نسخه چاپی

رأی اصل ۹۰ درباره شكایت رسایی

سخنگوی كمیسیون اصل 90 گفت: این كمیسیون با قانونی دانستن اقدام هیئت رئیسه مجلس در عدم ارائه صوت و تصویر جلسات علنی به نمایندگان در عین حال مقرر كرد در این خصوص از شورای نگهبان استفساریه شود.

به گزارش نما، مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در خصوص جلسه امروز این کمیسیون به فارس گفت که در این نشست، به شکایت حمید رسایی نماینده تهران از هیئت رئیسه مجلس رسیدگی شد.

وی افزود: آقای رسایی از هیئت رئیسه مجلس به دلیل عدم ارائه صوت و تصویر جلسات علنی به نمایندگان شکایت کرده بود که هیئت رئیسه کمیسیون پس از بررسی موضوع، این اقدام را غیرقانونی تشخیص نداد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 گفت: قانون هیئت رئیسه مجلس را ملزوم نکرده تمام فایل های صوتی و تصویری جلسات علنی را به درخواست نمایندگان ارائه دهد و این اقدام به مصلحت مجلس هم نیست.

افضلی فرد افزود: در عین حال اگر نماینده‌ای صوت یا تصویر مربوط به خود یا مورد خاصی را برای بررسی موضوعی بخواهد، هیئت رئیسه منعی برای ارائه آن ندارد.

وی در عین حال از استفساریه کمیسیون اصل 90 از شورای نگهبان درباره وظایف هیئت رئیسه مجلس مصرح در ماده 24 آئین نامه داخلی خبر داد که به گفته او هنوز شورا پاسخی به آن نداده است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس همچنین گفت که در نشست امروز این کمیسیون درباره اصل 77 قانون اساسی و نظارت مجلس بر انعقاد قراردادهای خارجی دولت، بحث و تبادل نظر شد.

افضلی فرد افزود: بر اساس قانون اساسی کلیه قراردادها، عهد‌نامه‌ها و موافقت‌نامه‌های بین المللی که توسط دولت منعقد می شود، باید به تصویب مجلس برسد.

وی تصریح کرد: از نظر مجلس این قانون شامل قراردادهایی که دولت با شرکت‌های خصوصی خارجی نیز منعقد می کند، می شود اما قرار شد در این خصوص از شورای نگهبان استفسار شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 در عین حال متذکر شد که به تصمیم اعضای کمیسیون قرار شد این کار فعلاً بر اساس مصلحت مسکوت بماند و استفساریه در اوایل دولت آینده صورت گیرد.

۱۳۹۱/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...