نسخه چاپی

سرود سلام فرمانده در ورزشگاه آزادی هم خوانده می‌شود

چرا سلام فرمانده تخریب می شود؟

عکس خبري -چرا سلام فرمانده تخريب مي شود؟

با همه ی تخریب ها و كارشكنی ها این سرود به یك موج فرهنگی در بین شیعیان سراسر جهان تبدیل شد به گونه ای كه صدای آن در ملت های دیگر همچون كشمیر، عراق، نیجریه و ... طنین انداز شد.

احمد مدنی- به گزارش نما ،  اولین بار در تیر ماه سال 96 بود که  امام خامنه ای از نیروهای فرهنگی کشور خواست که بصورت آتش به اختیار  وارد عمل شده و فضای فرهنگی کشور  را  از حالت فعلی خارج کرده و به  مسیر درست آن هدایت کنند، ایشان فرمودند: "ما خلل و فرج فرهنگی زیادی داریم؛ جاهایی که نفوذگاه دشمن است؛ این را هم مجموعه‌های مسئول دولتی، هم مجموعه‌های گسترده عظیم مردمی موظف‌اند پیگیری کنند"
پس از این سخنرانی، برای اولین بار و همزمان با میلام امام زمان(عج)کلیپی با عنوان سلام فرمانده در فضای مجازی منتشر شد که مخاطب اصلی آن را کودکان و نوجوانان تشکیل می دادند، این کلیپ با استقبال بی نظیر مردم همراه شد. استقبال از سلام فرمانده تا به حدی پیش رفت که علاه و برکودکان و نوجوانان، قشر جوان جامعه و خانواده های آنان را نیز به آن جذب نمود، محبوبیت کلیپ سلام فرمانده باعث به وجود آمدت پویش های عظیم مردی چه در فضای مجازی و چه حقیقی شد و در شهرهایی همچون اصفهان و مشهد تجمعات بی نظیر مردمی برای همخوانی این سرود شکل گرفت، اکنون قرار است که در روز پنجشنبه ورزشگاه صد هزار نفری آزادی، میزبان خانواده‌های تهرانی برای برگزاری اجتماع سلام فرمانده باشد.

در این بین اما رسانه های بیگانه که از استقبال مردم بشدت نگران شده اند به طرق مختلف در حال بایکوت خبری و همچنین تلاش برای کاهش حضور مردم در بزرگترین اجتماع مردمی این سرود هستند، به عنوان نمونه شبکه اجتماعی اینستاگرام در اقدامی مسبوق به سابقه و برخلاف اصل ادعایی احترام به آزادی بیان مخاطبانش، هشتگ #سلام_فرمانده را حذف کرد، همچنین رسانه های ضد انقلاب همچون صدای آمریکا و شبکه بهایی من و تو تمامی تلاش خود را به کار بستند تا بگویند مخاطب این کلیپ، مقام معظم رهبری است و بلافاصله اشک تمساح ریخته و وا مصیبتا به راه انداختند که با وجود فقر این کودکان چه لزومی دارد که برای یک سلام به معظم له این همه هزینه شود، غافل از اینکه اولا” مخاطب این سرود، حضرت ولی عصر (عج) بوده و ثانیا” پیامش بسیار فراتر از یک سلام بلکه یک منشور اعتقادی است و ثالثا” هزینه چندانی نداشته و دهه نودی‌های هر شهر با تیم کوچک اعزامی خواننده ی این سرود همخوانی کرده اند! رسانه های ضد انقلاب و سرسپردگان آنها در داخل همچنین کلیپ‌هایی از کودکان فقیر را تهیه کرده و روی این سرود تصویرگذاری کردند، این در حالی است که یکی از شئونات ظهور، پایان دادن به تبعیض‌ها و‌ محرومیت‌ها و نجات محرومان است که نظام اسلامی نیز به اندازه وسع خویش در قالب فعالیت‌های کمیته امدادی، بهزیستی، کمک‌های مؤمنانه، بنیاد‌های خیریه، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، مؤسسه فرمان اجرایی امام (ره)، بنیاد مسکن و ده‌ها فعالیت مشابه دیگر عملکرد‌های محیرالعقولی داشته است. همچنین برخی رسانه های نزدیک به جریان اصلاح طلب(همچون سایت جماران) با مطلب تخریبی این اثر فاخر را به امام زدایی متهم کرده و در مطلبی نوشتند" چطور اسم میرزا کوچک خان و آیت‌الله بهجت در سرود آمده و اسم امام نیست و.... مطلب هم با تیتر «امام زدایی از همین جا شروع می‌شود " این سایت در حالی از امام زدایی سخن گفت که وقتی چریان اصلاح طلب حامی آن، جسارت «فرستادن امام به موزه تاریخ» را مطرح کرد خم به ابرو نیاورد و زمانی که جریان اصلاحات علیه تئوری سیاسی اصلی امام خمینی فریاد مرگ بر اصل ولایت فقیه سر می‌داد، سکوت پیشه کرد. پس پر واضح است که نه جریان ضد انقلاب به فکر محرومان است و نه حامیان آن به فکر دغدغه های امام.
علاوه بر موضوعات فوق، جریان ضد انقلاب داخلی و خارجی ، در یک هم‌افزایی با یکدیگر با پخش کلیپ‌های هرزه و رقص دانش آموزان روی آوردند و خواستند توجه دانش آموزان و مدیران مدارس را از «سلام فرمانده» به موضوعات حاشیه‌ای غیر سازنده معطوف سازند، تا این‌گونه القا کنند که فرهنگ غالب در مجموعه دانش آموزان، فرهنگ انتظار نیست.
اما با همه ی تخریب ها و کارشکنی ها این سرود به یک موج فرهنگی در بین شیعیان سراسر جهان تبدیل شد به گونه ای که صدای آن در ملت های دیگر همچون کشمیر، عراق، نیجریه و ... طنین انداز شد.
سلام فرمانده آغاز یک راه است. گروه‌های فرهنگی خودجوش اکنون با شناختی که از ذائقه نسل جوان به دست آورده‌اند، باید ضمن مراقبت از این روحیه‌، آن را روزبه‌روز تعالی بخشند. 

۱۴۰۱/۲/۳۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...