نسخه چاپی

تعداد فروش خودرو‌های تسلا در سال ۲۰۲۱ لو رفت!

عکس خبري -تعداد فروش خودرو‌هاي تسلا در سال ???? لو رفت!

به تازگی محققان كشف كرده اند كه خودروهایی با ویژگی بلوتوث BLE برای هك شدن و دزدیده شدن بسیار آسیب پذیر هستند.

به گزارش نما، محققان نقصی در بلوتوث کم انرژی (BLE) یافته اند که به دستگاه ناشناخته اجازه می‌دهد به عنوان دستگاه آشنا تلقی شود. این یک مشکل است، زیرا بسیاری از دستگاه‌های هوشمند از BLE برای شناسایی یک دستگاه قابل اعتماد به عنوان یک کلید استفاده می‌کنند. محققان حتی با بازکردن یک تسلای قفل شده و دور کردن آن، این ضعف کارایی دستگاه بلوتوثی را نشان دادند.

این آسیب‌پذیری تسلا مدل ۳ و تسلا مدل Y را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما همانطور که رویترز اشاره می‌کند، میلیون‌ها خودرو از برندهای دیگر نیز تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

محققان از یک دستگاه رله متصل به لپ تاپ برای تقلید سیگنال یک دستگاه قابل اعتماد استفاده کردند که در این مورد، گوشی هوشمندی که مالک تسلا برنامه ریزی کرده بود به جای کارت کلید RFID تسلا استفاده شده است. محقق این دستگاه را به سمت خودرو حمل می‌کند، اما با استفاده از این روش، هکرها می‌توانند در آن سوی دنیا باشند و همچنان قفل خودرو را باز کرده و کار کنند. بدتر از آن، هکرها می‌توانند از این آسیب پذیری برای نفوذ به هر دستگاه مجهز به BLE، از جمله قفل‌های هوشمند در خانه‌ها یا مشاغل، سوء استفاده کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۴۰۱/۲/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...