نسخه چاپی

محدودیت خاصی برای برگزاری مراسم احیا نداریم/ خدمات «ایران من» منوط به دُز سوم واكسن كرونا است/ بررسی افزایش مدت تحصیل دانش‌آموزان

عکس خبري -محدوديت خاصي براي برگزاري مراسم احيا نداريم/ خدمات «ايران من» منوط به دُز سوم واکسن کرونا است/ بررسي افزايش مدت تحصيل دانش‌آموزان

وزیر كشور بر تداوم برگزاری حضوری كلاس‌های درس با تمام ظرفیت و تزریق دُز سوم واكسن كرونا تاكید كرد و گفت: خدمات دهی سامانه «ایران من» بر اساس تزریق دُز سوم واكسن كرونا انجام می‌شود.

به گزارش نما، احمد وحیدی روز سه شنبه در چهل و دومین نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد؛ افزود: براساس آخرین گزارش ارائه شده از سوی مسئولان وزارت علوم، کلاس‌های درسی در دانشگاه‌های کشور به صورت حضوری برقرار است.

باید به صددرصد ظرفیت برگزاری حضوری دانشگاه‌ها برسیم

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه باید به صددرصد ظرفیت برگزاری حضوری دانشگاه‌ها برسیم، خاطر نشان کرد: براساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا باید همه مدارس و دانشگاه‌ها در کشور بازگشایی شوند و برای همین لازم است با تمام ظرفیت به سمت برگزاری کامل کلاس‌های حضوری در مدارس و مراکز آموزش عالی حرکت کنیم.

استفاده از ماسک و تهویه هوا، لازمه کار است

وحیدی ادامه داد: رعایت مقررات بهداشتی با محوریت استفاده از ماسک و تهویه هوا، لازمه کار است و باید به صورت جدی در کلاس‌های درس رعایت شود.

ضرورت وصل شدن دانشگاه‌ها به «سامانه ایران من»

وی همچنین وصل شدن هر چه سریع‌تر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به «سامانه ایران من» را ضروری دانست و تاکید کرد: به این ترتیب، وضعیت تزریق واکسن دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها مشخص می‌شود و نظارت‌های لازم به نحو مؤثری انجام خواهد شد.

بررسی افزایش مدت تحصیل دانش‌آموزان

وزیر کشور درباره حضور دانش‌آموزان در مدارس هم اظهار کرد: با توجه به افت تحصیلی دانش آموزان، مساله افزایش مدت تحصیلی مطرح است که باید بررسی‌های لازم از سوی متخصصان آموزش و پرورش انجام شود تا در صورت نیاز، ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا درباره آن تصمیم‌گیری کند.

«سامانه ایران من» بر اساس تزریق دُز سوم ارائه خدمات خواهد داد

وحیدی همچنین با اشاره به مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بر تزریق دُز سوم کرونا گفت: سامانه ایران من براساس تزریق دُز سوم ارائه خدمات خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس افرادی که بیش از سه ماه از زمان تزریق دُز دوم واکسن آنها گذشته است، باید برای تزریق دُز سوم اقدام کنند.

وزیر کشور ظهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راجع به دز سوم واکسن کرونا بحث هایی انجام شد، براساس مصوبه ستاد ملی مبنای محاسبه در سامانه هوشمند دز سوم واکسن هست و کسانی که نوبت تزریق دز سومشان رسیده از این به بعد مبنا برایشان دز سوم است ولی کسانی که هنوز زمان دز سومشان فرانرسیده مبنا برایشان دز دوم است.

وحیدی افزود: براساس ارزیابی ها جز در یکی دو کشور دنیا روند ابتلا به کرونا کاهشی است و برای آن کشورها هم صحبت شده که مسافرت به آنها کنترل شود.

جریاناتی به دنبال ایجاد اختلاف بین مردم ایران و افغانستان هستند

وزیر کشور درمورد اتفاقات افغانستان گفت: جریاناتی به دنبال ایجاد اختلاف بین مردم ایران و افغانستان هستند که باید در نظر داشته باشیم همه این اقدامات برنامه ریزی دشمنان است.

وی افزود: دو ملت سابقه دوستی دیرینه ای دارند و ما در ایران میزبان افغانستانی ها هستیم و همکاری تجاری خوبی با افغانستان داریم ولی عده ای در هرات و کابل اقداماتی انجام دادند و سعی می‌کنند تشنج ایجاد کنند، مسئولینی که در افغانستان هستند باید این مسائل را کنترل کنند و تذکر بدهند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره موج‌های آتی کرونا نیز خاطرنشان کرد: طغیان‌های آتی کرونا مرتب تحت کنترل تیم وزارت بهداشت است و خدمات اورژانسی در نظر گرفته شده تا در همه مناطق ارزیابی داشته باشند.

وحیدی درخصوص اتصال به سامانه مدیریت هوشمند و پراکندگی در سامانه‌های بیان داشت: در نشست برای برخی دستگاه‌ها که سامانه مرکزی‌شان متصل نیست، ضرب‌الاجلی پیش‌بینی شد تا هرچه‌سریع‌تر به سامانه‌های اصلی وصل شوند.

تشریح اتفاقات مرز شلمچه

وزیر کشور همچنین درمورد اتفاقات مرز شلمچه گفت: مقداری از واردات برخی اجناس به عراق جلوگیری شد که خود مردم بصره به مرز آمدند و درخواست کردند بخشی از صادرات انجام شود و محصولات را خریداری کردند و در خصوص مشکلی که برای رانندگان کامیون‌ها به وجود آمد هم فرماندهی انتظامی برخورد و مشکل را حل کرد.

کشت برنج در خوزستان با توجه به کم‌آبی

وحیدی همچنین درباره کشت برنج در خوزستان با توجه به کم‌آبی توضیح داد: با توجه به وضعیت کم آبی کشور در وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی تصمیم گرفته شده فقط در استان‌هایی که مشکل آبی ندارند، کاشت برنج انجام شود.

وی افزود: استان‌هایی که می‌توانند برنج‌کاری کنند، اعلام می‌کنند و با توجه به شرایط آبی آن منطقه کشت برنج انجام می‌شود یا نمی‌شود که خوزستان امسال اعلام کرد می‌تواند کشت برنج داشته باشد.

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تبعات احتمالی آن

وحیدی در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تبعات احتمالی آن نیز اظهار داشت: این موضوع در بخش اقتصادی دولت اعلام می‌شود اما به‌طور کلی اساس کار دولت این است که شوکی به جامعه وارد نشود و مسئولان اقتصادی با برنامه ریزی در این حوزه مصمم هستند تا از بروز هر گونه مشکلی برای مردم جلوگیری شود.

غیر از رعایت شیوه‌نامه‌ها محدودیتی در برگزاری مراسمات احیا نداریم

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به اینکه آیا با توجه به نزدیک بودن مراسم شب‌های احیا محدودیت‌های خاص کرونایی اعمال می‌شود یا نه، گفت: غیر از رعایت شیوه‌نامه‌ها، محدودیت خاصی در برگزاری مراسم شب‌های احیا نداریم و مردم باید به زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و تهویه هوا توجه داشته باشند.

وحیدی بیان داشت: توصیه ستاد ملی و قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا این است افرادی که واکسن زده‌اند و سطح ایمنی خوبی دارند، در مراسم شب‌های احیا حضور یابند و سایر عزیزان به‌صورت مجازی از برنامه‌های این شب‌های پُرفیض بهره ببرند.

۱۴۰۱/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...