نسخه چاپی

مطهری: حدود 13 بازیكن خود را در اختیار نداریم/ فجر به چیزی كه شایسته بود نرسید

عکس خبري - مطهري: حدود 13 بازيکن خود را در اختيار نداريم/ فجر به چيزي که شايسته بود نرسيد

مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: متاسفانه 12- 13 بازیكن خود را به دلایل مختلف در اختیار نداریم، اما پرسپولیس یك تیم واقعی است و سعی كردیم با كار گروهی كار را جلو ببریم.

به گزارش نما، حمید مطهری در نشست خبری پیش از بازی با فجر شهید سپاسی اظهار داشت: جا دارد که قبل از هر چیز بابت حادثه دلخراش متروپل آبادان به مردم خوب خوزستان و کشور ایران تسلیت بگویم. یاد این عزیزان تا آخر در قلب ما هست و نام آنها جاودانه خواهد شد.

وی ادامه داد: دوست داریم بازی های لیگ را خوب و با بالاترین امتیاز تمام کنیم. فجر هم تیم ارزشی و قابل احترام است که در خیلی از بازی ها به آنچه شایسته بود نرسید و فقط در نتیجه گیری ضعیف بودند. ما هم متاسفانه 12- 13 بازیکن خود را به دلایل مختلف در اختیار نداریم، اما پرسپولیس یک تیم واقعی است و سعی کردیم با کار گروهی کار را جلو ببریم. شناخت خوبی از فجر داریم و تلاش می کنیم فوتبال خوب و قابل احترامی ارائه بدهیم و سه امتیاز را بگیریم.

* نایب قهرمانی با شرایطی که رخ داد کمتر از قهرمانی نیست

مربی تیم پرسپولیس در مورد اینکه چقدر به اهدافتان رسیده‌اید، گفت: پرسپولیس تیمی است که 5 سال قهرمان شده بود و در این فصل هم هدف مان رسیدن به قهرمانی ششم بود، اما یکسری اتفاقات رخ داد که نمی‌خواهیم به آن ورود کنیم. همیشه برای قهرمانی جنگیدیم اما با توجه به اتفاقاتی که رخ داد این نایب قهرمانی کمتر از قهرمانی نیست.

* هواداران از نایب قهرمانی ناراحتند چون به قهرمانی عادت کرده‌اند

وی افزود: هواداران ما از این نایب قهرمانی ناراحت شدند زیرا به قهرمانی عادت کرده بودند. هواداران با معرفت ما و تمام ارکان باشگاه اگر از گل محمدی خوب حمایت کنند و همه چیز مهیا باشد در نقل و انتقالات عملکرد خوبی خواهیم داشت. از سرمربی بی مورد تعریف نمی‌کنم هرکسی می‌خواهد باشد اما اگر ارکان باشگاه گل محمدی را حمایت کنند قول می‌دهم که پرسپولیس فصل آینده قهرمان می‌شود. کاری به خودم ندارم با گل محمدی قهرمان می‌شود به شرطی که باشگاه و هواداران از گل محمدی حمایت کنند.

* بعد از بازی با فجر در مورد رضائیان تصمیم می‌گیریم

مربی پرسپولیس درمورد اینکه فصل آینده رامین رضائیان در تیم می‌ماند یا نه گفت: الان کنفرانس بازی با فجرشهیدسپاسی است ودوست داشتم در مورد این بازی سوال می‌کردید. صدرصد رامین بازیکن خوبی است و ارزش هایش را نشان داده است. این موضوع بعد از مسابقات باید بررسی شود. بله او خودش را در خط حمله نشان داده اما ما فرایندی داریم که مجموع عملکرد بایکنان را در حمله و دفاع و آیتم های مختلف در نظر می‌گیریم اما بعد از بازی با فجر گل محمدی در مورد این مسئله تصمیم می‌گیرد. رامین بازیکن ارزشمندی است و برای ما خیلی زحمت کشیده است.

