نسخه چاپی

دستگیری بیش از ۵ هزار اوكراینی در مرزهای آمریكا

عکس خبري -دستگيري بيش از ? هزار اوکرايني در مرزهاي آمريکا

مقامات مرزی آمریكا اعلام كردند تنها در ماه گذشته بیش از ۵ هزار شهروند اوكراینی در مرزهای آمریكا بازداشت شده‌اند.

به گزارش نما، اداره حفاظت مرزی و گمرکات آمریکا اعلام کرد تنها در ماه گذشته بیش از ۵ هزار شهروند اوکراینی که قصد ورود به خاک آمریکا را داشتند، در مرزهای زمینی، دریایی و هوایی این کشور بازداشت شده‌اند.
بر این اساس، آمارها حاکی از آن است که ۵ هزار و ۷۱ شهروند اوکراینی در ماه مارس در مرزهای آمریکا بازداشت شده‌اند در حالی که این رقم در ماه فوریه تنها یک‌هزار و ۱۰۰ نفر بود.

براساس گزارش واشنگتن پست، بسیاری از این بازداشت‌شدگان به‌دلایل بشردوستانه آزاد شده و وارد خاک آمریکا شده‌اند و حدود ۲۲۰ هزار پناهجوی اوکراینی دیگر در بازداشتگاه‌هایی در جنوب غربی مرز نگه‌داری می‌شوند.

در همین حال وزارت امنیت داخلی آمریکا روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت بایدن وضعیت اضطراری حفاظتی مرزی را برای پناهجویان اوکراینی، ۱۸ ماه دیگر تمدید کرد.

این در حالی است که ماه گذشته میلادی، بایدن وعده پذیرش ۱۰۰ هزار پناهجوی اوکراینی گریزان از جنگ را داد، در آن زمان کاخ سفید نیز اعلام کرد پناهجویان اوکراینی از طریق ویزاهای خانوادگی و به‌دلایل بشردوستانه و نیز از طریق برنامه پناهندگان آمریکا، در خاک این کشور پذیرفته می‌شوند، حال شمار روزافزون مهاجران و پناهجویان اوکراینی تبدیل به معضلی جدی برای دولت آمریکا شده است.
منبع: مهر

۱۴۰۱/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...