نسخه چاپی

پشت پرده ترور شهید صیادخدایی و عواقب آن برای تل‌آویو

عکس خبري -پشت پرده ترور شهيد صيادخدايي و عواقب آن براي تل‌آويو

رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی ضمن تایید صریح، نقش تل‌آویو در ترور شهید صیادخدایی، درباره جدی بودن عواقب این جنایت و خطر انتقام ایران، هشدار داد.

به گزارش نما، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی اختصاصی با «عاموس یادلین» رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی به موضوع هراس تل‌آویو از اقدام تهران برای گرفتن انتقام خون شهید «حسن صیادخدایی» از افسران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در هفته گذشته به شهادت رسید، پرداخت.

تهدید و هشدار ایران درباره گرفتن انتقام کاملا جدی است

وی در پاسخ به این سوال که باید در قبال تهدیدها و هشدارهای تهران در خصوص گرفتن انتقام خون شهید صیادخدایی چه کرد، گفت: «این تهدیدها باید جدی گرفته شود و اقدامات منتسب به "اسرائیل" مشخصاً نشان می‌دهد که "اسرائیل" اطلاعات بسیار خوبی در مورد آن‌چه در ایران می‌گذرد دارد. زمانی که "مقامات ستاد مبارزه با تروریسم" در شورای امنیت داخلی یک هشدار هدفمند و مشخص در خصوص سفر به ترکیه صادر می‌کنند، نشان‌دهنده آن است که دستگاه اطلاعاتی، اطلاعات مرتبط با این امر را دریافت کرده است.باید به خاطر داشته باشیم که ایرانی‌ها از طریق هدف قرار دادن مقامات مسئولی که ارزش و درجه‌ای برابر با مقامات ترور شده آن‌ها دارند، یعنی دیپلمات ها و مقامات ارشد نظامی، یا افسران ارشد اطلاعاتی، به دنبال انتقام و بازدارندگی هستند».


تقابل ایران و اسرائیل، نبردی چند بُعدی است

وی در توضیح بیشتر، گفت: «جنگی بین اسرائیل و ایران وجود دارد که در سطح یک جنگ همه جانبه نیست، اما شامل همه ابعادی است که در چارچوب و درگاه یک جنگ قرار می‌گیرد از دریا و زمین گرفته تا حملات هوایی، اطلاعاتی و سایبری».

یادلین در ادامه مدعی شد: «ایرانی‌ها مدام به اسرائیل حمله می‌کنند و علیه صدها شرکت، هزاران حمله انجام داده‌اند. درست است که این حملات خیلی کارآمد نیست، اما همیشه این کار را می‌کنند، بنابراین سایبرمن‌های اسرائیلی را هم خوب می‌شناسند و سعی می‌کنند آنها را تهدید کنند».

اعتراف به نقش تل‌آویو در ترور شهید صیادخدایی و توجیه این جنایت

وی ضمن اعتراف به این‌که تل‌آویو در ترور شهید صیادخدایی نقش داشته، این اقدام را توجیه کرد و گفت: «در سطح راهبردی، نظام ایران احساس می‌کند که با توجه به هر آن‌چه که روی داده، باید انتقام بگیرد و در قبال اسرائیل بازدارندگی ایجاد کند. از سوی دیگر، ما نیز تقریبا در همین موضع قرار داریم و زنجیره ای از اقدام و واکنش وجود دارد که مشخص نیست چه کسی آن را شروع کرد و چه کسی پاسخ می‌دهد.ما معتقدیم ایرانیها به عناصر ما حمله می‌کنند و سپس به یک افسر ارشد سپاه پاسداران انقلاب [اسلامی] حمله می‌کنیم که کارش حمله به اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها است و اکنون نیز می‌نشینیم و منتظر واکنش و انتقام هستیم».

رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی افزود: «بنابراین باید درک کنیم که نبردی چند بعدی علیه ایران در حال وقوع است که با تمام ابزارهای جنگ انجام می شود و بزرگترین چالش این است که در نتیجه اقدامی که هدف آن بازدارندگی است، امور به مرحله به تشدید نرسد».

