نسخه چاپی

اقدام احمدی نژادی محمد مرسی!

تغییرات در كابینه‌ی دولت مصر بسیار گسترده است و شامل حدود یك سوم كل وزیران این كشور می‌شود. حجازی كه گفته می‌شود كارشناس "امور مالی اسلامی" و به جریان اخوان‌المسلمین نزدیك است، جانشین ممتاز السعید در راس وزارت دارایی مصر می‌شود.

به گزارش نما به نقل ازانتخاب، محمد مرسی برای آنچه «مبارزه با بحران اقتصادی مصر» خوانده، به تغییرات گسترده‌ای در کابینه‌ی این کشور دست زد. ۱۰ وزیر تازه در کابینه‌ی مصر سوگند ادا کردند.

یکی از این وزیران، المصری سید حجازی، وزیر جدید دارایی است که قاهره آرزو می‌کند بتواند در مذاکره با صندوق بین‌المللی پول، وامی بالغ بر ۷ /۳ میلیارد دلار از این نهاد مالی بین‌المللی برای مصر دریافت کند.

تغییرات در راس ۱۰ وزارتخانه

تغییرات در کابینه‌ی دولت مصر بسیار گسترده است و شامل حدود یک سوم کل وزیران این کشور می‌شود. حجازی که گفته می‌شود کارشناس "امور مالی اسلامی" و به جریان اخوان‌المسلمین نزدیک است، جانشین ممتاز السعید در راس وزارت دارایی مصر می‌شود.

وزارت کشور مصر نیز که مسئولیت زندان‌های کشور را برعهده دارد، تحت ریاست محمد ابراهیم ژنرال نیروی انتظامی قرار می‌گیرد. وی تا کنون معاون احمد جمال‌الدین وزیر کشور پیشین بود که هم اکنون به مدیریت زندان‌های مصر برگمارده شده است.

افزون بر آن، وزیران حمل و نقل، برق، توسعه‌ی محلی، هواپیمایی غیرنظامی، امور پارلمانی و نیز ارتباطات نیز تغییر کرده‌اند. محمد مرسی در تاریخ ۲۶ دسامبر سال گذشته اعلام کرده بود که برای مبارزه‌ی بهتر با بحران مالی و اقتصادی، در کابینه تغییراتی ایجاد خواهد کرد.

امروز، مسعود احمد، فرستاده‌ی صندوق بین‌المللی پول برای منطقه، وارد قاهره خواهد شد. به گفته‌ی این نهاد بین‌المللی، قرار است وی با مقامات مصر درباره‌ی "تازه‌ترین تحولات، سیاست مالی و اقتصادی مصر و نیز کمک مالی احتمالی صندوق بین‌المللی پول به مصر برای مقابله با چالش‌های پیش روی این کشور" گفت‌وگو کند.

هشام قندیل، نخست وزیر مصر، یک هفته‌ی پیش اعلام کرده بود که دولت او قصد دارد صندوق بین‌المللی پول را به اعطای وامی بالغ بر ۸ /۴ میلیارد دلار به مصر تشویق کند. مصر در ماه اوت سال گذشته این وام را از صندوق بین‌المللی پول درخواست کرده بود، ولی اعطای آن در ماه دسامبر توسط این نهاد به دلیل ناآرامی‌های سیاسی در مصر مسکوت گذاشته شد.

۱۳۹۱/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...