نسخه چاپی

وزیر كشور قطر به ایران می آید

سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر با اشاره به اینكه 27 زندانی ایرانی در دو ماه گذشته ای زندان های قطر آزاد شده اند، گفت: در حال حاضر 70 زندانی ایرانی به جرم مواد مخدر در قطر زندانی هستند.

به گزارش نما، محمد جواد آسایش زارچی سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر در گفتگو با مهر درباره سفر هیأت پارلمانی ایران به قطر به منظور پیگیری وضعیت گروگان های ایرانی در سوریه ، گفت: در این زمینه همه در حال تلاش هستند و نمایندگان مجلس نیز تلاش می کنند.

وی افزود: مدتی است که قرار بوده نمایندگان در این باره به قطر سفر کنند، چند بار نیز قرار گذاشته اند، اما هنوز قطعی نشده است. به هر حال مسئولین دو کشور در این باره مذاکراتی را انجام داده اند.

آسایش با اشاره به اینکه هفته گذشته کمیته مشترک کنسولی ایران و قطر با حضور قشقاوی، معاون کنسولی وزارت امور خارجه در قطر برگزار شد، اظهارداشت: مذاکرات خوبی بین دو طرف در جهت کمک به شهروندان و ارائه تسهیلات برای رفت و آمدها صورت گرفت.

وی درباره زندانیان ایرانی در قطر با اشاره به اینکه دو دسته زندانی ایرانی مواد مخدری و غیر مواد مخدری در این کشور وجود دارد، ادامه داد: در دو ماه گذشته بیش از 80 درصد زندانیان غیر مواد مخدری در قطر آزاد شدند.

آسایش با تأکید بر اینکه حدود 27 زندانی غیر موادمخدری در این مدت آزاد شده اند، گفت: در حال حاضر حدود 70 زندانی در کل قطر داریم که 95 درصد آنها به جرم مواد مخدر دستگیر شده اند.

آسایش با بیان اینکه در چند روز گذشته از زندان بازدید کرده است، ادامه داد: زندانیان ایرانی در زندانی هیچ مشکلی ندارند و حتی تلفن همراه برای تماس با خانواده در اختیار دارند. اما این افراد جرمشان مواد مخدر است و حکم آنها برای زندان طولانی است.

وی در ادامه از انتشار برخی از اخبار در خبرگزاری ها درباره ایجاد کودتا در قطر انتقاد کرد و گفت: چنین اخباری به هیچ وجه صحت ندارد و برای رابطه دو کشور نیز خوب نیست.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر در پایان با اشاره به اینکه در ماه ژانویه ( دی و بهمن ) هیأت هایی از دو کشور به ایران و قطر سفر می کنند، گفت: وزیر کشور قطر در ماه جاری به ایران سفر خواهد کرد.

۱۳۹۱/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...