نسخه چاپی

«فولاد» عجیب‌ترین صدرنشین لیگ قهرمانان

عکس خبري -«فولاد» عجيب‌ترين صدرنشين ليگ قهرمانان

تیم فوتبال فولادخوزستان در صورت كسب چهار امتیاز از ۲ مسابقه پیش‌روی خود بدون مشكل با سرگروهی به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا صعود می‌كند. تیمی كه در چهار دیدار، تنها سه گل به‌ثمر رسانده است.

به گزارش نما، دور برگشت مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب آغاز شد و نتایج جالبی هم در گروه‌های مختلف به دست آمد. در گروه سوم تیم فوتبال فولاد خوزستان، نماینده کشورمان به مصاف تیم آخال ترکمنستان رفت و با نتیجه یک بر صفر به پیروزی دست یافت.

در این گروه و تا پایان هفته چهارم مرحله گروهی شاگردان جواد نکونام با هشت امتیاز در صدر جدول ایستاده‌اند و پس از آن‌ها شباب‌الاهلی با ۶ و الغرافه قطر با پنج امتیاز رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند. آخال نیز با یک امتیاز قعرنشین است.

تنها چیزی که تا به اینجا در گروه چهارم قطعی شده این است که نماینده ترکمنستان امکان صدرنشینی را از دست داده و تنها می‌تواند تحت شرایطی بسیار خاص، رتبه دوم را از آن خود کند.

فولاد با هدایت جواد نکونام پس از تساوی در ۲ هفته نخست، برابر نماینده ترکمنستان به دو پیروزی مشابه یک بر صفر دست یافت تا حالا به صدر جدول گروه راه یابد. شاگردان جواد نکونام باید در ۲ بازی بعدی خود به ترتیب مقابل الغرافه و شباب الاهلی قرار بگیرند.

کسب چهار امتیاز از این ۲ مسابقه حکم به سرگروهی تیم شایسته جواد نکونام خواهد داد. با ۲ تساوی همه چیز دوباره به اما و اگر کشیده می‌شود و تجربه باخت هم اوضاع را پیچیده خواهد ساخت. نباید فراموش کنیم که در صورت تساوی امتیازات، نتیجه بازی رو در رو اهمیت دارد. فولاد در جدال با الغرافه و شباب الاهلی در دور رفت به تساوی رسیده و باختش آنها را پایین‌تر از رقیب قرار می‌دهد.

«فولاد» عجیب‌ترین صدرنشین لیگ قهرمانان

اما وضعیت ۲ حریف اصلی نماینده کشورمان چگونه است؟

شباب الاهلی که مقابل آخال متوقف شده بود و سپس همین نتیجه را با فولاد هم تکرار کرد در سومین هفته در جدال با الغرافه نیز به یک امتیاز قناعت کرد اما در هفته چهارم شاهد نتیجه عجیبی بودیم. سنگین‌ترین شکست یک تیم قطری در لیگ قهرمانان آسیا. در این بازی ۱۰ گل رد و بدل شد تا به اندازه تمام هفت بازی دیگر گروه چهارم تا به اینجا گل داشته باشد.

شباب با هدایت مهدی علی با نتیجه هشت بر ۲ الغرافه را شکست داد تا جای این تیم را بگیرد و تیم آندره‌آ استراماچونی نیز به جایگاه سوم سقوط کند و صدرنشینی را از دست بدهد. الغرافه تا به اینجا باختی نداشت اما نخستین شکست آنها به تحقیرآمیزترین شکل ممکن حاصل شد. نکته ناامیدکننده این است که پیروزی شباب در غیاب ۲ بازیکن ایرانی‌اش رخ داد. مهدی قایدی بازهم جایی در لیست تیمش نداشت و احمد نوراللهی نیز مانند مهدی از لیست تیمش کنار گذاشته شده بود. در طرف مقابل سعید عزت‌اللهی به صورت فیکس برای الغرافه بازی کرد و در اواخر بازی از زمین خارج شد.

فولاد با سه گل زده و یک گل خورده عجیب‌ترین صدرنشین لیگ قهرمانان آسیا تا به اینجاست که میانگین امتیازگیری‌اش نیز از همه کمتر است. شاگردان جواد نکونام همچنان با یک گل دریافتی، بهترین آمار دفاعی را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: ایرنا

۱۴۰۱/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...