نسخه چاپی

علامت‌های ابتلا به كرونا پس از تزریق واكسن

عکس خبري -علامت‌هاي ابتلا به کرونا پس از تزريق واکسن

كرونا ویروسی است كه حتی اگر واكسینه هم شده باشید امكان ابتلا به بیماری وجود دارد، پس بهتر است برای پیشگیری علائم بیماری را بعد از واكسن زدن به خوبی بدانید.

به گزارش نما، قطعا می دانید که با تزریق واکسن به طور کامل از کرونا مصون نمی شوید. یعنی ممکن است واکسن بزنید اما باز هم کرونا بگیرید که علت های مختلفی دارد.

علائمی را به شما معرفی می کنیم که اثبات می کند بعد از تزریق واکسن، باز هم کرونا گرفته اید که شامل موارد زیر هستند.علائم تغییری نکرده اند پس باید با مشاهده هر کدام به مراقبت از خود بیشتر توجه کنید.

چشمانتان قرمز شده است

قرمز شدن چشم می تواند نشان دهنده عفونت داخل آن باشد که معمولاً در بین بیماران کرونایی اتفاق می افتد و بسیاری از افراد این علامت را گزارش کرده اند. پس بهتر است که به آن توجه داشته باشید.

حس بویایی و چشایی را از دست داده اید

آیا احساس می کنید که دیگر نمی توانید چیز های مختلف را خوب بو بکشید یا مزه کنید؟ از دست دادن حس بویایی و چشایی یکی از اولین علامت های کرونا است و شاید بعد از تزریق واکسن هم این اتفاق برای تان بیفتد.

تب کرده اید

تب می تواند یکی از مهم ترین و اولین علائم کرونا باشد و ۸۷ درصد از افرادی که تست کرونای آن ها مثبت شده است، تب را تجربه کرده اند. دمای معمولی بدن باید ۳۷ درجه باشد که بالاتر از آن تب محسوب می شود که معمولاً برای کرونایی ها این عدد به ۴۰ درجه می رسد.

سرفه می کنید

۵۷ درصد بیماران کرونایی سرفه را گزارش کرده اند که جزء علایم ثابت آن ها است. این سرفه معمولاً خشک است. گاهی اوقات سرفه نرم هم می تواند علامت کرونا باشد.

گلو درد دارید

معمولاً ۱۸ درصد افراد گلو درد را جزو علائم اولیه کرونا می دانند که باید به آن توجه شود، زیرا ممکن است علامت عفونت باشد.

سر درد دارید

سر درد هم می تواند جزء علامت های کرونا محسوب شود. اگر بعد از واکسن در کنار علامت های دیگر سر درد هم دارید، بدانید که احتمال کرونا وجود دارد.

مشکلات پوستی پیدا کرده اید

مشکلات پوستی و حساسیت ها می تواند علامت کرونا باشد و ممکن است شما را دچار حساسیت و التهابات کند که معمولاً افراد مختلف آن را تجربه می کنند.

احساس خستگی دارید

اگر احساس خستگی را به دلیل کمبود خواب یا کار زیاد تجربه کرده اید، احتمالاً علامت کرونا نیست اما اگر فکر می کنید بدون هیچ دلیلی خستگی شدید دارید، این می تواند علامت عفونت باشد.

ممکن است علائم دیگر داشته باشید

در کنار علائمی که در بالا نام بردیم، نشانه های دیگری مثل لرز، درد بدن، درد عضلات، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، حالت تهوع استفراغ یا اسهال هم می تواند هر کدام علامتی از کرونا باشد که معمولاً ۲ الی ۱۴ روز بعد از قرار گرفتن در معرض ویروس اتفاق می افتد.

اگر این علائم را داشتیم چه کار کنیم؟

اگر بعد از واکسن؛ باز هم به ویروس کرونا مشکوک بودید، سریعاً باید به پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید که کرونا دارید یا خیر.

که البته احتمالا بعد از واکسن نیازی به بستری پیدا نمی کنید اما بهتر است که دستورالعمل های تجویزی پزشک تان را رعایت کنید.

منبع:ایسکانیوز

۱۴۰۱/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...