نسخه چاپی

چرا ساختمان متروپل فرو ریخت؟

دسته‌گل كارآفرین نمونه دولت روحانی در آبادان!

عکس خبري -دسته‌گل کارآفرين نمونه دولت روحاني در آبادان!

ریزش ۴۰ درصد یك ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان فاجعه به بار آورد و كار آواربرداری همچنان در حال انجام است. تاكنون 10 نفر جان خود را از دست داده اند

مدنی- حدودا ساعت 12:30 ظهر روز دوشنبه بود که ساختمان 10 طبقه تجاری-اداری متروپل در آبادان ریزش کرد. پس از این حادثه سید ابراهیم رئیسی در حالی که برای عقد قرار داد به عمان سفر کرده بود بلافاصله طی تماسی به معاون اول خود دستور داد ضمن اعزام گروه‌های امدادونجات سازمان آتش‌نشانی تهران برای امداد به آسیب‌دیدگان، تمامی امکانات استانی و کشوری را برای رسیدگی فوری به سانحه به کار بگیرد، بنا بر گفته ی شاهدان عینی شدت حادثه به قدری بود که ساختمان‌های اطراف را هم به شدت لرزاند. بلافاصله پی از این حادثه تعدادی آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شد، امدادگران نیز به محل رفتند و کار امدادرسانی به حادثه‌دیدگان را آغاز کردند. عملیات امداد رسانی با سختی پیش می‌رفت چرا که گردوخاک و ازدحام جمعیت مانع سرعت کار امدادگران می‌شد. علاوه بر آن ساختمان کناری این برج هم بر اثر این حادثه ریزش کرده و شرایط پایداری نداشت.فاجعه به قدری وحشتناک بود که امدادگران بعد از گذشت یک روز از حادثه همچنان درحال امدادرسانی به حادثه دیدگان هستند، تا به این لحظه آمار فوت شدگان این حادثه به ۱۰ تن رسیده است. این ساختمان در حالی ساخته شده که بر اساس بسیاری از گزارش ها ریزش این پروژه از همان ابتدا پیش‌بینی شده است این ساختمان‌ها ماه‌ها قبل با گزارش‌هایی مبنی بر نشست ستون اصلی و شکم دادن سقف طبقات زیرین مواجه شده بود. از ماه‌ها قبل هشدار داده شده بود که پروژه ۱۰ طبقه نوساز متروپل آبادان فرو می‌ریزد. همین اتفاق هم افتاد.
طبق برخی گزارش‌ها مجتمع برج‌های دوقلوی متروپل به‌قدری سست بود که ستون اصلی و حمال مجتمع‌ها نشست کرده و شکم داده بود. تصاویر و ویدیوهای منتشرشده در فضای مجازی نیز چنین چیزی را نشان می‌داد.
این ساختمان دارای 10 طبقه بود که طبقه اول تا حدودا چهارم آن تجاری - اداری و مابقی طبقات پارکینگ طبقاتی بود ظاهرا ریزش از همان پارکینگ طبقاتی رخ داده و بر روی سایر طبقات ریخته است .
اما سازندگان این برج چه کسانی هستند؟ بنا بر اعلام رئیس دادگستری خوزستان، مالک و پیمانکار این ساختمان که به جهت فعالیت در ساخت‌وساز ابنیه، در سال 1397 از سوی دولت تدبیر و امید به‌عنوان کارآفرین نمونه انتخاب شده بود سازندگان این برج بوده اند که اکنون به همراه 6نفرِ دیگر که نیروهای شهرداری و ناظران ساختمان بوده اند بازداشت شده اند
برج تجاری، پزشکی، اداری متروپل در فضایی با بیش از ۶ هزار مترمربع در ۹ طبقه توسط هلدینگ عبدالباقی در سال در سال ۱۳۹۸ ساخته و توسط استاندار وقت خوزستان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده بود.

۱۴۰۱/۳/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...