نسخه چاپی

زلنسكی:

بیش از ۱۰۰۰ منطقه را از دست روس ها گرفتیم

عکس خبري -بيش از ???? منطقه را از دست روس ها گرفتيم

رئیس جمهور اوكراین در پیامی با تاكید بر دستاوردهای ارتش این كشور، بدون اعلام جزئیات گفت كه شش منطقه مسكونی این كشور از نیروهای روسیه بازپس گرفته شده است.

به گزارش نما، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور روز گذشته تعداد شش منطقه مسکونی را از نیروهای روسی پس گرفته اند که در مجموع از زمان آغاز درگیری‌ها، شمار مناطق آزاد شده به یک هزار و ۱۵ می‌رسد.

وی طی پیامی در شب گذشته در این باره گفت: ما به باز پس گیری سرزمین‌های اشغال شده اوکراین ادامه می‌دهیم. تا امروز یک هزار و ۱۵ منطقه مسکونی بازپس گرفته شده که تعداد آنها در ۲۴ ساعت گذشته ۶ منطقه بوده است.

مشخص نیست که این مناطق مسکونی دقیقاً چه مقدار از قلمرو این کشور را تشکیل می‌دهند. زلنسکی همچنین دستاوردهای دیگر ارتش اوکراین در آن مناطق را تشریح کرد.

وی ادامه داد: ما برق، آب، ارتباطات، حمل و نقل و خدمات اجتماعی را به مناطق مذکور بازگرداندیم.

رئیس جمهور اوکراین همچنین افزود که آزادسازی تدریجی منطقه خارکیف ثابت می‌کند که اوکراین کسی را به دشمن واگذار نخواهد کرد.

اظهارات رئیس جمهور اوکراین در مورد دستاوردهای ارتش این کشور در درگیری‌ها با روسیه در حالی مطرح می‌شود که پیشتر «اولکس رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که این کشور در حال ورود به مرحله طولانی درگیری با روسیه است.

وی در پیامی که در این رابطه در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد، نوشت: اوکراین روسیه را مجبور کرد تا اهداف خود را به سطح عملیاتی و تاکتیکی کاهش دهد و در حال ورود به مرحله طولانی جنگ است.

وزارت دفاع روسیه نیز اخیراً اعلام کرده است که اوکراین در تدارک یک حمله داخلی است تا مسکو را مقصر تبعات آن جلوه دهد.

«ایگور کریلف» مسئول بخش حفاظت در برابر حملات شیمیایی در نیروهای مسلح روسیه در این خصوص تأکید کرد که وزارت دفاع این کشور اطلاعاتی در باره آماده سازی اقدامات تحریک آمیز از سوی اوکراین برای متهم کردن ارتش روسیه به استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی در اختیار دارد.
منبع: مهر

۱۴۰۱/۲/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...