نسخه چاپی

كنایه یك نماینده به بدهكار بزرگ فوتبالی

فردی كه‌ میلیاردها تومان پول برای فوتبال هزینه می‌كند چرا معوقاتش را پرداخت نمی‌كند؟!

به گزارش نما به نقل از مشرق ،مجلس شورای اسلامی روز یک شنبه با سوال احمد امیرآبادی نماینده قم وارد ماجرای بدهکاران بانکی شد.

سوال امیرآبادی از وزیر اقتصاد این است که «علل اخذ نکردن معوقات بانکی به‌خصوص از افرادی که تسهیلات سنگینی دریافت داشته و از زمان پرداخت آن می‌گذرد، چیست؟»

این سوال قبلا در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی شده بود اما به دلیل قانع نشدن نماینده سوال‌کننده از پاسخ‌های وزیر، برای رسیدگی بیشتر به مجلس موکول شد.

سیدشمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی در کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این پرسش نماینده قم گفته بود: «اصولا موضوع مطالبات معوق در دولت آقای احمدی‌نژاد افشا شد، از روزهای اولی که ما وارد شدیم، صورت‌های مالی بانک‌ها را شفاف کردیم و این نخستین گام برای وصول مطالبات معوق بود» و «از سال 88 کمیته‌ای برای وصول مطالبات معوق ایجاد کرده‌ایم، صد نفر از بدهکاران بزرگ سیستم بانکی را کنار گذاشته‌ایم، مقابل همه این‌ افراد ایستاده‌ایم و بانک‌ها صف‌آرایی کرده‌اند.»

احمد امیرآبادی در ادامه گفت: معوقات سال به سال اضافه می‌شود و در 9ماهه سال 1390 حدود 45‌هزار‌میلیارد تومان معوقات بانکی ایجاد شده و از تناقض این رقم با رقم‌هایی که بانک مرکزی و وزیر اقتصاد اعلام کرده‌اند پرسید. او گفت: «وزیر اقتصاد در کمیسیون این رقم را 60‌هزار‌میلیارد تومان اعلام کرد و از طرفی رییس کل بانک مرکزی نیز گفته که حدود 72‌هزار‌میلیارد تومان معوقات بانکی داریم.

امیرآبادی همچنین گفت: متاسفانه اعداد و ارقام درستی هم در زمینه میزان معوقات بانکی در اختیار نمایندگان نیست.»

سید شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی مجددا به ارائه توضیحاتی در بخش دوم فرصتی که در اختیار داشت، پرداخت و گفت: «تعداد پرونده‌های مطالبات معوق بانکی بسیار زیاد است اما در بانک‌های دولتی بالغ بر 40‌میلیون پرونده تسهیلاتی داریم که از این رقم حدود هفت‌‌میلیون و 600‌هزار پرونده معوقات هستند که در این پرونده‌ها از معوقات صد‌هزار تومان هست تا اعداد بسیار کلان.»

وزیر اقتصاد ادامه داد: «حدود 50‌درصد پرونده‌های معوقات بانکی وام‌های خرد بوده و 50‌درصد نیز وام‌های بالای 10‌میلیارد تومان هستند. «حسینی همچنین گفت: «بنده اسامی 200 نفر مربوط به بانک‌های دولتی که معوقه بانکی داشتند را در اختیار کمیته فراقوه‌ای قرار دادم اما بنا نیست که قبل از رسیدگی به این موضوع اسامی این افراد منتشر شود.»

در ادامه احمد امیرآبادی نیز به بیان توضیحاتی در فرصت دومی که در اختیار داشت پرداخت و گفت: «ما دو اختیار را به بانک‌ها و دولت دادیم اما متاسفانه از این اختیارها خوب استفاده نشده و معوقات بانکی افزایش یافته است، فردی که هواپیمای اختصاصی و 12‌هزار‌میلیارد تومان سرمایه‌دارد، چرا معوقات او وصول نمی‌شود؟! بانک‌ها در این زمینه کوتاهی می‌کنند و درباره معوقات خوب احساس مسئولیت نمی‌کنند.»

امیرآبادی ادامه داد: «فردی که‌میلیاردها تومان پول برای فوتبال هزینه می‌کند چرا معوقاتش را پرداخت نمی‌کند؟! آقای وزیر اقتصاد! بانک‌های تحت نظر شما که قرار بود وام پنج‌‌میلیون تومانی ازدواج به جوانان پرداخت کنند هیچ‌گونه وامی پرداخت نکردند و حتی برخی بانک‌ها ارزش واقعی املاک را مورد نظر قرار نمی‌دهند.» نماینده قم با بیان این‌که با سفارش مسئولی، ملکی بیش از واقعیت ارزش‌گذاری شده است، فردی برای دریافت وام، ملک 200‌میلیون تومانی را دو‌میلیارد‌تومان ارزش‌گذاری کرده است، چرا به این موضوعات رسیدگی نمی‌شود؟

۱۳۹۱/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...