نسخه چاپی

بایدن در مقابل پوتین عقب نشست

عکس خبري -بايدن در مقابل پوتين عقب نشست

رئیس جمهور آمریكا در مقاله ای كه منتشر كرد با پس گرفتن سخنان قبلی اش درباره همتای روس خود، اعلام كرد كه واشنگتن به دنبال تغییر رژیم در روسیه نیست.


به گزارش نما، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با انتشار مقاله‌ای در روزنامه «نیویرک تایمز» اعلام کرد که آمریکا به دنبال سرنگونی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه از قدرت به دلیل عملیات نظامی مسکو در اوکراین نیست.

بایدن در این باره در مقاله خود نوشت: ما به دنبال جنگ بین ناتو و روسیه نیستیم. اگرچه با پوتین مخالفم و اقدامات وی را ظلم وخشونت تلقی می‌کنم، واشنگتن تلاشی برای برکناری او نخواهد کرد.

اظهارات کنونی بایدن به نوعی پس گرفتن صحبت‌های قبلی اش در مورد پوتین است.

بیشتر بخوانید:
محموله جدید موشک‌های آمریکایی در راه اوکراین

وی پیشتر و در اواخر ماه مارس در ورشو پایتخت لهستان اعلام کرده بود که پوتین نمی‌تواند در قدرت بماند. موجی از خود نشان داد. همزمان کاخ سفید با اعلام اینکه ایالات متحده به دنبال تغییر رژیم در روسیه نیست، سعی در رفو کردن قضیه داشت که بایدن بعدتر نیز بر اظهارات خود پافشاری کرد.

وی همچنین در ادامه مقاله خود و در اشاره به اینکه پای آمریکا به اوکراین باز خواهد یا خیر، نوشت: مادامیکه آمریکا یا متحدانش هدف حمله قرار نگرفته اند، ما خود را مستقیماً درگیر این جنگ نخواهیم کرد، حال می‌خواهد با اعزام نظامیان آمریکایی برای جنگیدن به اوکراین باشد یا با حمله به نیروهای روسیه.

وی همچنین تاکید کرد که آمریکا اوکراین را تشویق به حمله خارج از مرزهای خودش نمی‌کند. بایدن افزود که واشنگتن می‌خواهد شاهد اوکراینی دموکراتیک و برخوردار و مرفه باشد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در همین مقاله از تصمیم کاخ سفید جهت ارسال سامانه‌های موشکی بردبلند به اوکراین خبر داده بود.
منبع: مهر

۱۴۰۱/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...