نسخه چاپی

چرا كی‌روش با بی.بی.سی مصاحبه كرد؟

اگر مصاحبه‌های كی‌روش را در مدت زمان حضورش در ایران ورق بزنیم به راحتی پی می‌بریم كه او هیچگاه در داخل كشور حرف‌هایی را كه در دفتر بی‌.بی‌.سی فارسی زد به زبان نیاورده بود.

به گزارش نما، افکارنیوز ضمن اشاره به موضوع فوق نوشت:

« از آنجا که در قرارداد کارلوس کی‌روش بندی نیامده است تا او را از انجام مصاحبه ای خاص ممنوع کند، مصاحبه کردن سرمربی تیم ملی با هر رسانه‌ای به خودی خود از حیث قانونی هیچ ایرادی ندارد. اما صحبت اینجاست که چرا او قواعد عرفی ایران را زیر پا گذاشته است و با شبکه ای مصاحبه کرده است که بارها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت کرده و خط قرمز نظام محسوب می‌شود. در این باب دو فرضیه وجود دارد:

۱. فرض اول را بر این می‌گیریم که او واقعا آگاهی نداشته است که عرف جاری در ایران مصاحبه با چنین شبکه‌هایی را که به جهت سیاست های عرفی جمهوری اسلامی ایران معاند محسوب می‌شوند، قبول نمی‌کند.اگر چنین حالتی بر این عمل کی‌روش حاکم باشد که طبق قواعد باید به علت عدم آگاهی او را تبرئه کرد، اما سخن اینجاست که کارلوس کی‌روش چند وقت پیش مدیا آفیسر قدیمی تیم ملی که وظیفه سازماندهی مصاحبه‌های کادر فنی را برعهده داشت از تیم کنار گذاشته است و با رفتاری که با ایرانی‌ها دارد نشان داده است او خودش می خواهد همه کاره باشد.حال اگر خودخواهی مرد پرتغالی نبود و فردی ایرانی در کنار وی حاضر بود قطعا به وی گوشزد می‌کرد که مصاحبه با این شبکه‌ها عبور از خط قرمز نظام محسوب می‌شود. پس در این حالت کی‌روش مقصر است که اجازه حضور فردی آگاه به مسائل داخلی کشور را در کنارش نداده است.

۲. فرض دوم آنطور که عقل حکم می‌کند بر این است که او آگاهی داشته است که مصاحبه با این شبکه برخلاف قواعد ایران است. مهمترین سند این آگاهی هم این است که بنابر گفته منابع موثق خود فدراسیون فوتبال بارها چه در زمان افشین قطبی و چه کی‌روش تاکید داشته است که هیچ یک از اعضا کادر فنی اجازه مصاحبه با دو شبکه خارجی را ندارند. او مدت زیادی از حضورش در ایران می‌گذرد و دو ایرانی کارکشته را برای مدت زمانی طولانی در کنارش داشته است و در همان زمان هم به احتمال بسیار زیاد به او تاکید شده که باید مصاحبه‌هایش برطبق اصول داخلی ایران باشد.

هر دو فرض را به کنار بگذاریم، به اصل مصاحبه با شبکه‌ای خارجی بازگردیم. سرمربی پرتغالی تیم ملی در شرایطی در دفتر بی.بی.سی فارسی حاضر می‌شود و برای مدت زمانی طولانی پاسخگوی سوالات این شبکه می‌شود که در ایران مصاحبه‌هایش صرفا محدود به سه رسانه خبری می شود. اگر مصاحبه های کی‌روش را در مدت زمان حضورش در ایران ورق بزنیم به راحتی پی می‌بریم که او هیچگاه در داخل کشور حرف‌هایی که در دفتر بی.بی.سی فارسی زد را به زبان نیاورده بود. از زاویه ای دیگر او وقتی در ایران است تمامی کنفرانس های خبری‌اش طی مدت زمانی کوتاه و درست نزدیک بازی های تیم ملی انجام می‌شود که طبیعتا در آن زمان خبرنگارهای داخلی به خاطر بحث حساس ملی ترجیح می دهند سکوت اختیار کنند.

مربی شکست خورده رئال مادرید گویا ترجیح می‌دهد درقبال دریافت میلیاردها تومان از بیت المال از رسانه‌های داخلی که قطعا دلسوز ورزش کشور محسوب می‌شوند فرار کند و به گفت‌وگو با رسانه‌ای بپردازد که خط قرمز مردم ایران محسوب می‌شود.باید منتظر ماند تا دید فدراسیون فوتبال ایران درقبال این حرکت کی‌روش چه واکنشی نشان خواهد داد و آیا بال و پر دادن به او با این عبور از خط قرمز ادامه خواهد داشت یا خیر.»

۱۳۹۱/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...