نسخه چاپی

آمریكا از مذاكرات عضویت فنلاند در ناتو حمایت می كند

عکس خبري -آمريکا از مذاکرات عضويت فنلاند در ناتو حمايت مي کند

كاخ سفید اعلام كرده كه از مذاكرات با فنلاند و سوئد در مورد پیوستن این كشورها ناتو استقبال می‌كند.

به گزارش نمابه نقل از رویترز؛ کاخ سفید روز جمعه از گفتگو و مذاکرات با فنلاند و سوئد در مورد پیوستن احتمالی به ائتلاف ناتو استقبال کرد.

در همین ارتباط نیز، «جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: «ما آشکارا از سیاست درهای باز ناتو و حق هر کشور برای تصمیم گیری در مورد سیاست خارجی آینده و ترتیبات امنیتی خود حمایت می‌کنیم.»

سخنگوی کاخ سفید همچنین افزود: «ما مطمئن هستیم که می‌توانیم با فنلاند و سوئد کار کنیم تا نگرانی‌های این کشورها را برطرف کنیم، هرچند مذاکرات در این ارتباط ادامه خواهد داشت.»

پیش از این نیز، «آن لیند» وزیر خارجه سوئد اعلام کرده بود که استکهلم تضمین‌هایی را از آمریکا دریافت کرده است مبنی براینکه در طول دوره‌ای که درخواست این کشور برای پیوستن به ناتو توسط اعضای این ائتلاف نظامی بررسی می‌شود، از حمایت برخوردار خواهد شد.

وی در گفتگو با تلویزیون سوئد در واشنگتن پس از دیدار با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود در این باره گفت: طبیعتاً قصد ندارم که وارد جزئیات این مسئله شوم، اما کاملاً مطمئنم که اکنون حمایت آمریکا را در این زمینه داریم.

مسئله درخواست سوئد و فنلاند جهت عضویت در ناتو به تحریک دولت‌های غربی و در رأس آنها آمریکا به بهانه عملیات نظامی روسیه در اوکراین مطرح شد و اکنون نیز با حمایت‌های پنهان واشنگتن، صورتی جدی به خود گرفته است.

گسترش بیشتر ناتو به شرق اروپا از جمله مسائل اصلی اختلاف بین مسکو و واشنگتن بوده است و یکی از عوامل اصلی شروع درگیری‌ها در اوکراین. با این حال آمریکا نه تنها به دنبال خاموش کردن آتش درگیری‌ها نیست، بلکه با تشویق و حمایت کشورهای هم مرز با روسیه سعی در شعله ور نگاه داشتن این آتش دارد.
منبع: مهر

۱۴۰۱/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...