نسخه چاپی

الله وردی دهقانی در گفتگو با نما:

صنعت خودروسازی باید دانش‌بنیان شود

عکس خبري -صنعت خودروسازي بايد دانش‌بنيان شود

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینكه خودروسازی داخلی باید به خودش بیاید و پوست اندازی كند، اظهار داشت: خودروسازی‌های ما باید به سمت دانش بنیان شدن حركت كنند تا حداكثر بهره مندی از این صنعت صورت گیرد.

الله وردی دهقانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی نما، با بیان اینکه متاسفانه صنعت خودروسازی رها شده است، گفت: متاسفانه خودروسازی کشور تحت تاثیر برخی از اشخاص، گروه‌ها و جناح‌ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه خودروسازی چندین دهه است که درجا می‌زند و باید تولیداتش دانش بنیان شود، گفت: حتما این مسیر و فرآیند پایدار نخواهد ماند.

این نماینده مجلس ادامه داد: همه حرف ما این است که صنعت خودروسازی باید به روز می‌شد چرا که خودرو‌های ما مصرف بالایی در انرژی دارند و به طور متوسط ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کنند این در حالی است که این رقم در دنیا ۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ما باید صنعت خودروی به روزی داشته باشیم، بیان داشت: تولید خودرو در کشور نه تنها باید بازار داخل را پوشش دهد باید بازار منطقه را هم تامین کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه البته نباید صنعت خودروسازی را مورد تخریب و تضعیف قرار دهیم، گفت: ما این امکان، مواد اولیه و دانش فنی موجود را برای خودروسازی داریم، اما این جای سوال دارد که چرا یک عده نمی‌گذارند که خودروسازی ما توسعه پیدا کند.

دهقانی بیان داشت: هدف ما رواج تولیدات خارجی در داخل کشور نیست و هدف ما تنظیم بازار است تا نارضایتی مردم بیش از پیش افزایش پیدا نکند.

وی با بیان اینکه خودروسازی داخلی باید به خودش بیاید و پوست اندازی کند، اظهار داشت: خودروسازی‌ها باید به سمت دانش بنیان شدن حرکت کنند تا حداکثر بهره مندی از این صنعت صورت گیرد.

۱۴۰۱/۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...