نسخه چاپی

نمازی: ایران در حد جام جهانی نبود/ با این وضع، آخر می‌شویم، مگر اینكه ...

عکس خبري -نمازي: ايران در حد جام جهاني نبود/ با اين وضع، آخر مي‌شويم، مگر اينکه ...

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت، این تیم با نمایشی كه جلوی الجزایر داشت، در حد جام جهانی نبود و با همین وضعیت، در گروهش در جام جهانی آخر می‌شود اما هنوز فرصت برای جبران باقی است.

به گزارش نما، امید نمازی درباره شکست دو بر یک تیم ملی فوتبال ایران مقابل الجزایر اظهار کرد: نمایش ایران خیلی ناامید کننده بود. البته این اولین بازی تدارکاتی ایران بود و نباید خیلی زود نتیجه گیری کنیم. با این حال این نمایشی نبود که انتظار داشتم. به این فکر هستم که این بهترین نسل ما است و باید به هر صورت تیم به یک هارمونی و هماهنگی بهتری برسد چون واقعا دیدیم که الجزایر خیلی بهتر از ما بود. همیشه معتقد بودم که این تیم و این نسل از خط هافبک به سمت خط حمله بسیار با استعداد است و می‌تواند برای هر تیمی در دنیا خطرناک شود. با حضور آزمون، طارمی و جهانبخش در خط حمله، ایران می‌تواند برابر هر تیمی به گلزنی برسد.

الجزایر می‌توانست گل‌های بیشتری هم بزند

مربی سابق تیم ملی ایران با اشاره به عملکرد بهتر الجزایر در این دیدار گفت: فکر می‌کنم الجزایر خیلی بهتر از ما بود و می‌توانستند گل‌های بیشتری بزند. ما در خط دفاعی مشکل داشتیم و وقتی از عقب زمین بازی‌سازی را شروع می‌کردیم، مشکل داشتیم و راحت زیر فشار حریف قرار می‌گرفتیم. روی همین مسائل هم بود که اشتباهی رخ داد و منجر به گل دوم حریف شد.

هر سه رقیب ایران در جام جهانی بهتر از الجزایر هستند

وی خاطرنشان کرد: در همین بازی‌های تدارکاتی است که مشکلات را می‌شناسیم و آن را رفع می‌کنیم. به نظرم هر سه تیمی که در جام جهانی مقابل آن‌ها بازی می‌کنیم، از هر لحاظ که بگوییم بهتر از الجزایر هستند. ولز یک تیم اروپایی است که بازیکنانش در این قاره شاغل هستند و خیلی بهتر از الجزایر هستند. از آمریکا هم شناخت دارم و می‌دانم که از نظر جسمانی و پرسینگ در شرایط خوبی قرار دارند و می‌توانند خط دفاعی ما را تحت فشار بگذارند.


الجزایر بهتر از تیم‌های آسیایی و رقیب ایران بود

نمازی در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات تیم ملی مربوط به این دیدار بود یا از گذشته وجود داشت ولی مقابل تیم‌های آسیایی عیان نشده بود، گفت: مسلما الجزایر از تیم‌هایی که در مقدماتی بازی کردیم سرتر بود. به خاطر همین نقاط ضعف ما بیشتر به معرض نمایش درآمد. به همین دلیل باید بازی‌های بیشتری داشته باشیم. یک اشتباهی هم در ترکیب تیم ملی دیدم که به عنوان مربی باید مطرح کنم. ما در این بازی با یک هافبک دفاعی بازی کردیم و فضای دو طرف هافبک دفاعی ما محل توپ گیری الجزایر شده بود و این تیم با چرخش سریع وارد قلب دفاع ما می‌شد. اگر یک ذره در این مسئله، تغییر روش داده شود و با دو هافبک دفاعی بازی کنیم، این مشکل کمتر شود.

