نسخه چاپی

پیام انقلاب ۱۹۷۹ایران در آمریكای لاتین طنین اندازشد

ملت های آمریكای لاتین طرفدار ایران شده اند

به گزارش نما به نقل از کیهان، روزنامه اسپانيايي «قرن۲۱» در گزارشي با مضمون فوق نوشت: ايران درصدد افزايش متحدان خود است و نياز به پشتيبانان جديدي عليه آمريكا دارد و اين در حالي است كه برخي از جمهوري هاي آمريكاي لاتين نيز كه خواهان داشتن جهاني چند قطبي هستند با نزديك شدن به تهران مي خواهند با آمريكا كه از آنها مي خواهد تحت فرمانش باشند، مبارزه كنند.

اين روزنامه با بيان اينكه آمريكا نسبت به رابطه ضد امپرياليستي تهران با كشورهاي آمريكاي لاتين سوءظن داشته، تصريح كرد: «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا دو هفته پيش قانوني را تصويب كرد تا براساس آن، واشنگتن با پيشرفت هاي ديپلماتيك ايران در آمريكاي لاتين مقابله كند.
روزنامه اسپانيايي يادآور شد: ايران بازيگري بود كه تا چند سال پيش تقريباً در آمريكاي جنوبي حضور نداشت اما اكنون در ۱۱كشور آن شامل مكزيك، كوبا، نيكاراگوئه، ونزوئلا، اكوادور، شيلي، بوليوي، آرژانتين، اروگوئه، كلمبيا و برزيل سفارتخانه دارد و محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري آن نيز چندين سفر به اين منطقه داشته و ميزبان سران كشورهاي عضو پيمان آلبا بوده است.

اين روزنامه خاطر نشان كرد: چيزي كه اكنون بطور جدي كاخ سفيد را نگران كرده، همين نفوذ فزاينده ايران در منطقه و تلاش براي ايجاد يك ائتلاف ضد امپرياليستي در آمريكاي لاتين است.
روزنامه قرن ۲۱ مي افزايد: ايران در طول قرن ها كشور ابرقدرتي بود اما در دوره پهلوي به خدمتگزار آمريكا تبديل شد تا آنكه انقلاب اسلامي و مردمي اين كشور در سال ۱۹۷۹ ميلادي طومار سلطنت را درهم پيچيد. پس از آن آمريكا و متحدانش از طريق حمايت تسليحاتي و تشويق صدام به جنگ عليه ايران كوشيدند، انقلاب ايران را نابود كنند. اما طي دهه اخير با دست خود و بصورت نظامي دو دشمن قسم خورده ايران را در عراق و افغانستان سرنگون كرد. به دنبال اين اشتباه بزرگ، نفوذ ايران رو به گسترش گذاشت.

براساس اين گزارش قانوني را كه اخيراً «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا با هدف محدود كردن نفوذ ايران در آمريكاي لاتين امضا كرد، توسط صهيونيست ها طراحي و پيگيري شده است.

روزنامه قرن ۲۱ مي نويسد: اين پروژه از سوي سازمان صهيونيستي آمريكا (زوا) مورد حمايت سياسي و پشتيباني مالي قرار گرفته و اعضاي شناخته شده آن همچون «شلدون آدلسون» سرمايه دار آمريكايي، «ران توروسيان» كارشناس بحران و «ايروينگ مسكويتز» شركت داري كه شركتي را با همين نام راه اندازي كرده است، از آن ستايش كرده اند.

سازمان صهيونيستي مذكور بيش از ۲۰۰ هوادار خود را براي اطمينان از اينكه آراي كافي را در ميان نمايندگان كنگره و سناي آمريكا براي تصويب قانون مقابله با ايران در نيمكره غربي بدست خواهد آورد، بسيج كرده بود

۱۳۹۱/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...