نسخه چاپی

نما گزارش می دهد؛

جایزه خیانت به ملت

عکس خبري -جايزه خيانت به ملت

جالب است بدانید جشنواره كن كه از سال 1325 تاسیس شده در طول 32 سال قبل از انقلاب تنها به یك ایرای جایزه اهدا كرده است اما در طول 44 سال بعد از انقلاب به 41 ایرانی! ماجرا از چه قرار است؟ تا قبل از انقلاب ایران زیر یوق غربی ها بود اما پس از انقلاب شرایط تغییر كرد . در حال حاضر آمریكا و جهان غرب برای مشروعیت بخشیدن به تحریم های خود به فیلم های ضد ایرانی كه از سوی خود ایرانی ها ساخته شده باشند نیازمند است

صادق رخ فرد - به گزارش نما ، جایزه نخل طلای جشنواره بین‌المللی کن زمانی یکی از بهترین و معتبرترین جوایز سینمایی جهان محسوب می‌شد اما از وقتی سیاسی کاری وارد این جشنواره شد این جشنواره اعتبار خود را تا حد زیادی از دست داد. این جشنواره در جدیدترین اقدام سیاسی خود، در تقسیم جوایز جشنواره کن به فیلم‌هایی که به نحوی به ایران مربوط می‌شدجایزه بهترین بازیگر زن را به زهرا امیرابراهیمی به خاطر فیلم ضد اسلامی و ضد ایرانی عنکبوت اهدا کرد و فیلم برادران لیلا هم که ایران را کشوری فلاکت زده نشان می داد جایزه فیبرشی (منتقدان) را برد سیاه نمایی یکی از بارزترین شاخصه‌های فیلم‌های راه یافته به جشنواره کن است. فیلم برادران لیلا هم پیرو آثاری که می خواهند مورد توجه این جشنواره قرار بگیرند تا برای آن ها سوت و کف زده و هورا بکشند فلاکت زدگی و بیچارگی ایران و ایرانی را به تصویر می کشد و چهره ای از ایران و ایرانی را به مخاطب جهانی نشان می دهد که گویی مردم ایران برای ادامه ی بقای خود دست به هر کار و عملکرد غیر انسانی می زنند.

 در این فیلم اعضای یک خانواده به خاطر مسائل مالی همدیگر را می درند و کوچکترین حرمتی برای یک دیگر قال نیستند .. اینها تنها بخشی از محتوای ساسی این فیلم به امید دیده شدن در فستیوال کن است . 

فیلم دیگری که در این جشنواره مورد توجه بسیار قرار گرفت "عنکبوت مقدس" با بازی زهرا امیر ابراهیمی بود. این فیلم درباره ی ماجرای سعید حنایی قاتل زنجیره ای در مشهد است که 16 زن را به صورت زنجیره ای در اطراف مشهد به قتل می رساند که همگی این زن ها خیابانی بوده اند . این فیلم تمام تلاش خود را به کار میگیرد تا با ربط دادن این قتل ها به انگیزه ی دینی قاتل تصویری سیاه از جامعه دینی ایران به جهان ارائه ‌کند. در این فیلم شخصیت قاتل به گونه ای نمایش داده می شود که انگار تمام جنایاتی را که مرتکب می شود در راستای عمل به دستورات ائمه(ع) است چرا که قاتل قبل از شروع قتل ها به حرم می رود و بعد از انجام دادن جنایت هایش در حرم به شکرگزاری مشغول می شود البته کار به اینجا ختم نمی شود و سازنده فیلم مردم ایران و مسلمانان را به خشونت طلبی متهم می کند.

 انچه در فیلم نمایش داده می شود این است که بعد از اینکه قاتل دستگیر می شود مردم مشهد قاتل را یک قهرمان ملی در راستای پاک سازی جامعه می دانند و نسبت به دستگیری او معترض می شوند تیتراژ این فیلم هم به گونه ای است که با بالا آمدن عبارت "عنکبوت مقدس" نمایی از شهر مشهد را از بالا در شب نشان می‌دهد که همه راه‌های اصلی شبیه تار عنکبوت به حرم امام رضا(ع) در مرکز ختم می‌شود که توهین آشکار به امام هشتم شیعیان است. جالب است بدانید جشنواره کن که از سال 1325 تاسیس شده در طول 32 سال قبل از انقلاب تنها به یک ایرانی جایزه اهدا کرده است اما در طول 44 سال بعد از انقلاب به 41 ایرانی! ماجرا از چه قرار است؟ تا قبل از انقلاب ایران زیر یوق غربی ها بود اما پس از انقلاب شرایط تغییر کرد . در حال حاضر آمریکا و جهان غرب برای مشروعیت بخشیدن به تحریم های خود به فیلم های ضد ایرانی که از سوی خود ایرانی ها ساخته شده باشند نیازمند است نمایش آثاری در خارج از ایران که مردم ایران را فلاکت زده و اسلام را دین خشونت معرفی می کند افکار عمومی را متقاعد می‌کند که تحریم‌ها ابزار درستی بر ضد ایران هستند . بنابراین می توان فیلم‌های ایران ستیز را یکی از مکمل ها و مجوز های مشروعیت بخشی به تحریم‌های ایران قلمداد کرد بنابراین کاملا طبیعی است که دشمنان کشورمان در جشنواره ای که توسط سیاستمداران آنها اداره می شود به فیلم های ضد ایرانی و اسلامی جایزه داده و از آنها تقدیر کنند در واقع هر فیلم ضد ایرانی و ضد اسلامی به راحتی می‌تواند کاندیدای دریافت جایزه نخل طلایی باشد اما غیر طبیعی آنجاست که سلبریتی های مدعی میهن پرستی در چنین آثاری حاضر به ایفای نقش شده و با سخنانشان به کشور و مردم شان خیانت می کنند.

۱۴۰۱/۳/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...