* انتقاد منصفانه را قبول می‌کنیم

مطهری درمورد اینکه کادرفنی پرسپولیس انتقاد پذیر نبود و اینکه گفته می‌شد تیم مشکل بدنی داشت را قبول نمی‌کرد، اظهار داشت: ابتدا اینکه همیشه گفته‌ام انتقادهایی که منصفانه باشد قبول می‌کنیم زیرا انتقاد منصفانه باعث پشرفت کار شما خواهد شد اما من 30 سال است در فوتبال حرفه‌ای هستم و اگر شما سوال کنید یا راه بروید می‌دانم چه می‌خواهید بگویید. انتقاد منصفانه با تخریب فرق می‌کند. آدم های 15-16 ساله در فضای مجازی و یکسری صفحه‌های خاص می‌آیند مسائل تخریبی می‌گذارند. این با انتقاد منصفانه فرق دارد. انتقاد منصفانه باعث پیشرفت می‌شود و اگر قبول نکنید اشتباه است و نباید مثل کبک سرتان را در برف بگذارید.

* در هر بازی میانگین 2 امتیاز گرفته‌ایم ،کجا مشکل بدنی داریم؟

وی تصریح کرد: می‌دانم خیلی سازمان دهی شده انتقادهای تخریبی انجام دادند و آمارش را دارم و می‌توانم اشاره کنم اما نمی‌خواهم کام خودم و هواداران را تلخ کنم. خیلی مسایل هست که بگویم. فردا بازی با فجرشهیدسپاسی داریم. این کادر چه مشکل بدنی دارد؟ طوری صحبت می‌کنید که انگار تیم به دسته دوم افتاده است. نمی‌دانم نایب قهرمانی بد است؟ 57 امتیاز داریم. واو به واو حرف هایم را دقت کنید. 3 امتیاز بازی با تراکتور را کمیته انضباطی احتمالا به ما می‌دهد و به 60 امتیاز می‌رسیم اگر فردا فجر را هم ببریم 63 امتیاز می‌شود. فرمولی که برای قهرمانی یک تیم در لیگ سی هفته‌ای 2 امتیاز در هر مسابقه است. کجای این تیم مشکل بدنی داشته است؟ تیم قهرمان 68 امتیاز گرفته و 2 امتیاز هم می‌دانیم برای چه اتفاقاتی بوده است، بنابراین اختلاف ما می‌شود 3 امتیاز. کجای این تیم مشکل بدنی داشته است؟ تیمی که دقیقه 85 گل می‌زند چه مشکل بدنی داشته است؟ این موجی است که در فضای مجازی راه انداخته اند و از آن بهره برداری می کنند. چرا؟ بماند که چرا!

* پیشنهاد دارم

مربی پرسپولیس درمورد اینکه خودتان پیشنهاد از تیم دیگری برای مربیگری دارد گفت: فردا بازی داریم و دوست ندارم زیاد در این مورد صحبت کنم. پیشنهاد هست اگر بگویم نیست دروغ گفته ام در این دو سال و نیم پیشنهاد بوده است اما به دلایلی و اصول خودم نپذیرفتم. برخی شاید جور دیگری فکر کنند اما بخاطر اصولم، تعهد به باشگاه و رفاقتی که با گل محمدی داشتم، نپذیرفتم. پیشنهاد هست دروغ نمی‌گویم. من بازیکن و مربی پرسپولیس بوده ام و به این می بالم و سال ها به آن افتخار خواهم کرد. اینکه در آینده چه اتفاقی رخ می دهد را نمی دانم اما دوست دارم همیشه منصفانه همدیگر را نقد کنیم واحترام متقابل باشد. در عمل مرام و معرفتم را به پرسپولیس و گروهم نشان داده ام. هرکسی هر انتقادی می‌خواهد بکند مسئله ای نیست. امیدوارم فردا برنده شویم، حرفه ای نیست که بخواهم به آن فکر کنم انشالله بعد از بازی می‌توانم بهتر در موردش صحبت کنم.

* حق گل محمدی است که کادرش را انتخاب کند/ جدا شدنم از پایه غلط است

وی درمورد اینکه گفته شده شما باید از تیم جدا شوید و این مسئله باعث ناراحتی‌تان نمی‌شود، عنوان کرد: این موضوعی است که فضای مجازی و برخی رسانه‌ها به راه انداخته اند. بروید از گل محمدی و درویش بپرسید من نباید پاسخ بدهم. این حق طبیعی گل محمدی است که کادرش را خودش انتخاب کند مگر در این چند سال روی ما نظر نداشته است؟حق طبیعی آقایحیی است. اصلا اینطوری نیست. این داستانی است که در مجازی راه انداخته اند. کجا دیده اید که کادری دو ساله و نیم کار کند دو قهرمانی، یک نایب قهرمانی اسیا،یک قهرمانی سوپرجا م و یک نایب قهرمانی در لیگ برتر داشته باشد و بعد بگوینداین کادر ضعیف است. این خنده دار است. نه اینکه چون در این کادر هستم این را می گویم دارم از بدنساز تیم آقای رحیم پور دفاع می‌کنم. از مربی دروازه بان‌ها حمایت می‌کنم این کارنامه ها مشخص است زشت است این فضاها را راه می‌اندازند. در نهایت این حق طبیعی گل محمدی است که با هرکه بخواهد کار کند. این خبر از ریشه و پایه غلط است.

