نسخه چاپی

33 سال پيش در چنين روزي

دو ساواكی میان نامزدهای انتخابات

مدیركل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد ملی گفت: برای ما جای تاسف است كه وابستگان به رژیم گذشته و یا كسانیكه با ساواك همكاری داشته اند با جسارت فراوان اقدام به گرفتن پروانه انتشار روزنامه كرده و حتی پا را فراتر گذارده و خود را كاندیدای ریاست جمهوری می كنند.

به گزارش نما به نقل از فارس، سرپرست وزارت کشور ضمن اخطار به طرفداران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: پاره کرده پوسترهای تبلیغی نامزدها کار زشتی است که با روح اخلاق اسلامی منافات داشته و در صورت مشاهده از سوی هر فرد و یا گروهی به مردم معرفی خواهند شد .

رضا صدر وزیر بازرگانی بعد از جلسه شورای انقلاب ضمن تکذیب خبر مربوط به ملی شدن بازرگانی خارجی در ایران گفت : تاکنون تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است .

آیت الله قدوسی دادستان کل انقلاب در بیانیه ای تاکید کرد : برای جلوگیری از تکرار حوادثی که ضد انقلاب در روز جمعه 14دی در شهرستان قم بوجود آورد گروه ویژه دادستانی با همکاری سپاه پاسداران با کمال مراقبت راههای ورودی و رفت و آمدهای سطح شهر را تحت کنترل و زیر نظر گرفته و کوچکترین حرکت مرموز را با دقت تعقیب خواهد کرد.

مهندس حسن شهرستانی مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد ملی : برای ما جای تاسف است که وابستگان به رژیم گذشته و یا کسانیکه با ساواک همکاری داشته اند با جسارت فراوان اقدام به گرفتن پروانه انتشار روزنامه کرده و حتی پا را فراتر گذارده و خود را کاندیدای ریاست جمهوری می کنند.

شوروی قطعنامه کشورهای غیرمتعهد را درباره افغانستان در شورای امنیت وتو کرد و نماینده آلمان شرقی که به تازگی به عضویت شورا برگزیده شده است نیز به این قطعنامه رای مخالف داد.

تظاهرات گسترده علیه حضور شاه در پاناما همچنان ادامه دارد و بر اساس گزارش روزنامه های چاپ این کشور هر لحظه امکان این وجود دارد که شاه پاناما را ترک کند.

سازمان مجاهدین خلق [منافقین] طی نامه ای به شورای انقلاب ضمن اعلام غیرمسلح بودن دفتر مرکزی خود از این شورا خواست به صورت معقول بر دفاتر سازمان مجاهدین نظارت کند. ناصر میناچی وزیرارشاد ملی از جدا شدن سازمان اوقاف و حج از وزارت ارشاد ملی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سپاه پاسداران زاهدان 12تن از برادران پاسدار انقلاب که از نیک شهر عازم ایرانشهر بودند در جاده راسک – ایرانشهر مورد حمله گروهی قرار گرفته و در نتیجه درگیری دو پاسدار به شهادت رسیدند.

اخطار هاشمی به کسانی که پوسترهای نامزدها را پاره می کنند

سرپرست وزارت کشور ضمن اخطار به طرفداران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت : پاره کرده پوسترهای تبلیغی نامزدها کار زشتی است که با روح اخلاق اسلامی منافات داشته و در صورت مشاهده از سوی هر فرد و یا گروهی به مردم معرفی خواهند شد . هاشمی رفسنجانی همچنین با اشاره به استعفای استاندار کردستان گفت : این فرد از سوی من منصوب نشده بود بلکه از طرف هیئت ویژه کردستان این سمت را عهده دار شده بود . (1)

وزیر بازرگانی : بازرگانی خارجی ملی نشده است

رضا صدر وزیر بازرگانی بعد از جلسه شورای انقلاب ضمن تکذیب خبر مربوط به ملی شدن بازرگانی خارجی در ایران گفت : تاکنون تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است و نباید اظهار نظرهای افراد به عنوان نظر وزارت بازرگانی یا شورای انقلاب تلقی گردد . (2)

گروه ویژه کنترل شهر قم را بر عهده گرفت

دادسرای انقلاب اسلامی قم در اطلاعیه ای اعلام کرد: بر اساس گزارش های رسیده ضد انقلاب می خواهد در روز 19دی برابر با اربعین حسینی در شهرستان قم حادثه جمعه گذشته[حمله به بیت امام] را تکرار کند .در ادامه این اطلاعیه از پاسگاه های پلیس راه منتهی به قم ، سپاه پاسداران ، ژاندارمری و شهربانی قم خواسته شده است با دقت از ورود عوامل ضد انقلاب جلوگیری کنند و در صورتیکه از توطئه اطلاع یافتند مراتب را به دادسرای انقلاب قم گزارش کنند . (3)

