نسخه چاپی

دستورالعمل انتخاباتیBBCبه اصلاح‌طلبان

به گزارش نما ، کیهان در ویژه های خود نوشت:

دستور العمل BBC به اصلاح طلبان انتخابات را براي حاكميت پر هزينه كنيد!

ماه مانده تا انتخابات رياست جمهوري ايران، شبكه دولتي انگليس تكليف اپوزيسيون و موتلفان اصلاح طلب آنها را مشخص كرد.
بي بي سي با مرور اين واقعيت كه تحريم انتخابات تجربه شكست خورده اي است و از آن طرف هم نظام، مخالفان را به حاكميت راه نمي دهد، خواستار نام نويسي نامزدهاي در معرض ردصلاحيت و هزينه تراشي براي حاكميت شد!

وبسايت بي بي سي در تحليلي كه توسط يكي از عناصر فراري نگاشته شده، تصريح مي كند: فرض كنيم كه انتخابات بايد تحريم شود، اما كدام مراحل آن بايد تحريم شود؟ واقعيت هاي ميزان مشاركت اين است كه ميزان مشاركت در انتخابات رياست جمهوري هميشه بيش از انتخابات مجلس بوده است (در آمريكا هم ميزان مشاركت در انتخابات رياست جمهوري هميشه 10 تا 20 درصد بيشتر از انتخابات كنگره است).

ميزان مشاركت در انتخابات مجلس ايران از 51 تا 71درصد متفاوت بوده است. كمترين ميزان مشاركت مردم در انتخابات رياست جمهوري متعلق به دو دوره كانديداتوري هاشمي رفسنجاني است كه 55 و 51 درصد مردم شركت كردند. پس از هاشمي كه انتخابات رقابتي- البته ميان جناح هاي داخلي رژيم- شد، ميزان مشاركت افزايش يافت. در انتخابات دوم خرداد 1376، ميزان مشاركت به 92/79 درصد و در سال 80 به 67 درصد رسيد.

سال 84 اين رقم 63 درصد و سال 88 معادل 85درصد بود. در عين حال قرار است انتخابات شوراهاي شهر و روستا همزمان با انتخابات رياست جمهوري برگزار شود. همين امر نيز موجب افزايش شركت كنندگان در انتخابات رياست جمهوري خواهد شد.

بي بي سي مي افزايد: در انتخابات مجلس نهم در سال گذشته، 2/64درصد مردم شركت كرده اند (برخي از كارشناسان ميزان مشاركت واقعي را حدود 55درصد به شمار آورده اند). اگر در انتخابات رياست جمهوري آينده 10 درصد به اين ميزان مشاركت افزوده شود، با 65 تا 75 درصد مشاركت مواجه خواهيم بود.

شبكه دولتي انگليس با اين اوصاف تحريم انتخابات را ناممكن مي شمارد و حال آن كه از جمله در انتخابات مجلس سال گذشته خواستار تحريم انتخابات شده بود. بي بي سي با صدور دستور العمل، خواستار «هزينه مند كردن انتخابات به جاي برگزاري با آرامش و بدون دردسر آن»! شد و نوشت: ساختار حقوقي و حقيقي جمهوري اسلامي كنوني، همان ساختار سال 1388 است. همه دلايل محكمي كه اينك عليه انتخابات وجود دارد، در انتخابات 84 و 88 هم وجود داشت.

با اين همه، كانديداتوري موسوي و كروبي به سود جمهوري اسلامي تمام نشد. پرسش اين است كه چگونه مي توان انتخابات رياست جمهوري را براي جمهوري اسلامي پرهزينه كرد؟ به تعبير ديگر، چگونه مي توان از فرصت انتخابات به سود جنبش دموكراسي خواهي [اسم مستعار جريان برانداز] استفاده كرد؟ تحريم انتخابات يك نوع هزينه مند كردن است، اما پرسش اين است كه آيا كل هزينه بايد فقط و فقط به تحريم انتخابات محدود و منحصر شود؟

شبكه دولتي انگليس كه به طور ويژه به تبليغ طيف تندروي جبهه اصلاحات مي پردازد، در ادامه اين تحليل با بيان اينكه حاكميت هزينه فراواني بابت اصلاح طلبان پرداخت كرد، تصريح مي كند: مخالفت حاكميت با نامزدي چهره هاي شاخص اصلاح طلب از زبان آيت الله جنتي بيان شد آيت الله خامنه اي نيز گفته است: «كساني كه سردمدار و تريبون دار فتنه 88 بوده اند، تا وقتي توبه نكنند، حق بازگشت به مجموعه نظام را ندارند».

