نسخه چاپی

طرح سوال از رئیس جمهور در كنگره آمریكا

كنگره آمریكا از اوباما پاسخ روشنی در خصوص رقم بالای بدهی می خواهد و از پرداخت اعتبار امتناع می كند/ اوباما باید در رابطه با بدهی های ایالات متحده به جمهوریخواهان كنگره پاسخ دهد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، نیویورک دیلی نیوز نوشت: پس از تلاش های باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، جهت برون رفت از بحران پرتگاه مالی این کشور، وی با صخره ی دیگری که به یکباره، پیش پای وی پدیدار شده، برخورد کرده است. اوباما باید در رابطه با بدهی های ایالات متحده به جمهوریخواهان کنگره پاسخ دهد.

اوباما در مسیر بازگشت از تعطیلات خود در هاوایی، خط قرمزی را بر روی شن و ماسه های سواحل دریا کشید و گفت: آمریکا به لحاظ مالی دیگر توان یک مرحله از مسابقات نهایی (زور آزمایی مالی) را ندارد.

وی در ادامه صحبت هایش گفت: چنانچه کنگره از پرداخت به موقع بودجه برای تصفیه حساب بدهی ها امتناع کند، عواقب آن برای اقتصاد جهانی "فاجعه برانگیز" خواهد بود. سیاست های کنگره، اقتصاد آمریکا را تهدید می کند و دولت از این اقدامات رنج می برد.

وی با تاکید بر عدم حمایت کنگره از دولت، گفت: صنعت تجارت ما و همچنین خانواده هایمان دیگر استطاعت بازی خطرناک دیگری را ندارند.

اگر چه کشور طی هفته های گذشته، با انجام اقداماتی از فرو رفتن در پرتگاه مالی نجات یافت، اما راه حل های پیدا شده موقتی بوده و هنوز مبحث مالیات ها حل نشده است؛ که مشکلات اقتصادی دیگری با عواقبی به مراتب وخیم تر، در حال ظهور هستند.

طبق آخرین گزارش ها، مردم آمریکا می بایستی با اقتصاد ورشکسته این کشور همراهی کرده تا بدهی ۱۶ تریلیون دلاری را تصفیه کنند. دولت از کنگره درخواست کرده که جهت بدهی ها به میزان اعتبار خود بیافزاید؛ اما کنگره از اوباما پاسخ روشنی درخصوص رقم بالای بدهی می خواهد و از پرداخت اعتبار امتناع می کند.

اوباما هشدار داد: سیاست های کنگره به بهبود اقتصاد شکننده ی مردم، آسیب خواهد زد؛ زیرا که وضعیت آشفته این نهاد مهم آمریکا، سرمایه داران و صاحبان صنایع را مردد و مشتریان را بی اعتماد کرده است. وی بار دیگر تاکید کرد: "اقتصاد ما نمی تواند یک زورآزمایی طولانی مدت یا بحران تولید دیگری را تجربه کند."

۱۳۹۱/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...