نسخه چاپی

فغانپور: شكایت عزیزی‌خادم وجاهت قانونی ندارد/ دلایل عزل رئیس فدراسیون باید به مجمع ارائه شود

عکس خبري -فغانپور: شکايت عزيزي‌خادم وجاهت قانوني ندارد/ دلايل عزل رئيس فدراسيون بايد به مجمع ارائه شود

رئیس دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: شكایت عزیزی خادم از اعضای هیات رئیسه به كمیته اخلاق تا زمان بركناری مجمع وجاهت قانونی ندارد.

به گزارش نما، صفی‌الله فغانپور در مورد شکایت شهاب عزیزی خادم از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال به کمیته اخلاق مبنی بر اینکه مدارک و مستندات لازم و مرتبط را برای عزل او از ریاست فدراسیون ارائه نکرده‌اند، اظهار داشت: من هنوز شکایت را ندیده‌ام، فقط امروز دیدم چنین خبری منتشر شده و امروز از کمیته اخلاق درخواست می‌کنم این شکایت را به ما ابلاغ کنند تا ببینیم در چه موردی است.

وی افزود: اساسنامه فدراسیون فوتبال این اختیار را به اعضای هیأت رئیسه داده که رئیس فدراسیون را عزل کنند. مدارک این اقدام هم باید در مجمع فدراسیون ارائه شود. رئیس معزول هم باید در مجمع از خودش دفاع کند. هیأت رئیسه و سخنگوی هیأت رئیسه باید مستندات خود را به اعضای مجمع ارائه کنند و اگر دلایل و مدارک کافی یا ناکافی بود، در مورد عزل دائمی یا بازگشت به کار رئیس معزول تصمیم بگیرند.
سرپرست دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: اکنون هم دلایل و مستندات عزل رئیس سابق فدراسیون برای ارائه به اعضای مجمع ارائه شده است، رئیس معزول هم باید در مقابل مستندات ارائه‌شده از خودش دفاع کند. اعضای مجمع تصمیم می‌گیرند که آیا مستندات هیأت رئیسه برای برکناری رئیس کافی بوده یا دفاعیات این رئیس مناسب است یا خیر. به همین دلیل این حرف که اعضای هیأت رئیسه بدون دلایل کافی، رئیس را برکنار کرده‌اند، عرفی و قانونی نیست و وجاهتی ندارد.

فغانپور در مورد اینکه با این تفاسیر آیا شکایت عزیزی خادم به کمیته اخلاق قانونی است، پاسخ داد: چنین شکایتی دست‌کم تا زمان برگزاری مجمع وجاهت ندارد. اگر اعضای مجمع دلایل و مستندات اعضای هیأت رئیسه را کافی ندانند و رأی به بازگرداندن رئیس معزول بدهند، آن وقت عزیزی خادم می‌تواند طرح دعوا و اعاده حیثیت کند. در حال حاضر چنین شکایتی وجاهت ندارد.

وی ادامه داد: به نظر من رئیس معزول فدراسیون همچنان از مشاوره مشاورانی استفاده می‌کند که او را به بیراهه می‌برند و مشاوره درستی نمی‌دهند. به همین دلیل طرح شکایت کرده ولی باید تا زمانی برگزاری مجمع صبوری می‌کرد تا اعضای مجمع در مورد تصمیم هیأت رئیسه برای عزل وی و همچنین دفاعیاتش در آن جلسه تصمیم‌گیری کنند.
منبع: فارس

۱۴۰۱/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...