نسخه چاپی

رونمایی از مشكلی حیرت‌انگیز/ فوتبال بی‌زمین و پرستاره ایران!

عکس خبري -رونمايي از مشکلي حيرت‌انگيز/ فوتبال بي‌زمين و پرستاره ايران!

فوتبال كشورمان كه معدن استعدادهای ناب است با مشكلی حیرت انگیز به نام نبود زمین مسابقه و تمرین مناسب مواجه شده است.

به گزارش نما، بسیاری از کارشناسان فوتبال ایران را معدنی از استعدادهای ناب می‌دانند، معدنی که اگر به آن کمی توجه شود می‌تواند سالی حداقل ۱۰ بازیکن مستعد را به فوتبال ملی و بین‌المللی معرفی کند. مهدی طارمی، سردار آزمون، علی قلی زاده، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری فر، الهیار صیادمنش و...فقط مشتی از این خروار ستاره در این معدن استعداد هستند، بسیاری از بازیکنان مستعد دیگر به خاطر نبود بودجه، برنامه ریزی مناسب و حتی امکانات اولیه‌ای چون کفش و زمین تمرین مناسب فوتبال را در میانه راه رها کردند.

این روزها نیز فوتبال کشورمان که در رده بندی فیفا به عنوان فوتبال برتر قاره کهن شناخته می‌شود مشکلات حیرت انگیزی دارد که مهم‌ترینش زمین تمرین و مسابقه است. شاید اگر مسئولان فوتبال کره، ژاپن، قطر و عربستان بفهمند که فوتبال باشگاهی و ملی ما با معضلی بزرگ به نام زمین فوتبال مواجه است حیرت زده شوند که چگونه می‌توان بدون داشتن زمین مسابقه فوتبالیستی چون مهدی طارمی پرورش داد؟! چطور بدون اینکه باشگاه‌های ما زمین مناسب داشته باشند تیم ملی کشورمان در رده بیست و یکم جهان است اما متاسفانه این شرایط را داریم واقعیت تلخی که گریبانگیر فوتبال ما شده است. تیم‌های مطرح فوتبال کشورمان حتی زمین تمرین مناسب ندارند.

رونمایی از مشکلی حیرت‌انگیز/ فوتبال بی‌زمین و پرستاره ایران!

نساجی مازندران قهرمان این فصل جام حذفی لقب خانه به دوش را دارد و یک هفته در مشهد، یک هفته در ساری، یک هفته در تهران میزبان حریفان خود بود! البته استاندار مازندران وعده داده که زمین ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به زودی آماده می‌شود و نساجی از خانه به دوشی نجات پیدا کند.با این حال مشکل زمین تمرین را در لیگ های دسته‌های اول، دوم و سوم هم وجود دارد. در لیگ دسته اول هفته بیست و هشتم اعلام شده که استقلال خوزستان در ورزشگاه تختی خرم آباد میزبان حریفش خواهد بود.خوزستانی زمانی مهد فوتبال کشورمان بود و اکنون استقلال خوزستان یکی از تیم‌های مطرح و ریشه‌دار این استان مجبور شده در لرستان میزبان ویستاتوربین تهران در روز چهارشنبه شود!
خوشه طلایی ساوه دیگر تیم لیگ دسته اولی هم این فصل مدتی مجبور بود در خارج از خانه از حریفان میزبانی کند، وضعیت تیم‌های دیگر در لیگ‌های پایین‌تر اسف‌بار است. ملوان بندرانزلی بعد از سال‌ها دوباره دارد به لیگ برتر صعود می‌کند اما حیف این تیم قدیمی، ریشه‌دار و پر هوادار فوتبال کشورمان که بازهم باید در ورزشگاه تختی انزلی میزبان حریفانش باشد. ورزشگاهی که در این سال‌ها فقط نامش را تغییر دادند و مدیران باشگاه ملوان گفتند این ورزشگاه به نام زنده یاد سیروس قایقران نامگذاری شده است! چقدر خوب که قدر اسطوره‌هایمان را می‌دانیم اما آیا بهتر نبود مدیران باشگاه ملوان یا هیات فوتبال استان گیلان و اداره کل ورزش و جوانان این استان در این سال‌ها به فکر ساخت یک ورزشگاه جدید می‌افتادند و آن ورزشگاه را به نام قایقران می‌زدند؟! آیا قرار نیست بازیکنان مستعد در لیگ‌های پایین‌تر و لیگ‌های پایه بازی کنند و استعدادهایش شناسایی شوند؟

زمانی کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان برای اینکه ملی پوشان ما روی زمین خوب در تهران تمرین کنند با مدیران فدراسیون فوتبال مدام مجادله می‌کرد تا زمین مرکز ملی فوتبال بهترین شرایط را پیدا کند. مدت‌ها از آن زمان می‌گذرد و اکنون زمین تمرین و مسابقه دغدغه اول فوتبال ملی و باشگاهی کشور مان شده است. باشگاه‌هایی که سالیانه میلیاردها تومان برای خرید بازیکنان اسم و رسم دار هزینه می‌کنند اما گاهی مدیرانش توجهی به داشتن یک زمین تمرین مناسب برای آنها نمی‌کنند. استقلال صدرنشین لیگ برتر در این فصل هم مشکل زمین تمرین داشت و اکنون باشگاه به دنبال آماده سازی زمین کمپ ناصر حجازی است. به هر حال مدیران فوتبال باشگاهی ما حداقل برای حفاظت از بازیکنان میلیاردی خود باید زمین تمرینی مناسب مهیا کنند و بدانند که ساخت و ایجاد زمین تمرین مناسب و مطلوب هم یکی از راه‌های رسیدن به موفقیت است اما حیف که در اینجا خیلی‌ها فقط نتایج مسابقات را نگاه می‌کنند و عملکرد مدیران باشگاهی ما را با این مساله مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهند نه کار زیربنایی و اصولی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب را.
منبع: فارس

۱۴۰۱/۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...