نسخه چاپی

آيت‌الله خاتمي:

تاكید بر «انتخابات آزاد» فتنه‌آمیز است

امام جمعه موقت تهران واژه «انتخابات آزاد» را چیزی همانند واژه‌های «تقلب» و «كمیته صیانت از آرا» دانست و گفت: معتقدم اگر نگوییم واژه‌ای فتنه‌آمیز، حداقل واژه‌ای متشابه است.

به گزارش نما، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در حاشیه سفر به استان کردستان در گفت‌وگو با فارس در سنندج اظهار کرد: این‌هایی که شعار انتخابات آزاد را سر می‌دهند متوجه لوازم حرفشان هستند یا نه چرا که لازمه حرف این‌ها این است که انتخابات گذشته آزاد نبوده و این شعار، شعار فتنه‌آمیزی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر کاندیدای مورد علاقه آنان از صندوق آرا بیرون آمد که انتخابات آزاد بوده و اگر در نیامد پیشاپیش حکمشان را صادر کرده‌اند که انتخابات آزاد نبوده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه منشأ فتنه 88 را همان منشأ فتنه عصر امیرالمومنین دانست که تشنگان قدرت در برابر ایشان ایستادند و این حقیقتی اساسی است که حضرت علی(ع) در خطبه شقشقیه بر آن تصریح دارند.

به اعتقاد آیت‌الله خاتمی، تشنگی قدرت سران فتنه را به اغتشاش و آشوب واداشت و لپ حرف آنها این بود که چون ما مورد توجه قرار نگرفته و مردم ما را انتخاب نکرده‌اند پس انتخابات باید ابطال شود و این تشنگی قدرت و نوعی دیگر از دیکتاتوری را می‌رساند.

وی تشنگی و ولایت‌پذیری را عامل رقم خوردن فتنه 88 عنوان کرد و گفت: باید مراقب بود این ریشه دوباره جان نگیرد کما اینکه فتنه‌گران هرگز نمی‌توانند آن آشوب و شیطنتی که در سال 88 رقم زدند، دوباره بیافرینند و به عبارتی دیگر آنچنان که دفاع مقدس نظام را در برابر تهاجم بیگانگان بیمه کرد، حماسه 9 دی نیز کشور را در برابر تهاجم داخلی مصون می‌دارد.

نغمه‌های غیر وحدت‌گرایانه در شأن اصولگرایان نیست

امام جمعه موقت تهران در ادامه در پاسخ به سئوالات خبرنگار فارس در مورد آرایش سیاسی احزاب و گروه‌های سیاسی در انتخابات آینده ریاست جمهوری، گفت: اصولگرایان آن طور که پیداست در صحنه هستند و بنده به عنوان کسی که دغدغه حاکمیت ارزش‌ها را دارم از اصولگرایان انتظار دارم که مصالح نظام برایشان فوق مصالح دیگر باشد و با وحدت بر یک کاندیدا دل مومنین را شاد کنند.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: نغمه‌هایی غیر وحدت گرایانه در شأن اصولگرایان نیست و به نظر می‌رسد که باید رهنمودهای مقام معظم رهبری محور وحدت آنان باشد گرچه معظم‌له نه در گذشته دخالتی در مصادیق داشته‌اند و نه در آینده خواهند داشت لکن ایشان معیارها را بیان فرموده‌اند.

وی تاکید کرد: اصولگرایان باید با این معیارها سراغ گزینش کاندیدا بروند و تنگ‌نظری، حزب‌محوری و جناح‌محوری را کنار بگذارند و فقط خدا محوری و حفظ نظام اسلامی را مد نظر قرار دهند و اگر چنین شد اصولگرایان به وحدت خواهند رسید.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: در جریان انتخابات سال آینده مردم هم به فتنه‌گران اقبالی نخواهند داشت و کاندیدای آنها مورد توجه مردم قرار نمی‌گیرد.

به گفته آیت‌الله خاتمی، در مجموع آنهایی که با ولایت زاویه داشتند در جریان انتخابات آینده مورد توجه عموم مردم قرار نخواهند گرفت.

فتنه‌گران در انتخابات آینده جایگاهی ندارند

وی در ادامه تصریح کرد: آنچه به عنوان یک ایده‌آل برای ما مطرح است، حضور باشکوه مردم بوده و بر این باور هستیم که مردم ما نشان داده‌اند که وفادار به انقلاب هستند و به یاری خداوند حضور باشکوه مردم در انتخابات آینده هم رقم خواهد خورد.

امام جمعه موقت تهران افزود: در انتخابات سال آینده مردم به کسانی رأی می‌دهند که علاوه بر شرایطی که قانون می‌گوید، ولایتمداریشان را در عمل اثبات کرده باشند.

آیت‌الله خاتمی در پایان گفت: بر این اساس هست که جایی برای فتنه‌گران و آنهایی که با خط ولایت زاویه پیدا کرده‌اند، نیست و در انتخابات آینده خواهیم دید که افراد لایقی که ولایتمداریشان را در عمل نشان داده‌اند مورد توجه مردم قرار خواهند گرفت.

۱۳۹۱/۱۰/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...