نسخه چاپی

پشت پرده پاداش نجومی عزیزی خادم و رفقا

عکس خبري -پشت پرده پاداش نجومي عزيزي خادم و رفقا

ارقامی در خصوص پاداش اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح شده كه بسیار شائبه‌برانگیز و قابل تامل هستند.

به گزارش نما، ماجرای پاداش‌های جنجالی مرحله اول دور انتخابی رقابت‌های جام جهانی بخش قابل توجهی از تخلفات شهاب عزیزی خادم را در دوره مدیریت ۱۱ ماه در فدراسیون فوتبال شامل می‌شود و حالا به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است. اسناد حسابرسی فدراسیون فوتبال در اختیار همه اعضای هیأت رئیسه این فدراسیون و همچنین عزیزی خادم و نزدیکانش قرار دارد و بر همین اساس از کانال‌ها و رسانه‌های مختلف در روزهای گذشته منتشر شده است. بررسی مجموع اسناد منتشر شده نکات قابل توجهی دارد که تحلیل و ارزیابی آن خارج از لطف نیست.

بر اساس مستندات ارائه شده در خصوص پاداش‌های پرداختی در مرحله اول دور مقدماتی مجتبی خورشیدی با دریافت بیش از ۹۱۵ میلیون تومان که تنها به صورت ریالی و به عنوان پاداش به او پرداخت شده، بدون محاسبه یوروهای دریافتی در سفرهای متعدد که این رقم را به بیش از یک میلیارد تومان می‌رساند صدرنشین بلامنازع جدول پاداش هاست و شهاب عزیزی خادم رئیس معزول فدراسیون فوتبال با دریافتی ۳۰۹ میلیون تومانی بدون محاسبه دریافتی‌های ارزی در جایگاه دوم قرار دارد.

بررسی فهرست کلی پاداش‌ها نشان می‌دهد عزیزی خادم بیش از هرکس و یاران نزدیک خودش نگاه ویژه داشته و آنها در صدر جدول بیشترین پاداش‌ها حتی نسبت به دبیرکل و اعضای هیأت رئیسه فدراسیون قرار داشتند!

این برای نخستین بار بود که به طور مثال آشپز تیم ملی که از نزدیکان و دوستان سرپست تیم ملی بود بیش از ۷۰ میلیون تومان و تقریباً دو برابر برخی اعضای هیأت رئیسه فدراسیون پاداش دریافت کرد. فهرست پاداش اعضای هیأت رئیسه نیز که نشان می‌دهد دریافتی آنها بین ۳۵ تا ۵۸ میلیون تومان بوده به خوبی گویای این حقیقت است که عزیزی خادم تنها به اطرافیان و دوستان خودش نگاه متفاوتی داشته و حتی رقم دریافتی رئیس وقت فدراسیون حدود ۹ برابر سایر اعضای هیأت رئیسه بوده که این میزبان تفاوت منطقی به نظر نمی‌رسد. خورشیدی به طور مثال تقریباً ۲۰ برابر اعضای هیأت رئیسه فدراسیون پاداش دریافت کرده است.

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که مبلغی ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در همان مقطع به عنوان پاداش به کلیه کارکنان فدراسیون فوتبال پرداخت شده و تمامی کارمندان، کارشناسان و حتی رؤسای کمیته‌ها و دپارتمان‌های فدراسیون نیز همین مبلغ را دریافت کردند که این اتفاق بی‌سابقه نبوده و در ادوار گذشته نیز تقریبه به همین میزان پرداخت شده است.

در نهایت نباید این نکته را فراموش کرد که اگر عزیزی خادم با استفاده از توانمندی‌های خود و همراهانش و با درآمدزایی و جذب اسپانسر این پاداش‌های را به دست آورده و تقسیم کرده بود شاید چندان جای نقدی نسبت به وی وجود نداشت؛ اما با توجه به اینکه فدراسیون به دلیل مشکلات مالی و کمبود اعتبارات بارها متوسل به بودجه دولتی شده و پس از دریافت کمک‌های دولتی در شرایط فعلی کشور اقدام به توزیع چنین پاداش‌هایی کرده پرداخت اینگونه پاداش‌های نامتعارف موجب از جانب اهالی فوتبال شده است.

بر همین اساس و با توجه به اینکه پرداخت این پاداش‌ها از محل اعتبارات و کمک‌های دولتی صورت گرفته حداقل انتظار برخورد قاطع با کسانی است که خلاف رویه، بدون مجوز قانونی و البته بیش از مبلغ تعیین شده سقف پاداش از جانب هیأت رئیسه که مبلغ ۶۵ میلیون تومان بوده اقدام به پرداخت پاداش نموده‌اند و فدراسیون فوتبال می‌بایست در خصوص مطالبه بازگرداندن وجوه پرداختی از طریق مراجع قانونی اقدام کند.

منبع: ایرنا

۱۴۰۱/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...