آيت الله علم الهدي سران فتنه را ياغي خوانده كه بايد محاكمه شوند. عباس عبدي- از چهره هاي شاخص وفادار به مشي اصلاح طلبي- هم گفته كه نامزدي محمد خاتمي « در شرايط كنوني از سوي حكومت به معناي مقابله جويي تلقي خواهد شد و اين برخلاف خط مشي اصلاح طلبي است و ترديد ندارم كه آقاي خاتمي هم چنين نخواهد كرد، و اگر هم چنين كند، از خط مشي خود عدول كرده و وارد فاز جديدي شده است.»

بي بي سي مي نويسد: كانديداتوري چهره هاي شاخص - مانند محمد خاتمي، عبدالله نوري، موسوي خوئيني ها و...-برخلاف خواست آيت الله خامنه اي است. او به دنبال آرامش مطلق طي ماه هاي آينده است و اختلاف افكني تا روز برگزاري انتخابات را «خيانت به كشور» به شمار آورده است. كانديدا شدن اين چهره ها به معناي تحرك هزينه دار است. رد صلاحيت آنان نيز هزينه مند است. هدف اين است كه اينها كانديدا نشوند و انتخاباتي آرام با حضور گسترده مردم برگزار شود.

تحريم انتخابات يك موضوع است، و تن دادن به خواست حاكميت براي انتخاباتي بدون نامزداني كه ردصلاحيت شان هزينه زيادي دارد، موضوعي ديگر است. شبكه دولتي انگليس در پايان با انتقاد از اظهارات عباس عبدي نوشت: به كدام دليل نامزد شدن چهره هاي شاخص اصلاح طلب «برخلاف خط مشي اصلاح طلبي است»؟ حتي تحريم انتخابات هم عملي اصلاح طلبانه است، نه خشونت آميز و براندازانه.

اولين چراغ براي حسن روحاني را اين حزب روشن كرد

سخنگوي حزب اعتدال و توسعه گفت: اعتقاد دارم حسن روحاني با توجه به سابقه كاري بهترين گزينه براي تصدي پست رياست جمهوري آينده است.
«غلامعلي دهقان» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: اين تشكل سياسي براي ورود به مقوله «انتخابات» كه با امنيت ملي كشور در ارتباط است اهميت فراواني قائل بوده و تمام تلاش خود را به كار خواهد بست تا گزينه اي را مطابق با شاخص هاي نظام براي انتخابات رياست جمهوري به مردم معرفي كند.

دهقان تصريح كرد:حزب اعتدال و توسعه معتقد است رئيس جمهور آينده بايد براي مسائل اقتصادي اهميت ويژه اي قائل شود و در حوزه بين الملل نيز با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري براساس حكمت، عزت و مصلحت عمل كند.

وي خاطرنشان كرد: اعتقاد دارم در شرايط فعلي حسن روحاني با توجه به سابقه كاري بهترين گزينه براي تصدي پست رياست جمهوري است.نام حسن روحاني طي چند انتخابات اخير معمولاً در گمانه زني ها مطرح شده اما معمولاً به واقعيت نپيوسته است.

وي دبير شوراي عالي امنيت ملي در دوره اصلاحات بود وپيش از آن نيز مورد اعتماد رئيس دولت سازندگي قرار داشت. وي در عين حال عضو جامعه روحانيت بوده اما به مرور، فاصله وي با اين جامعه به اعتبار نگرش سياسي بيشتر شده است. در برخي گمانه زني ها، نام حسن روحاني در كنار نام ناطق نوري به عنوان نامزدهاي طرح هاشمي براي دولت ائتلافي مطرح مي شود.

حزب اعتدال و توسعه تا چند سال پيش از سوي نوبخت مديريت مي شد اما در سال هاي اخير با تحولاتي مواجه شده است. برخي اعضاي اين حزب به حسن روحاني در مركز تحقيقات استراتژيك (وابسته به مجمع تشخيص مصلحت) نزديك هستند.

