نسخه چاپی

چالش‌های فدراسیون فوتبال در سال جام جهانی

عکس خبري -چالش‌هاي فدراسيون فوتبال در سال جام جهاني

در شرایطی كه تیم ملی باید برای جام جهانی آماده شود، فدراسیون فوتبال با چالش‌های متعددی مواجه شده به طوری كه با بسته شدن حساب‌ها در امور روزمره نیز مشكل دارد.

به گزارش نما، تیم ملی فوتبال کشورمان در سال جاری باید در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شرکت کند، اما این تنها چالش فدراسیون فوتبال نیست. تیم امید ابتدا بازی‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا را دارد، باید در بازی‌های کشورهای اسلامی و سپس بازی‌های آسیایی حضور پیدا کند. از یک سو، تیمی باید آماده شود که هواداران انتظار صعود از گروهش در جام جهانی را دارند و از سوی دیگر، آماده‌سازی تیمی در میان است که بسیاری امیدوارند بتواند به المپیک ۲۰۲۴ پاریس برسد.

در کنار این موارد، مسئله فدراسیون فوتبال از همه مهم‌تر است. فدراسیونی که هنوز تکلیفش مشخص نیست، با سرپرست اداره می‌شود و ۱۰ خرداد با برگزاری مجمع باید تکلیف عزل موقت یا دائم شهاب‌الدین عزیزی خادم مشخص شود. در این شرایط نیز هیئت رئیسه‌ای امور را پیش می‌برد که از درون دچار اختلافاتی هستند و همین مسئله می‌تواند مانع آماده‌سازی مناسب و البته آرامش تیم ملی شود.

فدراسیون در شرایطی باید برای تیم ملی برنامه آماده‌سازی بگذارد که هنوز درباره ادامه همکاری با دراگان اسکوچیچ ابهاماتی وجود داشته و این مربی در بدنه فدراسیون مخالفانی دارد. برخی از داخل هیئت رئیسه، راضی به ادامه همکاری فدراسیون فوتبال با اسکوچیچ نیستند و حتی پس از بازی با لبنان هم اظهاراتی در این زمینه حاشیه‌ساز شد.

در کنار این بلاتکلیفی و ابهام، یک موضوع دیگر هم بسیار حائز اهمیت است. فدراسیون فوتبال در شرایط فعلی که باید تیم ملی را آماده حضور در جام جهانی کند، نه تنها پولی ندارد بلکه حساب‌هایش از اواخر سال گذشته بسته شده است. با اینکه شنیده‌ها حاکی از انجام بازی‌های دوستانه تیم ملی در قطر است و به نظر می‌رسد رابطه خوب دو کشور ایران و قطر و البته تفاهمنامه همکاری فدراسیون فوتبال دو کشور، هزینه‌ای برای فدراسیون به دنبال نداشته باشد، اما بازهم نمی‌توان گفت تیم ملی بدون هزینه است. فراهم کردن برخی امکانات برای اردوهای داخلی، هزینه‌های جاری از جمله پرواز ملی‌پوشان از اروپا به ایران و قطر نیاز به بودجه‌ای دارد که فدراسیون بی پول امروز، باید از توان پرداخت آن بر بیاید. همه این موارد در شرایطی است که حساب فدراسیون به دلیل بدهی مالیاتی بسته شده تا ساکنان ساختمان سئول در مسائل روزمره هم دچار مشکل شوند.

چالش‌های امروز فدراسیون فوتبال، در سال پر اهمیتی که پر از رویدادهای مهم برای دو تیم ملی بزرگسالان و زیر ۲۳ سال است، در کنار بلاتکلیفی در بخش مدیریتی این فدراسیون، می‌تواند ضربه مهلکی به فوتبال ایران وارد کند، اگر آنهایی که در این ماجراها ذیربط هستند، موضوع را به درستی پیش نبرند.

جام جهانی ۲۰۲۲ آبان و آذر ماه سال جاری در قطر برگزار می‌شود و ایران با انگلیس، آمریکا و یکی از تیم‌های ولز، اسکاتلند یا اوکراین همگروه است.

منبع: تسنیم

۱۴۰۱/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...