نسخه چاپی

مرسی ۱۰ وزیر را بركنار كرد

خبرگزاری رسمی مصر از ترمیم كابینه این كشور و تغییر وزرای 10 وزارت‌خانه از جمله وزارت كشور و وزارت امور دارایی خبر داد.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی الاشرق اوسط مصر اعلام کرد: بنا به درخواست محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور تغییراتی در کابینه مصر صورت گرفته که این تغییرات شامل 10 پست وزارتی از جمله پست وزارت کشور و وزارت امور دارایی است. قراراست امروز‌(یکشنبه) ترمیم کابینه به صورت رسمی اعلام شده و وزیران جدید در مقابل مرسی و با حضور هشام قندیل، نخست‌وزیر مصر ادای سوگند کنند.

بر اساس این گزارش قرار است احمد جمال‌الدین، وزیر کشور مصر که اخیرا از سوی گروه اخوان‌المسلمین مورد انتقاد قرار گرفته، جای خود را به معاونش، محمد ابراهیم بدهد. همچنین ممتاز السعید وزیر امور دارایی مصر نیز سمت خود را به المرسی السید حجازی، یکی از اساتید اقتصاد مصر که مطالعاتی را در خصوص اقتصاد اسلامی داشته واگذار می‌کند. روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة نیز در این باره نوشت: وزیران 10 وزارت‌خانه از جمله وزارت ارتباطات، وزارت حمل‌ونقل و وزارت نیرو نیز تغییر خواهند کرد.

بنا به نوشته این روزنامه، تغییرات صورت گرفته در کابینه مصر با هدف تلاش برای فرونشاندن خشم مردم و کاهش نارضایتی آنها از بحران اقتصادی این کشور است. برخی از رسانه‌های مصری اسامی وزیران جدید را اعلام کرده‌اند که بر اساس آن حاتم عبدالطیف وزیر حمل و نقل، احمد امام، وزیر نیرو و انرژی، خالد محمد فهمی عبدالعال، وزیر محیط زیست و محمد ابراهیم، وزیر کشور خواهند شد. پیش‌تر محمد مرسی اعلام کرده بود که اصلاحاتی را در کابینه این کشور ایجاد خواهد کرد، وی همچنین تاکید کرد هدف این اصلاحات تعامل بهتر با بحران اقتصادی است که مصر با آن روبرو است.

۱۳۹۱/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...