیان رژیم اشغالگر تاکید کرد که مقاومت تنها گزینه مقابله با تجاوزات اسرائیل است.

وی افزود، ارتش رژیم صهیونیستی همه توان خود را برای شکستن قدرت و هیبت اردوگاه جنین و مقاومت انجام می‌دهد تا به شهرک‌نشینان صهیونیست بگوید که به «لانه زنبورها» حمله کرده است؛ یعنی منطقه‌ای که عملیات‌های شهادت طلبانه را در قلب فلسطین اشغالی مدیریت می‌کند. در واقع رژیم اشغالگر می‌خواهد حیثیت از دست رفته خود را که مجدداً در تل‌آویو نابود شد بازگرداند و از همین رو در تلاش است تا منزل مجریان عملیات‌های استشهادی در تل‌آویو را تخریب و خانواده‌های آنها را بازداشت کند و تاکنون ناکام مانده است.

این تحلیلگر عرب زبان ادامه داد که تیپ جنین و سایر گروه‌های مقاومت در حال خنثی کردن تلاش‌های نظامیان صهیونیست در اردوگاه جنین هستند و درگیری‌های گسترده‌ای میان مقاومت و نظامیان صهیونیست در این منطقه رخ داده است. مقاومت در جنین به اشغالگران ثابت می‌کند که حتی در سایه عدم وجود امکانات و محاصره این منطقه، آنها قادر به سیطره بر اردوگاه نیستند و بهای سنگینی را متحمل خواهند شد. مقاومت فلسطین هرگز مردم جنین را تنها نمی‌گذارد و در زمان مناسب مداخله خواهد کرد.

وی در پایان پیش‌بینی کرد که این تحولات می‌تواند سرآغاز رویدادهای جدیدی باشد که بازتاب آن در همه جغرافیای فلسطین اشغالی گسترش خواهد یافت و تنها متعلق به کرانه باختری نیست، بلکه ممکن است به نوار غزه نیز برسد و شاهد یک عملیات نظامی بزرگ مانند نبرد «شمشیر قدس» باشیم.
منبع: تسنیم

۱۴۰۱/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...