نسخه چاپی

تظاهرات در بغداد در حمایت از مواضع مالكی

عکس خبري -تظاهرات در بغداد در حمايت از مواضع مالکي

صدها نفر امروز در پایتخت عراق در حمایت از مواضع نخست‌وزیر عراق و در رد طائفه‌گری تظاهرات كردند.

به گزارش نما، فارس به نقل از منابع رسانه‌ای، صدها نفر از ساکنان بغداد، پایتخت عراق امروز در منطقه «البیاع» در جنوب این شهر، در حمایت از دولت مرکزی و رد طائفه‌گری تظاهرات کردند.

این منابع اعلام کردند که صدها نفر از ساکنان البیاع، العامل، سویب، ابودشیر و برخی از مناطق دیگر صبح امروز در حمایت از دولت مالکی و تاکید بر وحدت عراق و رد هرگونه طائفه‌گری تظاهرات کردند.

بنا بر این گزارش، آنها در کنار شعارهایی در حمایت از مواضع مالکی، شعار «نه به طائفه‌گری، نه به تجزیه عراق و بله به وحدت کشور» سر می‌دادند.

بغداد دیروز نیز شاهد تظاهرات در حمایت دولت بود.

قرار است در روز شنبه نیز تظاهرات گسترده‌ای در حمایت از دولت عراق در بغداد برگزار شود.

این در حالی است که از یکشنبه گذشته، استان‌های الانبار و صلاح‌الدین، شاهد تظاهرات‌های گسترده است و شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، خواستار آزادی محافظان «رافع العیساوی» وزیر دارایی عراق که به دخالت داشتن در حملات تروریستی اعتراف کرده‌اند، هستند. آنها همچنین خواستار لغو قانون بازخواست و عدالت و ماده 4 مبارزه با تروریسم هستند.

برخی از تظاهرات‌کنندگان پرچم‌های رژیم سابق عراق و ارتش آزاد سوریه را در دست دارند و برخی نیز تصاویری از صدام و اردوغان نخست‌وزیر ترکیه در دست دارند که این امر بیانگر دخالت‌ بعثی‌ها و طرف‌های خارجی در این اعتراض‌ها است.

۱۳۹۱/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...