نسخه چاپی

ممانعت ارتش آمریكا از رسیدن نیروهای عراقی به مقر داعش

عکس خبري -ممانعت ارتش آمريکا از رسيدن نيروهاي عراقي به مقر داعش

یك منبع امنیتی عالی رتبه در استان الانبار عراق امروز یكشنبه از اقدام نظامیان آمریكایی در ممانعت از عملیات نیروهای عراقی علیه داعش در غرب این كشور پرده برداشت.

به گزارش نما، یک منبع امنیتی عالی رتبه در استان الانبار عراق امروز یکشنبه از اقدام نظامیان آمریکایی در ممانعت از عملیات نیروهای عراقی علیه داعش در غرب عراق پرده برداشت.

این منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: نیروهای آمریکایی مانع از عملیات در منطقه وادی حوران در غرب الانبار که دهها داعشی در آن حضور دارند، می شوند.

منبع مذکور تاکید کرد: نیروهای آمریکایی درباره هرگونه عملیات در این مناطق به دلایل نامشخص، هشدار داده اند و این در شرایطی است که نیروهای امنیتی اطلاعات کافی از حضور تکفیری ها در این مناطق دارند.

این منبع امنیتی عراقی تاکید کرد: نیروهای امنیتی با حمایت نیروهای حشد شعبی دست به عملیات پیشدستانه علیه عناصر داعشی در منطقه وادی حوران زدند اما فشارهای آمریکا به فرماندهان امنیتی عراق وارد شد و به آنها درباره هرگونه نزدیک شدن به منطقه هشدار دادند.

منبع مذکور افزود: طبق اطلاعات رسیده به نیروهای عراقی، دهها عنصر داعشی در مناطقی که صعب العبور هستند و امکان رسیدن نیروهای زمینی به آنها بدون پوشش هوایی نیست، حضور دارند.

این در حالی است که قبلاً هم مقامات محلی و فرماندهان امنیتی عراقی از افزایش تحرکات داعشی ها در مناطق صحرای غربی الانبار خبر داده بودند.

پیش از هم علی الوائلی کارشناس امور امنیتی عراقی از حمایت بی دریغ آمریکا از داعش در داخل عراق به ویژه پس از اینکه مشاهده کرد که در قبال اقدامات آن واکنشی انجام نمی‌گیرد، خبر داده بود.

وی افزود: آمریکا در راستای حمایت علنی از داعش در مناطق مختلف حرکت می‌کند به ویژه اخیراً هم تحرکات داعش تشدید شده است.

این کارشناس امور امنیتی عراقی تاکید کرده بود: آمریکا ازضعف دولت عراق در قبال اقداماتش در نقض حاکمیت عراق بهره برداری می‌کند. آمریکا به شکل علنی از داعش حمایت می‌کند.
منبع: مهر

۱۴۰۱/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...