بازی با یک هافبک دفاعی اشتباه بود

او در واکنش به اینکه اسکوچیچ در نیمه اول متوجه این مسئله شد و برای نیمه دوم از امید ابراهیمی و میلاد سرلک به عنوان دو هافبک دفاعی بهره برد یادآور شد: در نیمه دوم تا حدی این مسئله بهتر انجام شود. باید از اول این کار را می‌کرد. بازی که شروع می‌شود، تیم روندی را پیدا می‌کند که با انجام تغییرات هم نمی‌توان ریتم مدنظر را به سرعت پیدا کرد. باید از اول با دقت و با آنالیز حریف تاکتیک خود را انتخاب کنند و مطمئن شوند که از اول بازی کنترل بازی را دست خودمان داشته باشیم. یکی از روش‌هایی که می‌تواند باعث مطمئن شدن ایران شود، استفاده از سه مدافع میانی است. در واقع ترکیب ۲-۵-۳ در حمله که در حالت تدافعی به حالت ۲-۳-۵ در می آید. این ترکیب یک مقدار تمرکز در مرکز زمین را بیشتر می‌کند و اجازه نمی‌دهد حریف به راحتی وارد خط دفاعی ایران شود.

ایران در حد جام جهانی نبود

این مربی شاغل در فوتبال آمریکا با بیان اینکه تیم ملی ایران در حد جام جهانی ظاهر نشد، اظهار کرد: واقعیت این است که اگر به کل این بازی نگاه کنیم، ما در حد جام جهانی ظاهر نشدیم. باز هم می‌گویم جمع بندی کلی از عملکرد تیم ملی زود است. نمی‌توان از الان گفت که این تیم موفق نمی‌شود. هنوز برای این مسئله زود است. باید از فرصت باقی مانده استفاده شود. با این حال تیمی که امروز دیدیم، به هیچ شکل در جام جهانی موفق نمی شود و در گروهش آخر می‌شود. اما اگر بتوانند بازی تدارکاتی بیشتری در نظر بگیرند، می‌توانیم با این نسل خوب، عملکرد خوبی را به نمایش بگذاریم.

ایران صاحب نسل طلایی است

مربی سابق تیم ملی ایران درباره نسل کنونی ایران که باید در جام جهانی به میدان برود گفت: واقعا یک نسل طلایی را داریم. کمتر می‌بینیم که این همه عنصر تهاجمی خوب داشته باشیم. از طارمی، آزمون، قلی زاده و جهانبخش تا دیگر نفرات مانند صیادمنش، کریم انصاری فرد (که دعوت نشده بود) و حسین زاده بازیکنان مستعدی هستند که می‌توانند کارساز باشند. این بازیکنان باید حمایت شوند. متاسفانه وقت زیادی را فدراسیون از دست داد و نتوانستیم بازی تدارکاتی خوبی را برگزار کنیم. البته فدراسیون خیلی هم مقصر نیست. آنها تلاش خود را کردند. متاسفانه برخی از تیم ها حاضر به بازی با ایران نشدند. مثلا کانادا بازی خود را به صورت غیر ورزشی لغو کرد. تیم‌های دیگر هم بودند که حاضر به بازی نشدند. این مسئله‌ای است که باید با آن مبارزه کنیم. باید در همین شرایط سخت بهترین امکانات را برای بازیکنان خودمان فراهم کنیم که حداقل با یک روحیه خوب راهی جام جهانی شوند.

موفقیت در جام جهانی فقط نمایش خوب نیست؛ باید صعود کنیم

نمازی ادامه داد: امیدوارم که بتوانند بهتر از این عمل کنند و نقاط ضعف خود را بپوشانند. این نمایش یک مقدار ناامید کننده بود اما برای جمع بندی زود است و هنوز امید داریم و باید همدل باشیم. باید بیشترین و بهترین کمک را به تیم ملی کنیم. وزارت و رزش و مردم باید پشت این تیم باشند. موفقیت در جام جهانی هم صرفا این نیست که نمایش خوبی داشته باشیم. یک بار هم که شده باید گروه‌مان بالا برویم.
منبع: ایسنا

۱۴۰۱/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...