نسخه چاپی

پیشنهاد وسوسه‌انگیز استقلال برای ربودن طارمی از چنگ پرسپولیس/ مبلغ اولین قرارداد مهاجم ۱۷ میلیون یورویی فوتبال ایران با پرسپولیس چقدر بود؟

عکس خبري -پيشنهاد وسوسه‌انگيز استقلال براي ربودن طارمي از چنگ پرسپوليس/ مبلغ اولين قرارداد مهاجم ?? ميليون يورويي فوتبال ايران با پرسپوليس چقدر بود؟

طارمی ستاره این روزهای فوتبال ایران كه در پورتو می‌درخشد، اولین قراردادش با پرسپولیس را با مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان امضا كرد، در حالی كه این روزها ارزش این بازیكن ۱۷ میلیون یورو تخمین زده می‌شود.

به گزارش نما، مهدی طارمی این روزها مهم‌ترین ستاره فوتبال ایران در قاره اروپا محسوب می‌شود. ستاره تیم پورتو شب خاطره‌انگیزی را با تیمش پشت سرگذاشت و به همراه این تیم پس از شکست بنفیکا در چارچوب هفته سی و سوم لیگ پرتغال به قهرمانی زودهنگام این رقابت‌ها رسید.
مهاجم ایرانی پورتو هم در میان بازیکنان و اعضای تیم پورتو حضور داشت. او بعد از آنکه نامش توسط گوینده اعلام شد، روی استیج آمد و با طی کردن مسیر، انگشتش را به نشانه سکوت روی بینی خود گذاشت. این حرکت طارمی در واقع تکرار همان شادی گل خود برای ساکت کردن تیم رقیب یعنی اسپورتینگ لیسبون بود. مهاجم ایران بعد از آنکه از سوی باشگاه اسپورتینگ مورد حمله و اتهام قرار گرفته بود، در دیدار با پورتیموننزه سه گل به ثمر رساند و با کنایه و به نشانه ساکت کردن اسپورتینگی‌ها، انگشتش را روی بینی قرار داده بود.
او نه تنها بهترین بازیکن تیم پورتو محسوب می‌شود بلکه تأثیرگذارترین بازیکن تیم ملی ایران نیز به شمار می‌رود. مهاجمی‌که در ایرانجوان بوشهر تا حدی شناخته شد اما پس از حضور در پرسپولیس تبدیل به ستاره و آقای گل فوتبال ایران شد.

طارمی در باشگاه پرسپولیس در دو فصل پیاپی ۹۵–۱۳۹۴ و ۹۶–۱۳۹۵ آقای گل لیگ برتر ایران و نیز در ۹۶–۱۳۹۵ بازیکن سال فوتبال ایران شد. او سپس در الغرافه قطر و ریوآوه پرتغال هرکدام یک فصل بازی کرد و به باشگاه پورتو انتقال یافت. طارمی در پورتو در فصل ۲۰–۲۰۱۹ بهترین گلزن لیگ برتر پرتغال شد. او در فصل ۲۱–۲۰۲۰ نیز با ثبت بیشترین پاس گل فصل، در ترکیب منتخب لیگ برتر پرتغال قرار گرفت و بهترین گل لیگ قهرمانان اروپا ۲۱–۲۰۲۰ را در مقابل چلسی با ضربهٔ برگردان به ثمر رساند که این گل نامزد دریافت جایزه پوشکاش فیفا سال ۲۰۲۱ شد.

پیشنهاد وسوسه‌انگیز استقلال برای ربودن طارمی از چنگ پرسپولیس/ مبلغ اولین قرارداد مهاجم ۱۷ میلیون یورویی فوتبال ایران با پرسپولیس چقدر بود؟

شاید خیلی‌ها ندانند اما مسیر زندگی ورزشی مهدی طارمی می‌توانست متفاوت با امروز باشد. مهدی طارمی روی یک اتفاق و تعریف و تمجید یکی از همشهریانش نزد علی دایی، به تهران دعوت شد. علی دایی چند فیلم از بازی‌های طارمی را دید و درحالی که عازم کشور فرانسه و شهر پاریس بود از مدیران وقت باشگاه پرسپولیس (بخوانید علیرضا رحیمی) خواست با مهاجم جوان بوشهری قرارداد منعقد کنند. سال ۱۳۹۳ این اتفاق رُخ داد و مهدی طارمی از بوشهر به تهران آمد و با پرسپولیس قرارداد بست.

این درحالی بود که همزمان این بازیکن مورد توجه امیر قلعه‌نویی و استقلالی‌ها نیز قرار گرفته بود. شنیدیم یکی از دوستان نزدیک سرمربی استقلال در شهر بوشهر به ملاقات پدر مهدی طارمی در منزلش رفته و به او پیشنهاد می‌کند پسرش آبی‌پوش شود. در آن مقطع قرارداد داخلی اعتبار فعلی را نداشت و هر بازیکنی می‌توانست پس از امضای قرارداد داخلی با پرداخت مبلغی آن را فسخ کند. قرارداد مهدی طارمی با پرسپولیس درآن فصل مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان بود. ظاهراً استقلالی‌ها به او و پدرش پیشنهاد داده بودند این قرارداد را فسخ کند و جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی را هم حاضرند پرداخت کنند. همچنین واسطه باشگاه استقلال پیشنهاد ۳۰۰ میلیون تومانی (دو برابر قرارداد با پرسپولیس) را به مهدی طارمی ارائه داده بود. مهدی طارمی اما به صراحت گفته بود با پرسپولیس قرارداد بسته و روی قول و قرارش می‌ایستد.

شاید امروز استقلالی‌های زیادی از خواندن این مطلب حسرت بخورند که چرا چنین ستاره‌ای مسیرش را به سمت رقیب سنتی کج کرد. جالب‌تر می‌شود وقتی بدانید درآن مقطع مدیرعامل استقلال هنوز انتخاب نشده بود در حالی که علیرضا رحیمی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود و این دومی با تلاش زیاد و در اسرع وقت مهدی طارمی را به تهران کشانده و با رقم مناسبی قرمزپوش کرد.

پیشنهاد وسوسه‌انگیز استقلال برای ربودن طارمی از چنگ پرسپولیس/ مبلغ اولین قرارداد مهاجم ۱۷ میلیون یورویی فوتبال ایران با پرسپولیس چقدر بود؟
منبع: روزنامه خبر ورزشی

۱۴۰۱/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...