نسخه چاپی

حیفا در تیررس موشك های حزب الله

گزارشهای تحلیلی كارشناسان امنیتی رژیم صهیونیستی حاكی از آن است كه حیفا محور صنعتی جدید اسرائیل برای انرژی در تیررس موشك های حزب الله قرار دارد.

به گزارش نما، مهر به نقل از القدس العربی گفت: گزارش های تحلیلی کارشناسان اسرائیلی در مسائل امنیتی حاکی از آن است که در حال حاضر اختلاف بسیاری درباره اقدام کابینه رژیم صهیونیستی برای نصب تاسیسات استخراج گاز در نزدیکی سواحل غزه وجود دارد.

برخی تحلیلگران رژیم صهیونیستی معتقدند این اقدام به مثابه هدیه ای به گروه های مقاومت فلسطین در نوارغزه است چرا که این گروه های می توانند تاسیسات مذکور را در هر جنگ آتی با اسرائیل هدف قرار دهند.

"عمیر راببورت" سردبیر سایت (israel defense) و کارشناس امور نظامی در این رابطه معتقد است : این تاسیسات شامل حفاری گسترده برای استخراج 34 تن گاز با ارتفاع 290 متر در 30 کیلومتری غرب ساحل اشدود در جنوب اسرائیل(مناطق اشغالی 1948) است.

وی افزود: از لحاظ امنیتی، این تاسیسات در معرض هزاران موشک مقاومت فلسطین در نوارغزه قرار دارد. با وجود بی دقتی موشک های فلسطینی، اما می توان تصور کرد نیروهای جنبش های حماس و جهاد اسلامی چگونه در جنگ آتی با اسرائیل این تاسیسات را هدف قرار دهند و کافی است اصابت یک موشک به آن از لحاظ تبلیغاتی و روحی آسیب بسیاری به اسرائیلی ها وارد کند.

در همین راستا "عوزی لاندا" وزیر زیرساختهای رژیم صهیونیستی که از جمله طرفداران جنگ است هشدار داده است که این رژیم هرگز در استفاده از قدرت خود برای دفاع از توسعه میادین گازی تردید نخواهد کرد.

یکی از مهمترین نگرانی های اسرائیل این است که اسکله های مورد نیاز برای تولید گاز و دیگر تاسیسات زیربنایی در سواحل، در تیررس موشک های حزب الله لبنان قرار دارد.

فرماندهان نظامی اسرائیل بر این باورند حزب الله در حال حاضر حدود 45 هزار فروند موشک در اختیار دارد که شامل موشک های دوربردی است که قادرند اسکله ها و بندر حیفا را هدف قرار دهند.

بر اساس این گزارش، حیفا یکی از مهمترین بنادر رژیم صهیونیستی و مهمترین پایگاه دریایی این رژیم است که اسرائیلی ها تلاش می کنند آن را به یک محور صنعتی جدید برای تولید انرژی تبدیل کنند، اما در عین حال استخراج گاز در این بندر آن را به یک هدف مهم و در تیررس حمله برای دشمنان صهیونیست ها قرار می دهد.

رژیم صهیونیستی برای ایجاد ایستگاه انتقال گاز با ظرفیت تولید سالانه 141 میلیارد متر مکعب گاز برنامه ریزی می کند. حیفا سومین شهر بزرگ فلسطین اشغالی محسوب می شود که 265 هزار نفر جمعیت دارد و در جریان جنگ 33 روزه در سال 2006 بارها هدف موشک های حزب الله قرار گرفت.

۱۳۹۱/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...