نسخه چاپی

ایجاد قرارگاه‌پدافندغیرعامل‌اتمی‌در اصفهان

معاون فنی سازمان پدافند غیر عامل كشور گفت: با توجه به وجود مراكز هسته‌ای در اصفهان قرارگاه پدافند غیر عامل هسته‌ای به زودی در این استان ایجاد خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، تورج گواهی در همایش عمران و شهرسازی با رویکرد پدافند غیر عامل با بیان این که برنامه‌های حوزه پدافند غیر عامل کشور در اسناد بالادستی نظام، قوانین توسعه و سند چشم انداز 20 ساله کشور تعریف شده است، اظهار کرد: هم‌چنین 13 بند از سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران نیز که اصلی‌ترین آنها بندهای 198، 199 و 215 می‌باشد نیز به توضیح در خصوص پدافند غیر عامل اختصاص یافته است.

وی با بیان این‌که ماده 215 برنامه پنجم توسعه به منظور تخصیص بودجه به طرح‌هایی با موضوع پدافند غیر عامل پرداخته است، ادامه داد: این بند از قانون برنامه پنجم توسعه برای اجرا به استان‌های کشور ابلاغ شده است.

معاون فنی سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان این‌که به منظور پیاده‌سازی سیاست‌های پدافند غیر عامل، سازمان پدافند غیر عامل در کشور شکل گرفته است، افزود: در حال حاضر پدافند غیر عامل در کشور به دو صورت کمیته دایمی و کمیته‌های استانی تقسیم بندی می‌شود.

گواهی با بیان این‌که رییس سازمان نیروهای مسلح رییس کمیته دایمی و رییس سازمان پدافند غیر عامل است، افزود: در استان‌ها نیز استانداران ریاست کمیته‌های استانی پدافند غیر عامل را بر عهده دارند.

وی با بیان این‌که تاکنون در 26 استان کشور اداره کل پدافند غیرعامل تشکیل شده است، افزود: به بیش از 70 درصد از مدیران کشور آموزش‌های پدافند غیر عامل ارایه شده است.

معاون فنی سازمان پدافند غیرعامل کشور تشکیل سه قرارگاه زیستی، هسته‌ای و سایبری را در کشور ضروری دانست و افزود: این قرارگاه‌ها با توجه به زیرساخت‌های لازم در استان‌ها ایجاد می‌شود.

گواهی به ایجاد قرارگاه پدافند غیر عامل هسته‌ای در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به وجود مراکز هسته‌ای در اصفهان این قرارگاه به زودی در این استان ایجاد خواهد شد.

وی کاهش آسیب‌پذیری و افزایش ایمنی زیرساخت‌های ملی و مهم کشور در مقابل تهدیدات خارجی را تعریفی از پدافند غیر عامل عنوان کرد و ادامه داد: اجرای طرح‌های پدافند غیر عامل در عرصه‌های ایمن جغرافیایی کشور، پراکندگی و فعالیت جمعیت در محدوده‌های جغرافیایی خاص و توزیع عملکرد پدافند در مناطق جغرافیایی کشور از مهم‌ترین اصول پدافند غیر عامل می‌باشد.

معاون فنی سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان این‌که به هیچ وجه مدیران پدافند غیر عامل اجازه انتشار اطلاعات حوزه فعالیت خود را ندارند، ادامه داد: هم‌چنین مدیران باید نسبت به انتخاب و استخدام افراد در اداره پدافند غیر عامل نهایت دقت را به کار بندند.

۱۳۹۱/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...