پيام انقلاب 1979 ايران امروز در آمريكاي لاتين شنيده مي شود
ملت هاي آمريكاي لاتين طرفدار ايران شده اند.
روزنامه اسپانيايي «قرن21» در گزارشي با مضمون فوق نوشت: ايران درصدد افزايش متحدان خود است و نياز به پشتيبانان جديدي عليه آمريكا دارد و اين در حالي است كه برخي از جمهوري هاي آمريكاي لاتين نيز كه خواهان داشتن جهاني چند قطبي هستند با نزديك شدن به تهران مي خواهند با آمريكا كه از آنها مي خواهد تحت فرمانش باشند، مبارزه كنند.

اين روزنامه با بيان اينكه آمريكا نسبت به رابطه ضد امپرياليستي تهران با كشورهاي آمريكاي لاتين سوءظن داشته، تصريح كرد: «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا دو هفته پيش قانوني را تصويب كرد تا براساس آن، واشنگتن با پيشرفت هاي ديپلماتيك ايران در آمريكاي لاتين مقابله كند.

روزنامه اسپانيايي يادآور شد: ايران بازيگري بود كه تا چند سال پيش تقريباً در آمريكاي جنوبي حضور نداشت اما اكنون در 11كشور آن شامل مكزيك، كوبا، نيكاراگوئه، ونزوئلا، اكوادور، شيلي، بوليوي، آرژانتين، اروگوئه، كلمبيا و برزيل سفارتخانه دارد و محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري آن نيز چندين سفر به اين منطقه داشته و ميزبان سران كشورهاي عضو پيمان آلبا بوده است.

اين روزنامه خاطر نشان كرد: چيزي كه اكنون بطور جدي كاخ سفيد را نگران كرده، همين نفوذ فزاينده ايران در منطقه و تلاش براي ايجاد يك ائتلاف ضد امپرياليستي در آمريكاي لاتين است.

روزنامه قرن 21 مي افزايد: ايران در طول قرن ها كشور ابرقدرتي بود اما در دوره پهلوي به خدمتگزار آمريكا تبديل شد تا آنكه انقلاب اسلامي و مردمي اين كشور در سال 1979 ميلادي طومار سلطنت را درهم پيچيد. پس از آن آمريكا و متحدانش از طريق حمايت تسليحاتي و تشويق صدام به جنگ عليه ايران كوشيدند، انقلاب ايران را نابود كنند. اما طي دهه اخير با دست خود و بصورت نظامي دو دشمن قسم خورده ايران را در عراق و افغانستان سرنگون كرد. به دنبال اين اشتباه بزرگ، نفوذ ايران رو به گسترش گذاشت.

براساس اين گزارش قانوني را كه اخيراً «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا با هدف محدود كردن نفوذ ايران در آمريكاي لاتين امضا كرد، توسط صهيونيست ها طراحي و پيگيري شده است.

روزنامه قرن 21 مي نويسد: اين پروژه از سوي سازمان صهيونيستي آمريكا (زوا) مورد حمايت سياسي و پشتيباني مالي قرار گرفته و اعضاي شناخته شده آن همچون «شلدون آدلسون» سرمايه دار آمريكايي، «ران توروسيان» كارشناس بحران و «ايروينگ مسكويتز» شركت داري كه شركتي را با همين نام راه اندازي كرده است، از آن ستايش كرده اند.

سازمان صهيونيستي مذكور بيش از 200 هوادار خود را براي اطمينان از اينكه آراي كافي را در ميان نمايندگان كنگره و سناي آمريكا براي تصويب قانون مقابله با ايران در نيمكره غربي بدست خواهد آورد، بسيج كرده بود.

ايران حملات سايبري آمريكا را با قدرت تلافي مي كند
آمريكا با سرمايه گذاري 110 ميليون دلاري درصدد تداوم جنگ سايبري عليه ايران است اما ايران هم دست روي دست نگذاشته است.
پايگاه خبري صداي روسيه در گزارشي كه به مرور حملات سايبري طي چند سال اخير عليه ايران اختصاص داشت، نوشت: اسرائيل و آمريكا در حملات سايبري عليه ايران فعال هستند.

براساس نتيجه گيري متخصصان برنامه هسته اي در حال حاضر يك گروه مخرب متشكل از 4 نوع ويروس براي خرابكاري فعال هستند تا به ساختار اقتصاد ايران و برنامه هسته اي آن آسيب بزنند اما ايران نيز دست روي دست نگذاشته و يك برنامه قدرتمند دفع خطرات و حملات سايبري را طراحي كرده است.