2ساواکی میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

مهندس حسن شهرستانی مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد ملی گفت : تعداد تقاضاهای امتیاز نشریات در حال حاضر به 685 پرونده رسیده است ، تاکنون از سوی کمیسیون بررسی مطبوعات پس از تحقیقات فراوان به 90 متقاضی اجازه انتشار نشریه داده شده است و 33 تقاضا نیز مورد موافقت قرار نگرفته است .

وی ادامه داد : برای ما جای تاسف است که وابستگان به رژیم گذشته و یا کسانیکه با ساواک همکاری داشته اند با جسارت فراوان اقدام به گرفتن پروانه انتشار روزنامه کرده و حتی پا را فراتر گذارده و خود را کاندیدای ریاست جمهوری می کنند . (4)

شوروی قطعنامه شورای امنیت علیه خود را وتو کرد

شوروی قطعنامه کشورهای غیرمتعهد را درباره افغانستان در شورای امنیت وتو کرد و نماینده آلمان شرقی که به تازگی به عضویت شورا برگزیده شده است نیز به این قطعنامه رای مخالف داد . این قطعنامه رای مثبت 13عضو از 15عضو شورای امنیت را کسب کرده بود . (5)

شاه از پاناما می رود

تظاهرات های گسترده علیه حضور شاه در پاناما همچنان ادامه دارد و بر اساس گزارش روزنامه های چاپ این کشور هر لحظه امکان این وجود دارد که شاه پاناما را ترک کند . (6)

مجاهدین خلق(‌منافقین) : نظارت شورای انقلاب و سپاه را بر مراکز خود میپذیریم

سازمان مجاهدین خلق طی نامه ای به شورای انقلاب ضمن اعلام غیرمسلح بودن دفتر مرکزی خود از این شورا خواست به صورت معقول بر دفاتر سازمان مجاهدین نظارت کند .

در بخشی از این نامه آمده است : احتمال میدهیم در روزهای آینده سازمان سیا و یا بازمانده های ساواک در دفاتر ما دست به جنایت زده و آن را به گردن مجاهدین بیندازند ! در بخش دیگری از این نامه تاکید شده است : بمنظور پیشگیری از هرگونه توطئه دفتر مرکزی خود را غیرمسلح اعلام میکنیم و هرگونه نظارت معقول شورای انقلاب ، سرپرست وزارت کشور، سپاه پاسداران و کمیته ها را بر دفاتر مذکور میپذیریم . (7)

سازمان اوقاف از وزارت ارشاد ملی جدا شد

ناصر میناچی وزیرارشاد ملی از جدا شدن سازمان اوقاف و حج از وزارت ارشاد ملی خبر داد. وی گفت : طبق تصویب شورای انقلاب سازمان اوقاف و حج از این پس بصورت یک سازمان مستقل و جدا از وزارت ارشاد ملی خواهد بود که زیر نظر شورای انقلاب اداره خواهد شد . (8)

شهادت 4نفر در درگیری های زاهدان

به گزارش روابط عمومی سپاه پاسداران زاهدان 12تن از برادران پاسدار انقلاب که از نیک شهر عازم ایرانشهر بودند در جاده راسک – ایرانشهر مورد حمله گروهی قرار گرفته و در نتیجه درگیری دو پاسدار به شهادت رسیدند در این درگیری همچنین 4تن از مهاجمین کشته شدند .

گزارش دیگری نیز حاکی است یک خودروی ارتشی حامل یک افسر و دو درجه دار که از پادگان کنارک عازم ایرانشهر بود در جاده چابهار نزدیک بخش سرباز مورد حمله گروهی مهاجم قرار گرفت و در نتیجه دو نفر به شهادت رسیدند . (9)

پی نوشت:

1- اطلاعات ، 18دی1358، صفحه1

2- اطلاعات ، 18دی1358، صفحه 2

3- اطلاعات ، 18دی 1358، صفحه 2

4- اطلاعات ، 18دی1358، صفحه 11

5- اطلاعات ، 18دی1358، صفحه 12

6- اطلاعات ، 18دی 1358، صفحه 12

7- اطلاعات ، 18دی1358، صفحه 12

8- اطلاعات ، 18دی1358، صفحه 11

9- اطلاعات ، 18دی1358، صفحه 3

۱۳۹۱/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...