نسخه چاپی

توافق جانسون و بایدن در خصوص ادامه فشار بر روسیه

عکس خبري -توافق جانسون و بايدن در خصوص ادامه فشار بر روسيه

نخست ‌وزیر انگلیس و رئیس‌ جمهوری آمریكا بر ادامه فشارهای اقتصادی بر روسیه و پایان دادن به وابستگی غرب به نفت و گاز روسیه توافق كردند.

به گزارش نما، بوریس جانسون، نخست ‌وزیر انگلیس و جو بایدن، رئیس‌ جمهوری آمریکا طی تماسی تلفنی در خصوص ادامه فشارهای اقتصادی بر روسیه و پایان دادن به وابستگی غرب به نفت و گاز روسیه توافق کردند.

کاخ سفید در این باره اعلام کرد: رئیس جمهور جوزف بایدن امروز با بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا درباره سفر اخیر وی به اوکراین صحبت کرد. رهبران دو کشور بر تعهد خود برای ادامه ارائه کمک‌های امنیتی و بشردوستانه به اوکراین تاکید کردند. علاوه بر این، ارائه کمک‌های نظامی به کی‌یف مورد بحث قرار گرفت.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه، هنوز هیچ نشست نظامی، طبق مرسوم بهار هر سال در برنامه خود ندارد.

وی گفت: «هنوز هیچ برنامه‌ای در این خصوص وجود ندارد. بدیهی است در حالی که عملیات [ویژه] در اوکراین جریان دارد، ستاد فرماندهی ارتش مشغول است. البته این رسم ادامه خواهد داشت، ولی هنوز تاریخ مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده است.»

رئیس جمهوری روسیه بطور مرسوم دو بار در سال، در ماه مه و در ماه نوامبر، نشست‌های موضوعی را با مقامات وزارت دفاع فدراسیون روسیه برگزار می‌کند. آخرین سری از این جلسات در نوامبر سال 2021 برگزار شد.
منبع: فارس

۱۴۰۱/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...