نسخه چاپی

آیت‌الله‌مكارم: شاخ غول تورم را بشكنید

یكی از مراجع تقلید در قم گفت: ‌‌مسئولان كشور باید شاخ غول تورم را بشكنند وگرنه این امر به خطری برای جامعه تبدیل خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با استاندار، امام جمعه و جمعی از مسئولان استان آذربایجان غربی با اشاره به حساسیت منطقه آذربایجان غربی به دلیل هم مرز بودن با سه کشور خارجی و حضور هم وطنان اهل سنت در این استان اظهار کرد: همه این عوامل موجب می‌شود که مسئولان توجه بیشتری به این منطقه داشته باشند.


وی افزود: امروز دشمنان هجمه‌های خود در عرصه‌های گوناگون اقتصادی، اعتقادی، اخلاق و سیاسی را علیه ملت ایران شدت بخشیده‌اند و ما نیز نباید حالت انفعالی به خود بگیریم.


استقلال‌خواهی ما دلیل هجمه‌های شدید دشمنان است


این مرجع تقلید با بیان اینکه منطق اسلام بسیار نیرومند است گفت: هجمه‌های شدیدی که بیگانگان به وسیله راه‌اندازی هزاران سایت اینترنتی و شبکه ماهواره‌ای علیه ملت ایران به راه انداخته‌اند به دلیل مسلمان بودن و استقلال‌خواهی ماست.


وی ادامه داد: مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه برای حراست از عقاید شیعه آماده هستند؛ اگر خمیرمایه شهادت‌طلبی همچنان در جامعه حفظ شده و به نسل جوان نیز منتقل شود، ملت ایران شکست‌ناپذیر خواهد ماند.


تقویت مبانی مذهبی از فرایض دینی است


آیت‌الله مکارم شیرازی تقویت مبانی مذهبی در همه سطوح زندگی را از فرایض دینی دانست و خاطرنشان کرد: جنگ نرم دشمنان علیه ملت اسلام ناشیانه است زیرا با اقداماتی چون رسم کاریکاتور، ساخت فیلم موهن یا توهین به حضرت ولی عصر(عج) نه تنها آسیبی به مسلمانان نمی‌رسد بلکه اراده و عقیده آن‌ها را تقویت می‌کند.


نگذاریم غول تورم به خطری برای کشور تبدیل شود


استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه به مشکلات اقتصادی موجود در کشور اشاره کرد و افزود: مسئولان باید شاخ غول تورم را بشکنند وگرنه این مسئله به خطری بزرگ برای جامعه تبدیل می‌شود؛ همگان موظف به انتقال مشکلات به دولت بوده و مدیران کشور نیز باید برای حل آن‌ها برنامه‌ریزی کنند.


وی اضافه کرد: تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی در این میان موثر هستند اما تأثیر آن‌ها تا این حد نبوده است.


دلسوزان نظام پیشنهادت خود را برای حل مشکل اقتصادی ارائه دهند


آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه دلسوزان نظام، رهبری و کسانی که عزت و شرف ایران را می‌خواهند پیشنهادت منصفانه خود را به دولت ارائه خواهند داد گفت: مدیران کشور باید این پیشنهادات را به دور از تعصب مورد بررسی قرار دهند.


استاد خارج فقه حوزه علمیه قم ادامه داد: مردم نیز در این میان باید صرفه‌جویی کرده و با زندگی ساده‌تر، زمینه حل مشکلات را فراهم سازند.


وی بیان داشت: در شرایط کنونی لازم است هوشیاری خود را حفظ کرده و وحدت داخلی را تقویت کنیم زیرا این مسئله از مهم‌ترین امور به شمار می‌رود.


آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه به تایید قرآن کریم ایجاد اختلاف هم ردیف با شرک است ابراز کرد: تفرقه می‌تواند اثراتی همچون زلزله یا صاعقه بر یک جامعه داشته باشد.

۱۳۹۱/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...