توصیه‌های جدی به گردشگران صهیونیست حاضر در ترکیه

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی در ادامه این سوال را طرح کرد که یک گردشگر و مسافر اسرائیلی که با وجود همین این امور، هنوز در ترکیه است، چه باید بکند. هشدار درباره سفر برای او چگونه است؟

یادلین در پاسخ به این سوال توصیه کرد: « او باید هویت اسرائیلی خود را پنهان کند و مثل یک اسرائیلی رفتار نکند، بلکه به عنوان یک توریست که از اروپا آمده رفتار کند. باید در مورد چیزهایی که به نظرش عجیب می‌آیند، بسیار هوشیار باشد و مراقب آن‌چه در ایمیل و تلفن همراهش دارد، باشد. چون یک ایرانی‌می داند چگونه برخی وسایل الکترونیکی را که ما نمی دانیم چگونه بدون آن‌ها زندگی کنیم، ردیابی کند، همین وسایل گاهی به دشمن کمک می‌کند که بفهمد شما چه کسی و کجا هستید؟ یا چه برنامه ای دارید؟ همه این‌ها برای آن است که برای عملیاتی که می خواهد انجام دهد، آماده شود».

هراس تل‌آویو از شعله‌ور شدن همزمان آتش جنگ در همه جبهه‌ها

سوال بعدی که از یادلین پرسیده شد، این بود: جنگ با ایران در حال پیوستن به جبهه‌های دیگر مانند لبنان و سوریه است، آیا این امر مستلزم آمادگی بسیار همه‌جانبه است؟

مقام ارشد اطلاعاتی سابق رژیم صهیونیستی در پاسخ به این سوال گفت: «ایرانی‌ها که بسیار با تجربه هستند، دوست دارند از طریق نیروهای نیابتی خود به اسرائیل حمله کنند - گروه‌های فلسطینی مورد حمایت آنها، حزب‌الله، جهاد اسلامی و دیگران، از شمال تا جنوب - چه بسا که به میان فلسطینی‌های داخل [اراضی ۱۹۴۸] نیز نفوذ کرده باشند».

وی ادعا کرد: «ایرانی‌ها شدیداً مایلند که اقدام علیه اسرائیل از طریق این گروه‌ها انجام شود، اما به دلیل اطلاعات خوب و خنثی کردن عملیات‌ها از سوی "شین بت" با کمک دستگاه اطلاعاتی اسرائیل، چندان موفق نشده‌اند. با این حال، ما باید همیشه هوشیار باشیم، فشار بر ایرانی‌ها به قدری شدید است که ممکن است سعی کنند مستقیماً علیه اسرائیل وارد عمل شوند، همانطور که مستقیماً علیه عربستان سعودی در حمله به تاسیسات بزرگ نفتی [آرامکو]در سپتامبر ۲۰۱۹ یا مانند آن انجام دادند. یا همانطور که آن‌ها سعی کردند با هواپیماهای بدون سرنشین به اسرائیل حمله کنند، ممکن است حتی مایل باشند پشت یک حمله بایستند و حتی آشکارا آن را بپذیرند».

شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دوشنبه پیش، در بحبوحه نگرانی از پاسخ ایران به ترور شهید «حسن صیادخدایی» از افسران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هفته گذشته، هشدار به روز شده سفر را برای ترکیه صادر کرد.

شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی شدیدی کرد که جمهوری اسلامی ممکن است در پی ترور یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تهران، شهروندان رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در اقدامی غیر معمول، تل‌آویو به ۱۰۰ صهیونیست پس از این‌که دستگاه امنیتی این رژیم متوجه شد که آنها هدف‌گذاری شده‌اند، به طور جداگانه در خصوص این خطر هشدار داده است و به آن‌ها گفته که به فلسطین اشغالی بازگردند.

بنا بر این گزارش به این صد نفر، پیام «مراقب حمله ایران باشید» ارسال شده و شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هشدار داده که خطر همچنان وجود دارد.

دلیل این سطح هراس مقامات صهیونیست، این است که در پی اعتراف آن‌ها به دست داشتن در ترور شهید «حسن صیادخدایی»، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هشدار داد: «شهدایی که به دست صهیونیست‌ها به شهادت می‌رسند، شهدای بسیار بلندمرتبه و با مقام بسیار والاتری هستند، چراکه به دست بدترین افراد به شهادت رسیده‌اند و ان شاءالله انتقام او را از دشمنان خواهیم گرفت».
منبع: فارس

۱۴۰۱/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...