نسخه چاپی

لاله افتخاری مطرح كرد:

ضرورت تبیین طرح ابلاغی عفاف و حجاب توسط مجریان طرح

عکس خبري -ضرورت تبيين طرح ابلاغي عفاف و حجاب توسط مجريان طرح

نماینده اسبق مجلس گفت: معمولا بحث های عفاف و حجاب كه با استحكام بنیان خانواده و سالم سازی محیط اجتماعی به ویژه برای بانوان پیوند خورده است معمولا دچار نگاه های سلیقه ای و بی مهری می شود. در حالی كه اگر این طرح ها به خوبی تبیین شود با استقبال عمومی روبرو خواهند شد.



دکتر لاله افتخاری نماینده ادوار مجلس در خصوص ابلاغ قانون عفاف و حجاب در هفته ای که گذشت و دلایل تأخیر در این ابلاغ طی سال های گذشته گفت: علت تأخیر را باید از مسئولان پرسید. معمولا بحث های عفاف و حجاب که با استحکام بنیان خانواده و سالم سازی محیط اجتماعی به ویژه برای بانوان پیوند خورده است معمولا دچار نگاه های سلیقه ای و بی مهری می شود. در حالی که اگر این طرح ها به خوبی تبیین شود با استقبال عمومی روبرو خواهند شد.
وی ضمن بیان اینکه طرح هایی نظیر قانون ابلاغی عفاف و حجاب برخاسته از فطرت انسانی است، خاطرنشان کرد: این طرح ها با نیاز جامعه همراه است و به استحکام بنیان خانواده کمک می کند اما متأسفانه با تأخیر در حال اجراست و در دوره های گذشته پیگیری هایی صورت گرفت اما منتهی به اجرا نشد.
این نماینده اسبق مجلس تصریح کرد: البته بخشی از این طرح نیز به صورت سلیقه ای و یا ناقص اجرا شد و امیدواریم این بار دقیق و منظم این طرح اجرا شود و تبیین موضوع و دستاوردهای اجرایی آن برای مردم بیان شود، حق مردم ما دانستن و حضور در فضای سالم برای فعالیت اجتماعی است نه فضای غربی آلوده ای که سبب آسیب به زنان و خانواده می شود.
*سالم سازی محیط کار برای بانوان
افتخاری در پاسخ به این سؤال که قانون ابلاغی حجاب و عفاف تا چه میزان بر سالم سازی محیط اجتماعی مؤثر خواهد بود، گفت: این قانون کمک می کند محیط اجتماعی و محیط کار به ویژه برای بانوان سالم باشد و محیطی به دور از محرک های مخرب را ایجاد می نماید و بازدهی کار در این محیط برای ارائه ظرفیت های علمی و تخصصی بانوان در کنار آقایان فراهم می شود.
وی در پایان اظهار داشت: من در جزئیات این قانون ورود ندارم ولی مطلع هستم به دلیل عدم تبیین صحیح در خصوص برخوردهای ایجابی، برخوردهای سلبی صورت گرفته در فضای رسانه ای برای مخدوش سازی طرح پررنگ می شود. به همین دلیل نگرش های غیرواقعی و گاهی منفی نسبت به این طرح وجود دارد و ما از مجریان انتظار داریم این طرح را به درستی اجرا کنند و مردم نیز با بررسی طرح در صورت مشاهده نواقص آن را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع دهند تا مقدمات اصلاح و مناسب سازی آن فراهم بیاید.

۱۴۰۱/۳/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...