نسخه چاپی

تیراندازی نیروهای ارمنستان به مناطق مرزی جمهوری آذربایجان

عکس خبري -تيراندازي نيروهاي ارمنستان به مناطق مرزي جمهوري آذربايجان

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با اعلام خبر تیراندازی نیروهای ارمنستان به منطقه مرزی «كلبجر» از اتخاد تدابیر لازم برای پاسخ به این اقدام خبر داد.

به گزارش نما، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد نیروهای هنگ مرزی ارمنستان به مواضع ارتش جمهوری آذربایجان در منطقه «کلبجر» تیراندازی کرده‌اند.

این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای در این خصوص افزود: ارتش جمهوری آذربایجان تدابیر مناسب و لازم را در پاسخ به این اقدام نیروهای ارمنستان اتخاذ کرد.

‌دور جدید درگیری‌های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ که از ششم مهر ماه ۹۹ آغاز شده بود، در آبان ماه همان سال با میانجیگری روسیه و امضای توافق صلح میان رؤسای جمهوری روسیه و آذربایجان و همچنین نخست وزیر ارمنستان به پایان رسید. به موجب این توافق، ارمنستان متعهد به خروج از مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان شده بود.

طبق قوانین بین‌المللی ناحیه ناگورنو- قره‌باغ متعلق به جمهوری آذربایجان است ولی در جنگ‌های شدید این منطقه که از زمان استقلال دو کشور از اتحاد شوروی آغاز و تا سال ۹۴ ادامه پیدا کرد شبه‌نظامیان ارمنی با حمایت حکومت ارمنستان این منطقه را به تصرف خود در آوردند.
منبع: مهر

۱۴۰۱/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...