نسخه چاپی

دیدار غیرمنتظره چمران با احمدی‌نژاد

عکس خبري -ديدار غيرمنتظره چمران با احمدي‌نژاد

حضور سرزده یك «مهندس» در نشستی پزشكی برای ملاقات با رئیس جمهور، از جالب‌ترین حاشیه‌های دیدار امروز مدیران نظام سلامت كشور با احمدی‌نژاد بود.

به گزارش نما به نقل از فارس، دیدار امروز رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و مدیران نظام سلامت با محمود احمدی‌نژاد در نهاد ریاست جمهوری حاشیه‌هایی داشت که از نظرتان می گذرد:

* قبل از سخنرانی رئیس جمهور، دکتر قانعی از معاونین وزارت بهداشت با ارائه گزارشی درباره آنچه «فتوحات عرصه پزشکی» خواند، آخرین اقدامات و دستاوردهای وزارتخانه متبوعش را تشریح کرد.

* دکتر شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سخنانی معضلات حوزه بهداشت و درمان بویژه کمبود اعتبار را «بیماری مزمن» دانست و از احمدی‌نژاد برای علاج آن یاری جست.

او گفت: کاری که در دولت نهم و دهم در حوزه سلامت شده در هیچ زمانی نشده و اصلا قابل قیاس با گذشته نیست اما اگر همانطور که این دولت با شجاعت هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کرد، طرح پزشک خانواده را هم اجرا کند، مهمترین دغدغه حوزه سلامت رفع می‌شود.

دکتر شیرانی همچنین از احمدی‌نژاد به عنوان «پدر» جمع حاضر یاد کرد و از او خواست در حق رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی پدری و از آنها حمایت کند.

* دکتر شکیبا رئیس دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان دیگر سخنران این جلسه بود که به بیان مشکلات و اقدامات دانشگاه متبوعش پرداخت.

این روانپزشک بهترین و لذت‌بخش‌ترین خاطره کاری خود در دوران زندگی‌اش را لحظه‌ای دانست که یکی از بیماران کهنسالش بعد از 3 ویزیت درمان شد و به مطب او آمد و همانجا برای او 2 رکعت نماز خوانده و دعا کرد.

دکتر شکیبا گفت که توسعه نظام سلامت در سیستان و بلوچستان را مرهون تلاش‌های احمدی‌نژاد می‌داند و اجر نماز و دعای بیمار پیر خود را تقدیم رئیس جمهور کرد.

* دکتر میرمحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد هم در سخنانی به وظایف گسترده و تعدد پاسخگویی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و از اینکه با وجود درآمد کم گاهی انتظارات غیر واقعی از آنها می‌شود ابراز گلایه کرد.

او گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی خدمات میدانی وسیعی از نظارت بر روند درمان در مراکز عرضه مواد غذایی و پروتئینی و همچنین تأمین دارو انجام می‌دهند، اما با این حال از مسئولین این دانشگاه‌ها انتظار است که مراکز درمانی استان‌ها را نیز مدیریت کنند.

میرمحمدی از توسعه خانه بهداشت در کشور به منظور ارائه 15 خدمت که غالباً رایگان هستند و همچنین از توسعه اورژانس بین راه‌ها به عنوان اقدامات ارزشمند دولت احمدی‌نژاد و آن را باقیات‌الصالحاتی برای وی بعد از 120 سالگی‌اش دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان با تقدیر از توجه ویژه رئیس جمهور و 2 وزیر دولت او، به پاس خدمات احمدی‌نژاد در عرصه سلامت یک قطعه کاشی حرم حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) به وی تقدیم کرد.

* دکتر ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران آخرین سخنران این جلسه قبل از سخنرانی سرپرست وزارت بهداشت و رئیس جمهور بود.

وی سلامت را نماد بارز عدالت اجتماعی دانست و از گام‌های بلندی که دولت‌های نهم و دهم در این عرصه برداشته شده، تقدیر کرد و البته گفت که مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی هم با تعطیل کردن فعالیت‌های خصوصی خود برای خدمت به مردم احمدی‌نژادی عمل کرده و روزانه 15 تا 16 ساعت بدون منفعت شخصی کار می‌کنند.

دکتر ابوالقاسمی البته از رئیس جمهور خواست که زمینه اصلاح تعرفه‌های پزشکی را فراهم کند که احمدی‌نژاد با خنده به او پاسخ داد دولت آماده حمایت همه جانبه از حوزه سلامت است اما تا گفته می‌شود اصلاح تعرفه مردم نگران افزایش قیمت‌ها می‌شوند.

* از جالب‌ترین حاشیه‌های این مراسم حضور سرزده مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و در واقع حضور یک «مهندس» در جمع «پزشکان» بود که البته ضرورت این حضور و انتظار کشیدن وی برای ملاقات رئیس جمهور برای خبرنگاران معلوم نشد.

۱۳۹۱/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...