براساس اين گزارش، دو شركت بزرگ خدمات سايبري در دنيا لابراتور «كاسپرسكي» روسيه و «سيمانتك» ايالات متحده سال گذشته با بررسي و آناليز ويروس رخنه كرده به تأسيسات ايران به اين نتيجه رسيدند كه جنگ سايبري عليه ايران درحال انجام است. يكي از اين ويروس ها «Flame» نام داشت. لابراتوار كاسپرسكي پس از آناليز ويروس بدافزار «Flame» اعلام كرد كه اين ويروس براي نفوذ در شبكه هاي كامپيوتري ايران و دريافت و ارسال اطلاعات محرمانه طراحي شده بود. متخصصان ايراني همچنين در سال 2012 موفق شدند حمله ويروسي به نام استاكس نت را مهار كنند كه هدف آن از كار انداختن سيستم كنترل و مديريت سانتريفيوژهاي غني سازي اورانيوم بود.

صداي روسيه افزود: ايران نيز در واكنش به اين حملات دست روي دست نگذاشت و در پاسخ به اين حملات، اقدام به نفوذ در ساختارهاي نفتي و گازي عربستان سعودي و قطر نمود. در آگوست سال 2012 ميلادي، دو شركت سعودي «آرامكو» عربستان و «راسگاز» قطر، مورد حملات سايبري ايران قرار گرفتند.

اين اقدامات ايران را مي توان هم حمله و هم دفاع ناميد.» به گزارش صداي روسيه، حملات ويروس ايراني با نام «شامون»، به عربستان و قطر خلاصه نشده و ايالات متحده را نيز در برگرفت. اين ويروس با هك كردن سايت هاي بيش از 30 بانك آمريكايي، تمامي اطلاعات و فايل هاي 30 هزار رايانه را به كلي پاك نمود.

به گفته «لئون پانه تا»، اين مخرب ترين حمله سايبري به سوي بخش ها و سازمان هاي خصوصي ايالات متحده تا به امروز مي باشد. براساس برخي برآوردها، انهدام اخير پهپاد اسرائيلي توسط حزب الله نيز در حقيقت توسط متخصصان ايراني در پايگاهي سري در جنوب بيروت صورت گرفت.

اين گزارش مي افزايد: ايران به سرعت در حال ساخت سيستم حفاظت ضدويروس براي دفاع در برابر حملات سايبري دشمنان است. ايران به فكر ساخت شبكه اينترنت ملي افتاد. اين شبكه به طور كامل از شبكه جهاني جدا بوده و امكان نفوذ و خرابكاري را به صفر مي رساند. امروزه فاز اول اين پروژه به راه افتاده است و در آن تمامي سازمان ها از شبكه جهاني اينترنت قطع و به شبكه ملي وصل شده اند. به نظر مي رسد كه تا ماه مارس 2013 ميلادي [2ماه ديگر] اين شبكه به طور كامل راه اندازي شود.

صداي روسيه خاطر نشان كرد: در تاريخ 17 اكتبر 2012 ميلادي، ملاقاتي ميان متخصصان و روساي سازمان پروژه هاي تحقيقاتي پيشرفته دفاعي ايالات متحده «DARPA» در اين سازمان برگزار شد. اين افراد پيشنهاداتي مبني بر ايجاد تحول در جنگ هاي سايبري ارائه دادند.

بدين ترتيب در پايان اين ديدار، پروژه «ايكس» با بودجه 110 ميليون دلاري به تصويب رسيد. اين مبلغ صرف راه اندازي و برنامه ريزي كرم هاي رايانه اي فوق پيشرفته و به منظور آسيب به برنامه هاي كاربردي، كنترل فوق پيشرفته سيستم ها و تهيه نقشه كاملي از نقاط سايبري مورد هدف خواهد شد.

«داريل كيمبال» رئيس انجمن كنترل تسليحات نظامي ايالات متحده هشدار مي دهد كه اين اقدام مي تواند ديگر كشورهاي دنيا را نيز براي انجام پروژه هاي مشابه تحريك كند.

براي مثال امروزه ارتش 12 كشور از 15 قدرت برتر نظامي دنيا مجهز به برنامه هاي جنگ سايبري هستند.
در پايان اين گزارش آمده است: چندي پيش آمريكا، 3 كشور روسيه و ايران و چين را به عنوان مهمترين دشمنان خود در فضاي مجازي ذكر كرد. ناتو نيز پيش بيني كرده روسيه و چين در آينده، به دشمنان سايبري آمريكا تبديل خواهند شد.

۱۳۹۱/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...