نسخه چاپی

كیهیل: «طارمی» برگ برنده ایران در جام‌جهانی است/ امیدوارم صعود كنید

عکس خبري -کيهيل: «طارمي» برگ برنده ايران در جام‌جهاني است/ اميدوارم صعود کنيد

اسطوره فوتبال استرالیا با بیان اینكه ایران كار سختی در جام‌جهانی دارد گفت: برگ برنده این تیم بازیكنان بسیار خوبی چون مهدی طارمی است.

به گزارش نما، تیم کیهیل که در اردوی تیم ملی فوتبال ایران در قطر حاضر شد درباره بازی تاریخی ایران و استرالیا در مقدماتی جام‌جهانی ۱۹۹۸، اظهار داشت: تاریخچه فوق العاده‌ای با ایران داریم و در دیدار معروف و قدیمی برابر ایران شکست خوردیم. در زمانی که برای تیم ملی استرالیا بازی می‌کردم، ایران همواره رقیب سرسختی برای ما بود. همواره از بازی برابر هم و بخشی از فوتبال بودن، لذت می‌بردیم.

وی افزود: خیلی خوشحال کننده است که می‌بینم ایران در رقابت‌های بین‌المللی خوب کار می‌کند. آنها در گروه سختی قرار دارند. دوستان صمیمی در تیم ملی ایران چون شجاع خلیل‌زاده دارم که در قطر همبازی بودیم. همواره فوتبال ایران، من را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از دور شاهد لیگ ایران و بازیکنان آنان هستم و امیدوارم در جام جهانی موفق باشند.
نماینده فیفا، گفت: بازی مقدماتی جام‌جهانی 98 را از تلویزیون دیدم و کامل به یاد دارم. در لحظه آخر شکست خوردیم و این دیدار تاریخی بود. چیزی که در گذشته خیلی خاص است، تلاش سخت ما برای صعود بود که سرانجام در سال ۲۰۰۶ به جام‌جهانی رفتیم اما برای ایران این همیشه چیزی است که در مورد آن شوخی می‌کنیم و درباره آن دیدار تاریخی می‌خندیم.

وی یادآور شد: به نظرم جام‌جهانی 2022 خارق‌العاده خواهد بود. امسال اولین جام‌جهانی در خاورمیانه است. بهترین اتفاق اقامت تیم‌ها در هتل است و مجبور نیستند خیلی جابه‌جا شوند و در یک سری از مجموعه‌های زیبا مانند اینجا تمرین می‌کنند. برای تیم‌های ایرانی، قطر محیطی آشنا حساب می‌شود و از آنها استقبال گرمی می‌شود.

کیهیل اضافه کرد: یکی از بهترین ویژگی‌های تیم ملی ایران این است که بازیکنان خیلی با هم صمیمی هستند و جو خانوادگی و حمایت فوق العاده‌ای دارند و طرفداران آنها معرکه هستند. این خودش یک ویژگی مثبت است. شاید قرار است هزاران نفر یا تعداد بیشتری برای دیدن بازی‌ها بیایند و حمایت کنند. بهترین آرزوها را برای آنها داریم زیرا دوستان عزیزی در تیم ملی ایران دارم. برای مربی و دیگر بازیکنان احترام زیادی قائل هستم و امیدوارم از گروه خود صعود کنند.

وی خاطرنشان کرد: تیم ملی انگلیس را خیلی خوب می‌شناسم زیرا ۱۵ سال در آنجا بازی کردم. با انگلیس به عنوان یک بازیکن رابطه نزدیکی دارم. با تیم ولز هم آشنایی دارم و این تیم در جایی که مدرک یوفا را دریافت کردم خیلی به دستگاه‌های بین‌المللی نزدیک است. در زمان دریافت مدرک به بازیکنان و مکان‌هایی که بازی می‌کردند و ستاره هایی که داشتند، برخوردم و این تیم بازیکنان باتجربه زیادی چون رمزی، بیل، جو آلن و بازیکنان جوانی چون ویلیامز و جیمز دارد.

اسطوره فوتبال استرالیا ادامه داد: در نهایت من در لیگ آمریکا هم بازی کردم و شاهد رشد استعدادهای آنها در این سال‌ها بودم. همچنین تیم اول این گروه یعنی آمریکا خیلی خوب کار می‌کند و در هر صورت گروه سختی در جام جهانی است. برگ برنده ایران هم بازیکنان بسیار خوبی چون طارمی است. وی گلزن پرشوری است و تنها ایران باید حواسش باشد که این بازیکنان با هم خوب هماهنگ شوند و به سراغ این سه دیدار سخت بروند.

وی گفت: جام‌جهانی هیچگاه آسان نیست. در چهار جام جهانی بازی کردم و به اندازه کافی خوش شانس بودم که زمانی فوق العاده از نظر فردی و تیمی را سپری کردم. از نظر فردی زمان خاصی برای بازیکنان است تا این لباس‌ها را با غرور تن خود کنند و نماینده میلیون‌ها طرفدار باشند. طرفدارانی که از پرشورترین‌ها در دنیا هستند.

۱۴۰۱/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...