نسخه چاپی

راز بازداشت اخوانی‌های مصر در امارات

منابع خبری تاكید می‌كنند در پس كشف یك تشكل جماعت اخوان‌المسلمین در امارات و بازداشت اعضای آن حقایق و واقعیت‌های دیگری نهفته است.

به گزارش نما به نقل از فارس، مجله «العصر» در گزارشی به قلم «اسامه عبدالرحیم»، روزنامه‌نگار مصری به حقایق نهفته در پس خبرهایی می‌پردازد که اخیر توسط رسانه‌های اماراتی منتشر شد و از کشف یک تشکل اخوانی در این کشور و بازداشت اعضای آن خبر داد که با جماعت اخوان المسلمین مصر در ارتباط بودند.


در این باره اسامه عبد الرحیم با به سخره گرفتن ادعاهای «ضاحی خلفان»، رئیس پلیس در این ارتباط می‌نویسد: راز نهفته در پس کشف و ضبط این تشکل اخوانی را مجله فرانسوی «اینتلجنس آن لاین» متخصص در امور اطلاعاتی برملا می‌کند.


عبد الرحیم می‌افزاید: مجله فرانسوی «اینتلجنس آن لاین» چندی پیش از کشف و ضبط این تشکل اخوانی در دبی، از اقدام بانک «دبی» در استیلا و مصادره 7 میلیارد دلار از دارایی‌های «عمر سلیمان»، معاون رئیس جمهور مخلوع مصر پیش از مرگ وی سخن گفته بود.


این مجله فرانسوی در ادامه افزود که این موضوع با اعتراض خانواده عمر سلیمان مواجه و موجب شده بود تا آنها به دفتر «برایت کایز» در لندن وکالت دهند که این قضیه را پیگیری و دعوی قضایی را در این خصوص علیه بانک دبی تنظیم کنند.


این درحالی است که آنها پیشتر تلاش کرده بودند، این قضیه را به صورت رابطه‌ای و دوستانه حل کنند، اما سه ماه تلاش مستمر در این زمینه به هیچ نتیجه‌ای نرسیده بود.


خانواده سلیمان تاکید داشتند، دارایی‌های سلیمان که هم اکنون بانک دبی بر آنها دست یافته بود، حق مسلم و مشروع آنهاست، اما جماعت اخوان المسلمین از جمله اعضای تشکلی که در امارات بازداشت شدند، تاکید داشتند که این اموال از آن بیت المال و مردم مصر است به همین دلیل با امیر و ولی‌عهد امارات تماس‌هایی گرفته و از آنها خواستند تا حکومت امارات این اموال را به ملت مصر باز گرداند، چون اموالی هستند که پیش از انقلاب سلیمان به صورت نامشروع و غیرقانونی بر آنها دست یافته بود.


هنگامی که بن راشد آل مکتوم این درخواست‌ها را نادیده گرفت، این تشکل با ارسال یادداشتی برای مجله فرانسوی «اینتلجنس آن لاین» حقایق امر در این خصوص را برملا کرد و انتشار این گزارش موجب شد تا ضاحی خلفان دستور بازداشت اعضای این تشکل را صادر کند، درحالی‌ که بسیاری از اعضای این تشکل بیش از 30 سال در امارات در کمال درستی و پاکی زندگی کرده بودند.


سوالی که هم اکنون مطرح می‌شود، این است که با توجه به شرایط اقتصادی مصر که در بحران اقتصادی جدی به سر می‌برد و با توجه به بازداشت اعضای این تشکل جماعت اخوان المسلمین در مصر سرنوشت دارایی‌های عمر سلیمان که بانک دبی بر آنها دست یافته است، چه خواهد شد.


سوال مهمتر اینجاست که چرا بانک مرکزی مصر تاکنون و تا پیش از تصرف این دارایی‌ها توسط بانک دبی در قبال وجود چنین اموالی در دبی سکوت کرده بود و آیا این موضوع پرونده دارایی‌های دیگر سران رژیم سابق و کوتاهی‌های دیگر بانک مرکزی در افشای برخی حقایق و برخی پرونده‌ها را رو خواهد کرد،‌ به ویژه آنکه وابستگی «حسن برکات» به رژیم سابق مصر که هم اکنون ریاست بانک مرکزی مصر را بر عهده دارد، بر همگان ثابت شده است.


و اینکه آیا این قضیه موجب خواهد شد «حسن برکات»، رئیس بانک مرکزی مصر همچون دیگر سران رژیم سابق به میز محاکمه فراخوانده شود.

۱۳۹۱/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...