نسخه چاپی

ضریح رأس‌الحسین(ع) در قاهره‌بسته‌شد

ضریح رأس‌الحسین(ع) در قاهره به بهانه ترمیم بسته شده است اما شیعیان مصر از تخریب آن ابراز نگرانی كرده‌اند.

به گزاش نما، فارس به نقل از پایگاه خبری روزنامه الدستور مصر نوشت: شیعیان مصر در پی بسته شدن ضریح راس الحسین(ع) در قاهره، این اتفاق را به شدت محکوم کرده و آن را نگران‌کننده خواندند.

الطاهر الهاشمی عضو مجمع جهانی اهل بیت(ع) و از رهبران شیعه مصر با بیان اینکه اقدام وزارت اوقاف مصر در بستن ضریح راس الحسین(ع) نشان از نگاه سلفی در این وزارتخانه دارد، گفت: بهانه ترمیم که این وزارتخانه برای بستن ضریح راس الحسین(ع) اعلام کرده‌اند، بهانه‌ای است که پیش از این در برخی استان‌ها از جمله در منطقه البحیره برای بستن برخی ضریح‌های بزرگان شیعی و صوفی ارائه شده بود اما پس از آن شاهد تخریب این ضریح‌ها بودیم.

الهاشمی با ابراز نگرانی از تسلط سلفی‌ها بر وزارت اوقاف مصر، افزود: شیعیان به همین دلیل نمی‌توانند شعائر خود را به آزادی انجام دهند و از سوی اتباع اخوان المسلمین تنها به دلیل عشقشان به اهل بیت(ع) و تلاششان برای برپایی شعائرشان مورد حمله قرار گرفته‌اند.

وی این حملات را هجمه علیه امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) دانست و تاکید کرد: بارها گفته‌ایم که این حملات هرکز موجب این نمی‌شود که شیعیان در برابر ظلم و ظالم سکوت کنند و ما به این سخن حضرت زینب(س) دربرابر یزید که فرمود «کید خود و سعی خود را با تمام قدرت انجام بده بدان که خدا ذکر ما را محو نخواهد کرد و وحی ما را نخواهد میراند» ایمان کامل داریم.

الهاشمی با انتقاد از سکوت رهبران اخوان درباره عملکرد سلفی‌های وهابی در مصر، افزود: امیدواریم اخوان بتواند بر جریان‌های تندرو غلبه کند و تسامح و قبول دیگران را در مصر گسترش دهد.

۱۳۹۱/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...