*عادت داریم که آدم‌های موفق را در فوتبال بزنیم

مطهری درمورد اینکه هر مربی ممکن است تاریخ مصرفی در یک باشگاه داشته باشد گفت: با این حرف موافق نیستم چون مربیان زیادی در دنیا بوده اند مثل فرگوسن که 24 سال جایی کار کند. اینطوری نیست. مربیان قبلی پرسپولیس فوق العاده بودند همه شان بارها از آنها تمجید کرده ام و همیشه هم گفته ام برای این تیم زحمت کشیده اند اما چرا بعد از فرگوسن میراث به مربیان دیگر منچستر نرسیده است وهر مربی که به این تیم می آید نمی تواند تیم را جمع کند. ما میراث مربیان قبلی هستیم عیبی ندارد به دیده منت هرچی دوست دارند بگویند. عادت داریم که ادم های موفق را در فوتبال بزنیم گروه خودمان را نمی گویم مثال های زیادی مثل دایی ها و ... داریم دوست داریم موفق ها را بزنیم در ورزش، اقتصاد یا هرچیزی... این افکار را باید دور بریزیم. پرسپولیس 5 سال قهرمان شده است. توقع تبریک یا تونل افتخار نداشته ایم. 5 سال است این تیم را می زنند. حتی رسانه ملی ما می گوید اینتر میلان به آث میلان تبریک گفته است. رسانه ملی ما این را می‌گوید.

* حلقه مفقوده فوتبال ما احترام متقابل و اخلاق مداری است

وی تصریح کرد: غیر از احترام چیزی نمی‌خواستیم که ولی چرا این باور را می اندازید و هوادران وباشگاه ها را مقابل هم قرار می دهید. آقای رسانه ملی چرا نفرت پراکنی می‌کنید که هوادار و تیم‌ها را به جان هم بیندازید. بارها گفته ام حلقه مفقوده فوتبال ما احترام متقابل و اخلاق مداری است. رسانه و مربی و هوادار با هوادار ، باشگاه با باشگاه اینها قشنگ نیست چرا به جان هم افتاده ایم. فلسفه فوتبال لذت بردن است. احترام متقابل است. چرا چنین می کنیم؟ فوتبال مان را به ناکجا آباد می بریم با این فضای مجازی و مسایل سطحی و کف خیابانی.

* اتفاق جایی دیگر رخ داده چرا پرسپولیس محروم می شود؟

مربی پرسپولیس در مورد نحوه برگزاری مسابقات این فصل با توجه به لغو مسابقات چطور دیدیدگفت: هم گروه ها سعی کردند بهترین کار را ارایه بدهند مثل سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال، تیم ها ولی شما به شرایط پرسپولیس را نگاه کنید چقدر بازی های ما یکباره بی تماشاگر می شود. یکباره بازی ما به زمین ثالث و بی طرف می‌برند. اتفاق جایی دیگر رخ داده چرا پرسپولیس محروم می شود؟ بازی در اصفهان بوده پرسپولیس محروم می شود. اگر باشگاه من نتوانستته خوب دفاع کند گناه هوادار و این کادر چیست؟ این اتفاقات یا بازی صبح مسابقه با تماشاگر می شود. از سازمان لیگ انتقاد می کنم هرچند می دانم دوستان مان اینجا خیلی زحمت می کشند ولی چرا این اتفاقات برای پرسپولیس رخ بدهد؟ الان این حرفها را می‌زنم می گویند بهانه است. والا همه حرف هایم برجسته می شود گفته ام باید قویتر از بهانه مان باید باشیم این بهانه نیست. در ارتباط با واقعیت‌هایی است که رخ داده دوست دارم فصل آینده لیگی داشته بشیم که از نظر برنامه ریزی فوق العاده باشد و عدالت درارتباط باهمه تیم ها رعایت شود.

۱۴۰۱/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...